חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המהפכה התעשייתית באנגליה: בריטניה משתלטת על תחום המצעים יוקרתיים בעולם

מאת: משה אלוןעיצוב מוצר27/06/20121090 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המהפכה התעשייתית בבריטניה הביא מצעים יוקרתיים לכל העולם. אנגליה בתקופה ההיא הביאה לפריחה בייצור ובייבוא של כותנה למערב. בסוף המאה ה-18 (1740 בערך) הומצאה מכונה שנקראת ROLLER SPINNER (על הפטנט חתום אדם בשם LOUIS PAUL) והיא מכונה שהקלה על הייצור של כותנה בעוביים שונים. עשרים שנה מאוחר יותר פותחה המכונה לרמה גבוהה מאד מבחינה טכנולוגית ביחס לאותן השנים, כאשר הממציא האנגלי RICHARD ARKWRIGHT אפשר לייצר את הכותנה באמצעות מכונות באנגליה, דבר שהביא להנגשת הבדים היוקרתיים לאנשים במעמד בינוני.

באותן שנים הטכנולוגיה זלגה גם לארצות הברית הצעירה. המטעים של הכותנה בארצות הברית הביאו לפריחה גדולה מאד בייצור הכותנה בעולם. אנגליה הפכה עד מהרה למתחרה לבדים המצריים (כותנה מצרית), באמצעות רשת בין לאומית של טקסטיל: מטעים באמריקה, עיבוד באנגליה וייצוא לכל הקולוניות שלה – הודו, סין, מערב אפריקה ועוד.

אנגליה משתלטת על הודו, אבל מגלה מתחרה חדשה: ארצות הברית

באמצע המאה ה-19 בהודו כבר לא יכלו לספק לעצמם את כל הצורך בבדים והאנגלים הפכו ליצרנים הגדולים בשוק ההודי. עם השתלטותם על השוק ההודי, האנגלים החלו לייצר את התצרוכת ההודית של מצעים יוקרתיים באדמת הודו עצמה. הכותנה האמריקנית הפכה משופרת מאד – ומכיוון שבתקופה זו כבר לא הייתה חלק מאנגליה, הפכה למתחרה משמעותית. הבדים האמריקניים לקחו השראה מכותנה מצרית – וליפפו בצורה ייחודית של שני בדים אינדיאניים לכדי כותנה אף טובה מזו שייצרו האנגלים (הכותנה הייתה הנבטה משוכללת של כותנה מצרית, GOSSYPIUM BARBADENSE וHIRSUTUM.

מלחמת האזרחים האמריקנית: כותנה מצרית הפכה פופולארית מאד

בעת מלחמת האזרחים בארצות הברית הכותנה המצרית חזרה לקרנה מול הכותנה הבריטית; לאמריקנים לא היו פנאי, גישה ותקציב לייצר כותנה. המצור על נמלי הדרום הרסו את הייצוא האמריקני והעלו את קרנה של הכותנה המצרית מול הבדים הבריטיים. בתקופה זו ניסו הבריטים להשתלט על השוק המצרי, אך המלך ISMAIL המצרי התנגד, לקח הלוואות מבנקים צרפתיים והמשיך את מלחמתו הכלכלית נגד הבריטים. היום מצעים יוקרתיים נעשים בצורה הרבה יותר פשוטה: הגלובליזציה כבר לא מאפשרת שווקים סקטוריאליים ובטח שלא קולוניאליזם כמו שהיה לאנגליה, והתבטא בין היתר בתחום הבדים.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153385 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152725 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153922 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152782 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151893 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154212 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142523 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב מוצר

מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר17/10/181470 צפיות
ה מבינים את התמורה של צביעה בתנור שנעשית בצורה מבוקרת במפעל, ואת החשיבות שלה בשימוש טוב ויעיל ביותר ממוצר אחד.

מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר14/02/172831 צפיות
הידעתם כי תחום ההדפסה שקיים בארץ ובעולם כולו התפתח בצורה משמעותית? נכון להיום אפשר לקבל את ההדפס הנחשק גם עבור שימוש פרטי וגם עבור שימוש עסקי שלא רק על פריטי טקסטיל כפי שהיה נהוג במשך עשרות של שנים

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162681 צפיות
לוגו עסקי (סמליל) הוא למעשה אלמנט גרפי שמייצג את העסק ואת מהותו וישמש אותו לאורך מספר רב של שנים.

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162793 צפיות
בעבר, יצירת לוגו הייתה סיפור שלם !! היינו צריכים לבחור מעצב או מעצבת גראפי/ת, לקבל הצעת מחיר, לאשר את הרעיון של אותם מעצב או מעצבת בהתאם לוויז׳ן שהצגנו בפניהם.

מאת: elichai rubinעיצוב מוצר14/06/152106 צפיות
דפוס איכות מספק מענה מקצועי ואיכותי לכל סוגי הלקוחות, גם ללקוחות פרטיים המעוניינים להזמין לוח שנה בעיצוב אישי כמתנה למשפחה, לחבר, לילדים, להורים ולכל אדם אחר

מאת: אודי ביגעיצוב מוצר16/05/152109 צפיות
שמם של השטיחים, מגיע מהמילה האנגלית המשמשת לתיאור כלבים שעירים במיוחד, shaggy. השם ניתן לסוג שטיחים זה עקב אפיינו העיקרי, שערות השטיח ארוכות מאד. השערות הארוכות מונעות היווצרות כתמים אשר הינם בולטים לעין ומאפשרות ניקוי קל. בזכות, השערות הארוכות, יכול שואב האבק להגיע עד לתחתיתו של השטיח.

מאת: אוריה בן מנחםעיצוב מוצר24/04/154761 צפיות
חיתוך לייזר היא טכנולוגיה מתקדמת שבאמצעותה חותכים חומרים שונים, בהם יש שימוש נרחב בתחומים רבים כמו תעשייה, חקלאות, צבא, אמנות, רפואה ועוד. חיתוך לייזר המתבצע בחברות הנמצאות בצפון הארץ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica