חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפסקת עישון - התחום הפיזולוגי

מאת: תומר אהרןהתמכרויות19/09/20091184 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כן, זה לא קל להפסיק לעשן. אחרי שהתגברתם על ההרגל והתגברתם על הרגש והשכל נשאר רק להתגבר על הגוף. הגוף צריך את הסיגריות – הוא מ-כ-ו-ר. הפסקה פתאומית של סיגריות יכולה לגרום לכאבי ראש, בחילות, הקאות ושאר סימני מחלה למיניהם.

איך מתמודדים עם זה?

מילת המפתח כאן היא הדרגתיות. הפחתת כמות הסיגריות היומית בצורה הדרגתית ומבוקרת תאפשר מניעה מהסימנים המחלתיים ומה"דודא" הבלתי נסבלת לעוד סיגריה אחת אחרונה היום. כאן שוב המקום להזכיר את האופציה החביבה של רישום מספר הסיגריות שאתם מעשנים מדי יום.

מעבר לזה השוק היום מוצף בחברות, מוצרים ותכשירים שיעזרו לכם להפסיק לעשן. מבין האפשרויות המומלצות קיים הטיפול התרופתי (תרופות כמו צ'מפיקס או זייבן שמספקות למח את ההנאה שמספק הניקוטין), מכוני גמילה (כמו מכון אברהמסון שמציע טיפול פסיכולוגי בבעיה), מסטיקי ניקוטין או מכשירים דמויי סיגריות שמאפשרים את הגמילה ההדרגתית שדיברנו עליה, סדנאות תמיכה (כמו אלכוהוליסטים אנונימיים רק עם עישון) ודיקור סיני.

כל השיטות מציגות אחוזי הצלחה מסוימים ובאמת תמיד יהיה את זה שיספר לך שדווקא השיטה הספציפית הזאת פתרה לו את כל הבעיות. ככל הנראה, לכל אחד יש את השיטה שתעבוד בשבילו. אל תפסלו אף שיטה על הסף – לעולם אי אפשר לדעת.

באופן אישי אני מציע להרגיל את הגוף שלנו לספורט – ספורט יכול להיות הרגל שיתפוס אט-אט את מקומו של העישון בחייכם. בנוסף לכך בזמן פעילות גופנית מופרשים הורמונים הדומים בפעולתם לחומרים המופרשים כתוצאה מעישון. כלומר- אפשר להתמכר לספורט, וזאת התמכרות אחת שלא תפגע לכם בבריאות, אלא רק תשפר אותה.

 



תגיות המאמר: עישון, הפסקת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גמילה מעישון - כותב ואחד משותפי רשת אתרי המידע "טיפש".

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תומר אהרן

מאמרים נוספים בנושא התמכרויות

מאת: orya peryהתמכרויות13/06/172026 צפיות
כפי שאנו עדים בשנים האחרונות כאשר סיגריות אלקטרוניות כבשו את השוק הישראלי בסערה, במיוחד לאור המודעות נגד עישון סיגריות רגילות. עצם העובדה שניתן לעשן בסיגריות אלקטרוניות גם במקומות ציבוריים, היא זו שמראה לנו כי אין בה עישון פאסיבי בדומה לסיגריה הרגילה.

מאת: עוז דוידיהתמכרויות06/04/148337 צפיות
מהי התמכרות להימורים? כיצד היא נגרמת? מהם דרכי הטיפול?

מאת: נדב יעקוביהתמכרויות29/10/138834 צפיות
מתי ראוי להביט ולהבחין בגודל הבעיה? התמכרות לסמים מתחילה מגיל צעיר ומכאן שחשוב לתת את הדעת ולעצור את הדברים לפני שיביאו השלכות מרחיקות לכת. כאשר מגלים ההורים ערנות מבעוד מועד, משתנים כללי המשחק. התמכרות לסמים מתחילה מגיל צעיר ביותר. חוסר הידע לעיתים מונע מההורים לתת ולהכיר בבעיה. מה נדרש על מנת שיהיה ניתן להותיר את הבעיה הרבה מאחור? כאן מגיע הרגע להגיד כי אבחון הבעיה וטיפול מוקדם, יכול לסייע ולהשאיר את ההידרדרות הרבה מאחור.

מאת: נדב יעקוביהתמכרויות29/10/138714 צפיות
אם אדם שאתם אוהבים מתגלה כמכור לסמים והדבר משתלט על חייו האישיים, הוא מחייב מבדק ואף התערבות מקצועית בהתאם. יש לא מעט מכוני גמילה מקצועיים אשר יוכלו לסייע לכם ולהעניק את הכלים הנכונים להתמודדות ארוכת טווח. התמכרות? לא כאשר אתם בוחרים מכוני גמילה ומעניקים להם את החשיבות הראויה.

מאת: bonjorהתמכרויות05/11/128874 צפיות
A true story about getting clean from drugs and staying clean. The recovery of an addict.

מאת: דניאל seoהתמכרויות17/04/119186 צפיות
הדרך הנכונה ליזום טיפול בחרדות היא דרך טראפיה רפואית. הרעיון הוא לתת לגוף להיות משוחרר לחלוטין ונינוח לגמרי.

מאת: משה רוימיהתמכרויות12/04/119084 צפיות
מאז שהחל להיחקר העישון בשנות ה- 50 והשלכותיו הבריאותיות נמצא כי העישון גורם נזק לא רק לנשים מעשנות כשהן בהריון כי אם גם לעובר שהן נושאות בבטנן. למעשה העישון פוגע עוד הרבה קודם להיריון. מחקרים מראים שהעישון פוגע בפוריות הן אצל הגבר והן אצל האישה כך שבכל מצב הפסקת עישון בהיריון היא דבר נכון ומומלץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica