חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מבצע עזה תשס"ט

מאת: דב שטייןצבא וביטחון05/02/20092537 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ירושלים תובב"א,

בית הדין של הסנהדרין בשבתו כוועדת חקירה

ענין תוצאות המבצע הצבאי "עופרת יצוקה" ברצועת עזה חורף תשס"ט

ט' ' בשבט, תשס"ט [3 פבר. 09]

בית הדין של הסנהדרין החליט במושבו ביום ב' בשבט, תשס"ט [27.1.09] להקים וועדת חקירה על היבטיו השונים של המבצע הצבאי בעזה ולפרסם תוצאות ביניים מטעמים שיפורטו להלן.

בית הדין של הסנהדרין פרסם החלטותיו בענין מלחמת צה"ל ברצועה בעיצומה של המלחמה בתאריך י' בטבת המצ"ב כנספח וקבע כי יש חובה להכניע את האויב ללא תנאי [כל ארגוני הטרור ותומכיהם] בכל מרחב הרצועה וכן ציין כי למלחמה לא נקבעו מטרות כמו כן קבע כי יש להחיל ברצועה באופן זמני ממשל צבאי.

כשלושה שבועות לאחר שהממשלה החליטה להפסיק את המבצע הצבאי בית הדין מוצא לנכון לציין כהחלטת ביניים מסקנות מידיות לרגל תוצאות חמורות המתגלות מדי יום ומפאת השימוש המתמשך ומתגבר של שיקולי הבחירות במעשים ובמחדלים ברצועת עזה עד לפרסום המסקנות המלאות של וועדת החקירה של הסנהדרין.

 

מסקנות ביניים

 

ההתרשמות הציבורית הרווחת היא כי רמת הלחימה הכללית של הצבא השתפרה. כי רוח הלחימה ויכולת הלחימה של חילות צה"ל מבטאים הפנמת חלק ממסקנות ממלחמת לבנון.

 

השיפורים ניכרים בתוכניות הלחימה, בהערכות בשטח, בלוגיסטיקה ובציוד.

 

בשינויים החיוביים ברוח הצבא שהתנער מסיסמאות שדיכאו אותו לאורך שנים במסגרת הקוד האתי המשובש שאימץ לעצמו הצבא

 

יחד עם זאת הצבא לא זלזל בחיי אדם ולא פגע בזדון באוכלוסיית אויב ככל שמתבררות פרשיות ותחקירים אחד לאחד.

 

תעמולת התקשורת וחוגיה עם תום המלחמה כמו בפרשת הרופא ושלושת בנותיו באה לדכא ולאיים על צה"ל לחזור ולהיות צבא מוכה רגשות אשם ונטול יכולת לחימה.

 

גם פרשת גיוס ממשלת ספרד למשפט נגד בכירי צה"ל ואיומים נוספים הם פרי של פעילות של חוגים אלו שמטרתם לערער את קיומה של מדינת היהודים בין השאר בהחלשת צבאה ודיכוי רוח לחימתו.

 

הממשלה ומבצע "עופרת יצוקה"

א. ההחלטה, המשתמעת בדיעבד של הממשלה שלא להחליט בעניין מטרות המלחמה אלא לציין מטרות מעורפלות מתחלפות מיום ליום כמו "שינוי פני המציאות בדרום" לעומת "מיגור החמס" והתפוגגות המלחמה בפועל מעידה על רתיעה מהותית מניצחון מכריע שיש לו ביטוי אחד בלבד. כניעת כל ארגוני הטרור ברצועה ללא תנאי.

 

ב. אין זו רק אשמת הממשלה הזאת אלא זו תוצאה הכרחית, פרי באושים, של חידלון לאומי תודעתי ומוסרי המשתק מלכתחילה את הצבא בכל מבצע או מלחמה והעלול להשתקף גם בהחלטותיה של הממשלה הבאה. זהו ביטוי לדפוס התנהגות הנובע מרגש אשמה, מלגיטימציה של האויב ומאי ידיעה מה לעשות בניצחון אם יהיה "חס ושלום".

 

ג. עיקר החידלון הנובע מרגש האשמה הבלתי מוצדק נובע מאי הכרה פנימית בבעלות המוחלטת של עם ישראל על ארץ ישראל מכוח קדושת העם והארץ כפי שהיא משתקפת באמונת ישראל בתורה ובבורא עולם.

 

ד. הליקוי המהותי הזה הוא ליקוי חינוכי. המפלגות שמדברות על חשיבות החינוך אינן מציינות את הלקוי הזה כגורם מרכזי בצדדי כשלון המלחמות במישור המדיני והמשפטי.

 

ה. לעומת זאת במישור הצבאי רוח האמונה הדתית התגברה מאוד בצבא הלוחם, ונתנה אותותיה לחיוב בהתנהגות החיילים, הן בתפילותיהם ובהתנהגותם כחיילים.

ביטויים אלה הם לצנינים בעיני חוגי המתבוללים. מבחינה זו השינוי הדמוגרפי העובר בשדרת הלוחמים בוודאי מועיל לבטחון. הבעיה הינה שלוחמים אלו החדורים אמונה בצדקת דרכנו בארצנו מנוהלים על ידי פוליטיקאים רופסים המחפשים תמיכה של המיעוטים בארצנו בני עמם של אנשי החמאס.

 

ו. למרות היכולת הצבאית המשופרת מצב הביטחון והמצב המדיני של ישראל הוחמר כתוצאה ממבצע "עופרת יצוקה". הסיבה העיקרית להחמרה נובעת מהמסרים של ממשלות ישראל מאז תום מלחמת ששת הימים המתנכרים בהחלטות שונות לזכויות הלאומיות של עם ישראל בארצו ומלבים בכך את שנאת ישראל. כך היא לדוגמה ההחלטה של ממשלת אשכול בתשכ"ז ובתי המשפט לראות בחבלי הארץ פיקדון להשבתם לאויב במשא ומתן.

 

ז. לפני הממשלה הבאה שתקום אי"ה לאחר הבחירות, עומדות בשל כך, בעיות קשות ביותר וחופש תמרון מצומצם יותר הן בתחום הבינלאומי, בביטחון האזורי מול איראן וגרורותיה ומול מצרים. קיים קושי נוסף הבולם קביעת מטרות הלחימה של צה"ל בעתיד הנראה לעין ובהתאם להן- הכשרתו.

 

ח. צה"ל התנהל בדשדוש מופגן כדי לא להכריע את האויב ובלם עצמו על פי ההוראות המדיניות המבולבלות שקיבל בימים האחרונים ללחימה, בדומה למלחמת לבנון השניה,

מאותן סיבות, היינו, חשש לאבדן קולם של המיעוטים למפלגות השלטון בבחירות.

 

ט. מטרות לחימה הקשורות בהכרעת האויב הן במלחמת גרילה, הן במלחמה נגד ארגוני טרור מקומיים אזוריים ועולמיים והן נגד מדינות טרור ומדינות אויב הן בינתיים מעבר לאופק של ממשלות המדינה ושל צה"ל ובשל כך יש לצפות ח"ו להגעה למצבים קשים עד כדי היאלצות להיגרר למלחמה לא קונבנציונלית, שאת מחירה בחיי אדם לא תוכל מדינת ישראל והעם היהודי לשלם.

 

י. לצה"ל ולמדינה אין מטרות לחימה ושלום ראויות כל עוד הוא מקבל את הלגיטימיות של "תהליך השלום" שהתגבש באוסלו 1993 ובאתוס ה"שלום" שהתפתח מראשית הקמת הישוב בשלהי המאה ה-י"ט.

 

יא. תפישת "השלום" של ישראל נובעת מדה - לגיטימציה עצמית של חובתו של העם היהודי לכבוש ולרשת את ארצו ולמגר את אויביו כתנאי לקיומו של עם ישראל בארץ ישראל ובעיקר להתיישב בה. ירושה וישיבה הם מצוות היסוד של עם ישראל בארץ ישראל. התורה מודיעה מה תהיה התוצאה אם לא ייעשה כן ח"ו.

 

וְהוֹרַשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, וִישַׁבְתֶּם-בָּהּ:  כִּי לָכֶם נָתַתִּי אֶת-הָאָרֶץ, לָרֶשֶׁת אתָהּ.

נד וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ בְּגוֹרָל לְמִשְׁפְּחתֵיכֶם, לָרַב תַּרְבּוּ אֶת-נַחֲלָתוֹ וְלַמְעַט תַּמְעִיט אֶת-נַחֲלָתוֹ--אֶל אֲשֶׁר-יֵצֵא לוֹ שָׁמָּה הַגּוֹרָל, לוֹ יִהְיֶה:  לְמַטּוֹת אֲבֹתֵיכֶם, תִּתְנֶחָלוּ.

. נה וְאִם-לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת-ישְׁבֵי הָאָרֶץ, מִפְּנֵיכֶם--וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם, לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם; וְצָרְרוּ אֶתְכֶם--עַל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם ישְׁבִים בָּהּ. נו וְהָיָה, כַּאֲשֶׁר דִּמִּיתִי לַעֲשׂוֹת לָהֶם--אֶעֱשֶׂה לָכֶם. במדבר לג

 

יב. בראש מעייני הציונות המתבוללת להפוך את עם ישראל להיות ככל הגויים. היא רואה בירושת הארץ ובהתיישבות במרחביה יסוד המסמן את העם היהודי כעם דתי הפועל מתוך המסורת הלאומית שלו. התעמולה של החוגים הללו משפיעה לרעה, לדאבון הלב, גם על יהודים שורשיים.

 

יג. לפיכך לא יכלו להיות למבצע "עופרת יצוקה" תוצאות ראויות וזאת אף לאחר שמונה שנות הבלגה וערעור מוחלט של כוח ההתרעה .

 

התוצאות המרות הן בהכרח יותר שפיכות דמים של חיילנו ח"ו ושל אוכלוסיית האויב כאשר בכל מבצע צבאי נצפה שהמציאות רק תלך ותחריף.

 

 

פרשת גלעד שליט

א. לפי תגובות המדינאים מט' בשבט עומדים הם להיכנע לדרישות החאמס בעניין גלעד שליט תוך שחרור המוני של רוצחים מסוכנים. כנראה מתוך מטרה להגיע להודעה מוסכמת משותפת עם מצרים יום לפני הבחירות כנסיון להתערב באופן גס בתוצאותיהן.

 

ב. המחיר שהמדינאים הנוכחיים והקודמים מוכנים לשלם בפדיון שבויים כמו בעסקת ג'יבריל שתרמה תרומה מכרעת לעידוד תודעת הניצחון של הרוצחים המפלצתיים ולתוספת כוח ניכרת להם ולהתגברות הטרור בכל העולם מעידה על הסתלקות צלם אלוקים מהנהגת ישראל. ההסכמים הללו גרמו לחילול השם, לאבדן גורם ההרתעה וכבוד ישראל ותוצאותיהם שפיכות דמים מופלגת בכל מקום בו נמצא יהודי. ביה"ד של הסנהדרין קבע עם חטיפתו של גלעד שליט בקיץ תשס"ו [ראה נספח 2 ] גבולות מוסריים מכסימליים לשחרור מחבלים. היינו לא יותר מ 7 מחבלים "ללא דם על הידיים" תמורת חייל ישראלי.

 

 

 

 

 

 

 נספח 1

ירושלים תובב"א,

רח' באר שבע 8, נחלאות

ישיבת בית הדין של הסנהדרין

י' בטבת, תשס"ט

בענין המבצע הצבאי בעזה

כולנו אשמים במלחמת עזה! שכנראה לא תסתיים בהכרעה.

חתימתה של ישראל היום יחד עם הרשות הפלשתינית על ההצעה הצרפתית להפסקת אש מעידה על האופק המדיני המדאיג של השלטון וחשרת העבים הצפויה בעתיד.

הערותיו ה"שוויוניות" של נשיא ארצות הברית החדש על חלוקת האחריות לאלימות אף הן אינן מבשרות טוב.

לתוצאות הקשות שלא יסתיימו ב"סיבוב" הזה אחראי רוב העם היהודי שלא התנגד לגירוש יהודי חבל עזה בתשס"ה והעדיף להתמכר לאשליות שזרעו פוליטיקאים מושחתים שהקימו אחריהם דורות נוספים, עזי מצח, הפועלים להקטיר עדיין סיסמות שלום ורהב, במקרים רבים מדי, כדי למלט עורם מיד החוק.

החטא – גרוש רבבת יהודים נאמנים מגוש קטיף וצפון השומרון.

העונש, ערים וישובים תחת הפגזות מאשדוד עד באר שבע, אבדן חיי אדם, פציעות והרס רב. שיתוק כלכלת הדרום. ואי יכולת ורצון להחזיר המצב לקדמותו.

נשנן את דברי אחי יוסף (בראשית מב, כא):

"אבל אשמים אנחנו על אחינו אשר ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו ולא שמענו

על כן באה אלינו הצרה הזאת ויען ראובן אתם לאמר הלוא אמרתי לכם לאמר אל תחטאו בילד ולא שמעתם וגם דמו הנה נדרש!"

בנוסף על אשמתנו, המלחמה הנוכחית ברצועת עזה משקפת שגיאות מדיניות, תקשורתיות, צבאיות ומוסריות מתמשכות. מעבר לצורך במיגור חמאס ולהיאלצות הממשלה לפתוח במלחמה יש למלחמה מטרות פוליטיות שקופות בהקשר הבחירות הבאות וביניהן שרות מפלגות השלטון ובמיוחד מפלגתו של שר הבטחון, "המביט לאמת בעינים", שהיה חייב מתוקף תפקידו, שלא להשלים עם ירי אף של קאסם אחד ולא להמתין שמונה שנים כדי לקטוף מנדטים.

המדינה לא גיבשה לעצמה מטרות מדיניות ברורות ללחימה. לא הוגדרו ונוסחו -

א. זיהוי האויב; ב. ההחלטה להביסו ולהורישו; ג. הגדרת מטרת הניצחון; ד. הדרכים לשימור הישגי המלחמה.

המימשל מכנה את האוכלוסיה האזרחית הערבית בעזה "חפה מפשע". האוכלוסיה הזו היא שבחרה בשלטון האיסלמי הנאצי הפועל ככל יכולתו לרצח יהודים והכחדת מדינת ישראל. לפיכך על מדינת ישראל וצבאה מוטל "מימוש הכלל הבא להרגך השכם להרגו".

על אף השינוי הנורמטיבי באופי הלחימה, שאינה בוחלת בתקיפת כל אתר שממנו נשקפת סכנה, עדיין הלחימה נעשית מתוך ההנחה שדם הערבים סמוק יותר מדמם של חיילי צה"ל ואזרחי המדינה. זו כנראה גם הסיבה לכך שהמימשל לא דאג להצטייד בתותחי וולקן פלנקס ואף לא במערכות נאוטילוס יעילות לירוט רקטות ופגזים, זאת למרות אתראותיהם של עשרות אנשי מקצוע בכירים ממערכת הבטחון עוד מלפני חצי שנה. הצטיידות כזאת היתה הרבה יותר זולה ויעילה מן האמצעים בהן נקט המימשל, והיתה חוסכת חיי אדם רבים.

חוסר ההגיון במחדל זה מעורר חשד ניכר ששר הבטחון נתון לסחטנות פוליטית ו/או אישית.

דרכי פעולה ומניעה נדרשים

<!--[if !supportLists]-->א. <!--[endif]-->לפעול כהדרכת דוד המלך: "ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם"!(תהלים יח, לח): להלחם באויב מלחמת חרמה – עד יתנופף דגל כניעה בכל עיר וכפר ברצועה.

<!--[if !supportLists]-->ב. <!--[endif]-->אין לחתום על הסכם שיש בו עירוב של כוח רב לאומי ברצועה.

<!--[if !supportLists]-->ג. <!--[endif]-->אין להסכים להכנסת צבא מצרי לרצועה.

<!--[if !supportLists]-->ד. <!--[endif]-->יוקם בכל הרצועה ממשל צבאי זמני.

<!--[if !supportLists]-->ה. <!--[endif]-->עידוד הגירה מרצון של האוכלוסיה המקומית , המהגר מעזה יקבל סיוע ראשוני לדרכו זהו גם פתרון אנושי למצוקת הפרנסה ברצועה.

<!--[if !supportLists]-->ו. <!--[endif]--> תונהג הנהגת חוקת יסוד בישובים הערביים ברצועה המבוססת על מצוות בני נוח וחינוך לפיהן, כמו איסור חמור על הטפה לרצח.

<!--[if !supportLists]-->ז. <!--[endif]-->ערבים שיאמצו שינויים תרבותיים אלו יזכו לתמיכה מוגברת. אלו שינסו להמשיך בדרכם הקודמת, למיצער, יוגלו מן הרצועה.

<!--[if !supportLists]-->ח. <!--[endif]-->כל מקום בו היה ישוב יהודי יחזור לריבונות יהודית ויבנה מחדש כמתנת רבון העולמים כאמור בתורה כי אתם, עברים את-הירדן, לבא לרשת את-הארץ, אשר- ה' אלקיכם נתן לכם; וירשתם אתה, וישבתם-בה ושמרתם לעשות, את כל-החקים ואת-המשפטים, אשר אנכי נתן לפניכם, היום.

אנו מאמצים,מחזקים ומברכים את כל כוחות הבטחון במלחמה,שלא יגיעם נזק. שיזכו להוריש אויבינו ולהנחיל לעמנו את מלוא ארץ קדשו עד עולם.

 

רחל אמנו 47 ירושלים 93228 טל. 5661962-02 02-5664137 פקס-0577976007

נייד 0506733831 דואל dbtc@actcom.com E-mail

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דב שטיין

מאת: דב שטייןצבא וביטחון05/02/092896 צפיות
הערכת נושא הסחטנות במיקוח על שחרור שבויים ישראלים בידי תנועות טרור/מחבלים תמורת שבויים מחבלים/טרוריסטים

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221495 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211606 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181464 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171736 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152513 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152039 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152530 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica