חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אין אונות: רקע פיזיולוגי או פסיכולוגי

אין אונות מוגדרת כאי יכולת להגיע לזיקפה או לשמור עליה למשך זמן שיספיק למגע מיני. בדרך כלל בעת גירוי מיני, אותות המשודרים מהמוח אל העצבים שבאגן גורמים להגברה של זרם הדם אל הפין ולחסימה של דם יוצא. הדם המצטבר ברקמה הספוגית שבתוך הפין גורם לו לגדול ולהתרומם.  ניתן לראות כי מנגנון הפעולה של הזיקפה מחייב מערכת עצבים תקינה; במידה והיא נפגעת, הסיכוי לאין אונות גדל.

סיבות שונות יכולות להביא לאין אונות. חלק מהסיבות הן אורגניות או פיזיולוגיות. כך, למשל, טרשת העורקים מגבילה את זרימת הדם אל איבר המין ולא מאפשרת זיקפה. מחלת הסוכרת פוגעת במערכת העצבים. פגיעה כזאת עשוייה להתרחש גם כתוצאה מנטילת תרופות מסוימות, צריכת אלכוהול, עישון ואורח חיים לא בריא. מחלות הורמונליות יכולות גם הן לגרום לאין אונות. בנוסף לכך, ניתוח ערמונית או רדיותרפיה באזור האגן והירכיים יכולים להיות גורמים אפשריים לבעייה. כמובן שגם פגיעה בעמוד השדרה עשויות לשתק את פלג הגוף התחתון ולמנוע את אפשרות הזיקפה.

הסיבות הפסיכולוגיות לאין אונות הן בדרך כלל חרדה (ובפרט חרדת המגע המיני), דיכאון, בעיות משפחתיות וקשרי זוגיות כושלים, לחץ ומתח.  אנשים שחוו טראומות קשות עשויים לסבול גם מאין אונות. לעתים מדובר בשילוב של סיבות, אשר מביאות לחוסר תפקוד במגוון תחומים, לרבות בתחום המיני.

האבחון נעשה על סמך בדיקת דם לשלילת מחלות הורמונליות, סוכרת וכדומה, ובנוסף על סמך בדיקה של הזיקפה במהלך שנת הלילה. גברים בריאים מגיעים לזיקפה מספר פעמים במהלך השינה.  לצורך הבדיקה מתקן אלסטי מיוחד מולבש על הפין ומשדר אותות אל המחשב המרכזי. עיבוד וניתוח הנתונים שהתקבלו מאפשר לשלול או לאמת אין אונות על רקע פיזיולוגי. במידה והזיקפה במהלך שנת הלילה תקינה, בדיקות הדם תקינות ומצבו הרפואי הכללי של המתלונן תקין, ניתן לקבוע אין אונות על רקע פסיכולוגי ולטפל בה בהתאם.

קיימות שיטות רבות לטיפול באין אונות, מעבר לטיפול בבעייה הפיזיולוגית שמהווה את המקור לבעייה בחלק מהמקרים. אין אונות על רקע פסיכולוגי ניתנת לריפוי באמצעות תרופות פלצבו, טיפולים רגשיים וטיפולים פסיכולוגיים מתאימים. בנוסף לכך, קיימות שיטות להשגת הזיקפה ללא קשר למקור הבעייה, כגון שתלים ותרופות שונות.

 



תגיות המאמר: אין אונות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131198 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181809 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181147 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181091 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181458 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152561 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152561 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152036 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica