חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ויסקי - צורת הגשה

מאת: גל ביאליקיין ואלכוהול26/09/20091791 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"מאלט, סינגל מאלט. מעט מים, ללא קרח." –ג'יימס בונד

אומנם המשקה הידוע של בונד הוא המרטיני המפורסם, אבל מסתבר שאפילו בונד בכבודו ובעצמו חבב את הויסקי לא פחות. זאת ועוד, הוא הגדיר במדויק את הדרך שבה הוא רוצה שהויסקי יוגש לו, וכך גם רבים אחרים לפניו ואחריו.

צורת ההגשה של המשקה הזהוב והכמעט מלכותי הזה היא קריטית לטעמו – דבר דומה נראה גם עם משקאות אלכוהוליים אחרים אך אצל הוויסקי הבדלי הטעם חדים יותר.

השיטה הנפוצה ביותר להגשת ויסקי היא בטמפ' החדר בצירוף קרח. השיטה הזאת מאפשרת לשתות את הויסקי "סטרייט" – בלי יותר מדי בלגן וליהנות מהטעמים והארומות הייחודיים לו. שיטה נוספת נפוצה להגשתו היא כמובן עם הקרח כבר בפנים.

שיטה חדשה יחסית ומעניינת היא שיטת ההגשה בטמפ' קפואה של 18- מעלות.

שיטה זו, שמקורה בפינלנד שם מקובל להגיש כל משקה בטמפ' הזו, מפחיתה את הריח העז של הוויסקי אך משחררת את הטעמים בצד האחורי של הפה בצורה חזקה יותר כשהוא מתחמם. בפועל הויסקי מוגש בשיטה זו רק במס' מצומצם של פאבים בעולם במכשיר מיוחד אותו פיתחה Famous Grouse שמכונה Frozen Famous. בארץ ניתן למצוא את הויסקי בצורתו הקפואה בפונדק הדוב ובבר העוגן בחיפה.

לסיכום - אין כמו ויסקי טוב בשביל לפתוח ערב מעולה. המשקה המתוחכם הזה קנה לעצמו שם ולא לחינם. ויסקי איכותי הולך טוב גם עם סוגים שונים של בשרים. רק תבחרו את צורת ההגשה ואתם בפנים.

לחיינו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כותב המאמר הינו משפטן חובב הלומד במסגרת תואר ראשון במשפטים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גל ביאליק

מאת: גל ביאליקחוק ומשפט - כללי03/10/091273 צפיות
מה הסיבות המביאות סטודנטים למשפטים לעסוק בלימודי משפטים?

מאת: גל ביאליקאימון לאיכות חיים26/09/091466 צפיות
ביטחון עצמי היא תכונה חשובה. כל כך חשובה שהיא מובילה אותנו בחיים ממקום למקום באופן כזה ששום תכונה אחרת לא יכולה להוביל. היא יכולה לפתוח לנו דלתות או לטרוק אותם בפניהם של אנשים. היא יכולה לאגד סביבנו חבורת אנשים בשביל ליצור דבר מה חדש או בשביל להרוס את הקיים. היא יכולה להיות ההבדל בין ניצחון להפסד ובין חיים למוות – הכל ביד הלשון ובשפע ביטחון עצמי.

מאת: גל ביאליקתורת המשפט19/09/098940 צפיות
מהו משפט? המשפט הוא הבסיס הערכי והמוסרי לבניית תשתית דמוקרטית, כאוכף הסדר הטוב. המשפט מקיים את אחד היסודות המהותיים של חיינו, כמסדיר הסדר הבסיסי ביותר. מהו יחסה של החברה כיום במדינת ישראל למשפט וכיצד ניתן לשנותו?

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172762 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142552 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142921 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144448 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411870 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148168 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148486 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica