חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנסיבות הדורשות טיפול באלרגיה

מאת: biocontrolאסטמה ואלרגיה14/06/20121469 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפול באלרגיה והמערכת החיסונית

על מנת להבין את הרעיון העומד מאחורי טיפול באלרגיה, יש להבין תחילה מהי המערכת החיסונית. בראש ובראשונה, זוהי מערכת פנימית בגוף אשר תפקידה להילחם בחדירתם של גופים זרים לגוף ובהפיכות פנימיות. חדירות חיצוניות עשויות להתרחש בצורת זיהומים של מגוון חיידקים גורמי מחלות. המורכבות של המערכת החיסונית מתחרה בזו של מערכת העצבים והינה חיונית ביותר לבריאות ולתחושת הרווחה הכללית.

הרגישות הפתולוגית, או האלרגיה, באה לידי ביטוי כאשר המערכת החיסונית מפיקה תגובת יתר לאובייקט זר ובלתי מזיק למראה הנקרא אלרגן. התסמינים אותם חווה האדם האלרגי, כדוגמת נזלת כרונית, פריחה בעור וכדומה, הינם למעשה התבטאות התגובה של המערכת החיסונית כנגד אותו אובייקט.

כמה מילים אודות הגורמים לאלרגיה

יש לא מעט חומרים, טבעיים ומלאכותיים, אשר יכולים לגרום לאלרגיה כדוגמת אגוזים, מאכלי ים, ביצים, חיסונים, חלב, אבקני פרחים, תוצרי חרקים (רעל של דבורים), תרופות (פניצילין), קרדית האבק ועוד. לא אחת נשאלת השאלה, מדוע אנשים מסויימים אלרגים לחומר מסויים וצריכים טיפול באלרגיה, בעוד אנשים אחרים לא. למרות שהידע לגבי אלרגיות והמערכת החיסונית באופן כללי הינו רחוק מלהיות מושלם, עובדה אחת, אשר אוששה באופן מוחלט לאורך השנים, היא כי אלרגיה יכולה להשתנות אצל כל אדם, למעט מקרים של אלרגיה ממקור גנטי.

הסוגים השונים של אלרגיה

סוג האלרגיה הנפוץ ביותר הינו נזלת אלרגית או קדחת השחת. התסמינים כוללים התעטשויות, שיעולים, גירוי חיבורי העיניים ונזלת. התבטאות נוספת המצריכה טיפול באלרגיה היא אסטמה, המאופיינת בקשיי נשימה. מאכלים מסויימים כפי שצויין קודם לכן, עשויים לגרום לתגובה אלרגית גם כן. אלרגיות לאוכל יכולות להתבטא בהקאות, שלשולים או בצורה חמורה של פריחה בגוף (התפרצויות אדומות ונפוחות על כל הגוף). חלק מהאלרגנים עמם באים במגע פיזי עשויים לגרום לאקזמה אלרגית.

דרכי טיפול באלרגיה

אבחון אלרגיה מתבצע באמצעות מגוון בדיקות אשר מטרתן לאבחן את האלרגן הספציפי הגורם לתגובה השלילית של הגוף. הודות לטכנולוגיה המתקדמת, כיום ישנם אמצעים מתקדמים לביצוע בדיקת אלרגיה פשוטה ובלתי חודרנית לרווחת המטופל. מבחינת אפשרויות טיפול באלרגיה, נפוץ מאוד השימוש בתרופות אנטי אלרגיות. עם זאת, הן מספקות הקלה על התסמינים בלבד ולא פתרון לבעיה.

בנוסף לתרופות, ישנה גישה טיפולית הנקראת אימונותרפיה, אשר סיפקה מידה רבה של הצלחה בטיפול באלרגיות. חסרונותיה הן קושי הביצוע, מחיר גבוה והיותה בשלב ניסיוני. לפיכך, הדרך הטובה ביותר לביצוע טיפול באלרגיה הוא מניעתה ולשם כך, להימנע ככל האפשר מהאלרגנים הידועים.

 



תגיות המאמר: אלרגיה, טיפול באלרגיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ביוקונטרול- דיאטה מתחילים מהיום

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת biocontrol

מאת: biocontrolרפואה משלימה19/05/131744 צפיות
פריחה בגוף- כשיש לך פריחה את לא פורחת

מאת: biocontrolבריאות ורפואה כללי21/04/131256 צפיות
פריחה בגוף - בא לך לפשוט את העור? פריחה היא שינוי בצבע ובמרקם של העור. במקרים רבים הפריחה הינה סימפטום של מחלה אחרת אשר מקורה איננו בעור. הרפואה

מאת: biocontrolבריאות ורפואה כללי21/04/13995 צפיות
ירידה במשקל - לא יורדים מרבית האנשים אשר סובלים מעודף משקל בצורה משמעותית מתקשים מאוד להפחית ממשקלם. רבים מהם מנסים לבצע דיאטות שונות אך ללא כל הצלחה. הדבר גורם להם לחוש תחושת תבוסה. קיימות דיאטות רבות בשוק, ביניהן ניתן למצוא: דיאטות מרקים, דיאטת פירות, דיאטת אורז, דיאטת לחם, ועוד מגוון עצום. בין הדיאטות הללו ישנן הרבה דיאטות בזק (דיאטות "כאסח").

מאת: biocontrolאסטמה ואלרגיה22/10/1216693 צפיות
שיעול עמוק וטורדני וצפצופים בזמן הנשימה הם סימפטומים של ברונכיטיס. חשוב לוודא שהמחלה לא הופכת לכרונית, שכן אז חשוב לטפל בה היטב. אם לא מדובר בברונכיטיס שהינו כרוני, כנראה שהדבר הינו תוצאה של נגיף והמחלה תעבור מאליה.

מאת: biocontrolרפואה משלימה20/09/121016 צפיות
עייפות הינה תופעה שכיחה ונקודתית בדרך כלל, כאשר היא נגרמת בשל מחסור בשעות שינה בשל נסיבות משתנות, וחולפת לאחר מנוחה מספקת. בניגוד לעייפות הרגילה, העייפות כרונית מודגרת כמחלה אוטואימונית אינה חולפת מאיליה ודורשת התייחסות רצינית.

מאת: biocontrolרפואה משלימה20/09/122012 צפיות
פריחה בגוף הינה אזור בעור בו מתפתחים דלקת וגירוי. מאפייני הפריחה הינם אדמומיות וגירודים ולעתים אף נפיחויות באזור הנגוע. אזור הפריחה עשוי להיות חם ורגיש.

מאת: biocontrolאורטופדיה ופיזותרפיה21/08/121986 צפיות
רבים מאיתנו חווים תופעות אלרגיות שונות בעיקר בעונות שנה מסוימות כמו אביב או סתיו. עונות אלו מאופיינות בפריחה מרובה, באבקנים עפים באוויר, וכמעט כל אחד חווה מצב של פריחה בגוף מסיבות אלו וגם מסיבות אחרות

מאמרים נוספים בנושא אסטמה ואלרגיה

מאת: דוד כהןאסטמה ואלרגיה09/02/201534 צפיות
לא מעט אנשים, צעירים ומבוגרים, מוצאים את עצמם מתמודדים עם אסתמה ברמות שונות. הבאנו לכם כמה סיבות מה גורם להחמרת התופעה וכיצד אפשר לטפל בה

מאת: אליס פ.סטפןאסטמה ואלרגיה13/05/145955 צפיות
מהם הסוגים של פסוריאזיס? אם אי פעם יש לך עסק עם פסוריאזיס שאתה מכיר את ההרגשה של נאבק עם עור אדום, מגורה , מכוסה קשקשים . האם אתה יודע איזה סוג של פסוריאזיס יש לך ? היית אפילו מודע היו יותר מאשר רק סוג אחד ? יש , למעשה, שלושה סוגים עיקריים של פסוריאזיס ולמרותשהתסמינים הבסיסיים הם אותו הדבר, הם כולםקצת שונים.

מאת: Daniel.Bאסטמה ואלרגיה24/03/147859 צפיות
הטיפול הרפואי במחלות נשימה הוא בדרך כלל שימוש בתרופות המרחיבות את הסימפונות ומפחיתות את המאמץ הנדרש מהחולה על מנת להכניס אוויר לריאותיו. אבל, מעבר לטיפול התרופתי, יש הרבה דברים שניתן לעשות שאולי לא ירפאו את המחלה לחלוטין, אבל בהחלט יוכלו להקל על תסמיניה.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה05/01/148649 צפיות
אנו עושים רבות בכדי לשמור על אויר נקי שאותו אנחנו נושמים אך אין לנו באמת שליטה על כך. אנחנו לא אחראים על החומרים הכימיקלים שנפלטים לאויר, ואנחנו לא יודעים אילו חומרים מזיקים אנחנו נושמים ועד כמה הם פוגעים בנו. מה שבטוח - יש לנו את השליטה ואת הכלים לשפר ולטהר את האויר בבית, במשרד וברכב.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה18/12/138466 צפיות
בשנים האחרונות הביקוש והסקרנות למטהרי אוויר עלה, בעיקר מהסובלים מאסתמה. מטהרי אוויר ביתיים ואיכותיים מנקים ומטהרים את האוויר ממזיקים ואלרגנים שונים אשר משפיעים ומקשים על חולי האסתמה. מטהרי האוויר הללו הוכיחו את עצמם ככלי מאוד יעיל אשר עוזר ומשפר את חייהם של רבים מהסובלים מאסתמה ונותן להם הקלה ונוחות בפעילות היום יומית שלהם, בבית ובמשרד.

מאת: ולרי בריארטאסטמה ואלרגיה18/12/138566 צפיות
בשנים האחרונות הביקוש והסקרנות למטהרי אוויר עלה, בעיקר מהסובלים מאסתמה. מטהרי אוויר ביתיים ואיכותיים מנקים ומטהרים את האוויר ממזיקים ואלרגנים שונים אשר משפיעים ומקשים על חולי האסתמה. מטהרי האוויר הללו הוכיחו את עצמם ככלי מאוד יעיל אשר עוזר ומשפר את חייהם של רבים מהסובלים מאסתמה ונותן להם הקלה ונוחות בפעילות היום יומית שלהם, בבית ובמשרד.

מאת: סולומון יעקבאסטמה ואלרגיה27/11/139915 צפיות
מחלות דרכי הנשימה כגון; אסתמה, COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית) ומחלות ריאה אחרות הן מחלות נפוצות ואין לה מרפא! זיהומים בדרכי הנשימה מגבירים את התמותה ממחלות אלה. הערכה היא כי 340 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים ממחלות אלו. עם זאת, חולים שנטלו SOLIAIR™ דיווחו על ירידה והפחתה בזיהומים עונתיים של דרכי הנשימה. הפחתת השכיחות של זיהומים בדרכי הנשימה מהווה פוטנציאל והישג רפואי אדיר!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica