חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דק אורן - סקירה כללית, יתרונות וחסרונות

מאת: אסתר אורןגינון14/05/20121221 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דקים לגינה כבר מזמן נעשו פריט עיצובי נפוץ ומקובל. התקנת דק מעץ הפכה לפתרון זול ונוח עבור הרבה בעלי גינות.

מכל שלל הדקים הקיימים בשוק, דק אורן הוא הנפוץ ביותר בארץ, הסיבות לכך הן בעיקר בשל נוחות העבודה איתו ומחירו הזול יחסית. גם בעלי מקצוע רבים בתחום, הם בעלי ניסיון רב בבניית דקים מעץ אורן, הן מפני שהוא השכיח ביותר בארץ, והן מפני שעצים עבור דק אורן מיובאים לארץ כבר שנים רבות. בנוסף עץ האורך הוא עץ רך, עובדה שהופכת את העבודה איתו לקלה יותר ונוחה יותר מאשר בניית דק איפאה למשל, שנחשב עץ קשה יותר.

האיכות של לוחות האורן עבור דק נמדדת במספרים – על פי כמות העיניים שיש לעץ לכל מטר אורך. עץ האורן האיכותי ביותר הוא עץ אורן פיני ברמה 5.

לוחות האורן מיובאים לארץ בעיקר מרוסיה ומפינלנד, לאחר שעברו תהליך חיטוי. האורן חייב לעבור חיטוי, מפני שהוא רגיש מאוד למזיקים ולחרקים וכן אינו מתמודד היטב עם פגעי מזג אוויר. לוחות עץ אורן שעברו תהליך חיטוי, מקבלים גוון ירקרק.

את דק האורן יש לצבוע בשמן דקים מיוחד עבור עצים רכים. את השימון הראשון של הדק יש לבצע כחודש אחרי ההתקנה, כדי שהדק יתייבש לחלוטין לאחר תהליך החיטוי. דק אורן שנצבע מיד לאחר ההתקנה יפלוט שרף והצבע לא ייקלט היטב בעץ. שימון דקים בכלל יש לבצע אחת לשנה. עבור דק אורן החשוף לפעילות רבה ולשחיקה, רצוי לשמן אחת לחצי שנה.

יתרונות וחסרונות

היתרון המשמעותי ביותר הוא מחירו הזול של דק אורן.

עץ רך ונוח מאוד לעבודה. הרכות שלו היא גם חיסרון, מפני שהוא גם רגיש יותר לשחיקה, שריטות וחבלות.

רוב בעלי המקצוע מכירים ויודעים כיצד לעבוד איתו.

רגיש למזיקים ורטיבות – לכן חשוב להקפיד על קורות שעברו תהליך של חיטוי ואיטום. הזכרנו כבר שאפשר להבחין שהקורות עברו חיטוי, מפני שהצבע של העץ משתנה מלבן צהבהב לירוק בהיר.

טיפול שוטף פעם בשנה או אפילו פעם בחצי שנה. רצוי להקפיד על טיפול תקופתי, שכן הזנחת הדק תגרום לו להראות אפור ומוזנח.

לאחר שמנינו את רוב היתרונות והחסרונות עבור דק אורן, נשארה בעצם רק ההחלטה האם סוג דק זה מתאים לכם. אחד השיקולים המרכזיים בבחירת דקים לגינה בכלל הוא כמובן שיקול של תקציב. במידה ודק אורן הוא ההחלטה שלכם, רצוי להקפיד על כל הנקודות שמנינו במאמר זה, כדי להבטיח שהדק שלכם ישמור על המראה שלו לאורך שנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אסתר אורן

אריאל אביקם פרקט ודק

פרקטים. דקים. פרגולות. בניה מעץ. חיפויים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אסתר אורן

מאת: אסתר אורןשיפוצים07/06/12813 צפיות
פרגולות עץ הן לא נחלתן של בעלי גינות בלבד. רבים מבעלי דירות בארץ, הרוצים לשדרג את מראה המרפסת שלהם, בונים פרגולות עץ למרפסת שמש והמגמה תופסת תאוצה.

מאת: אסתר אורןשיפוצים14/02/12774 צפיות
רצפות פרקט מומלצות לכל חדרי הבית, חוץ מאשר במטבח ובחדר האמבטיה - ובכן שכיום, עם הביקוש הרב וההתפתחות בתום הפרקטים, ניתן להשיג פרקטים עמידים למים שניתן להתקינם גם במטבח ובחדר האמבטיה.

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191972 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191771 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182246 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811179 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181671 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183836 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174186 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica