חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריפוי סאדו מזוכיזם: האם משיכה ליחסי שליטה (BDSM ) היא סטיה מינית?

מיכה (שם בדוי, לצורך הגנה על פרטיות המטופל), בן 32, נמשך לנשים חזקות. הוא תמיד פינטז על נשים ששולטות בו, שמענישות אותו כשהוא לא ממלא אחר כל משאלותיהן, ושדורשות ממנו ציות מלא. עד התקופה האחרונה הוא לא מימש שום דבר מהפנטזיות המיניות הפרועות שלו. כל הנשים שפגש בחייו היו נשים "רגילות", שונות מאוד מהנשים בפנטזיות שלו, והסקס איתן היה, באופן צפוי, די סתמי עבורו. הוא לא נהנה מהסקס עם הנשים האמיתיות בחייו, כפי שנהנה מהסקס עם הנשים בפנטזיות שלו, ובפורנו הקשה לו היה מכור. רק לאחרונה הוא העיז לממש מעט מהפנטזיות שלו, אך מצא שהוא עצור למדי. כעת הוא מרגיש התלבטות האם לתת לעצמו דרור לחפש אחר אישה שאיתה יממש את כל הפנטזיות או לחפש אישה שאיתה יוכל להתחתן. דילמה זו הביאה אותו לטיפול.

חזי, בן 42, הוא גבר נשוי. בשונה ממיכה, הוא לא תמיד נמשך לנשים דומיננטיות, אבל בשנים האחרונות הוא התנסה ביחסי שליטה. "ניסיתי הכל" הוא מספר. "קשירות, הצלפות, עינויים, סקס אגרסיבי, הכל. יצא לי גם לשלוט וגם להישלט, ואהבתי את שני התפקידים". הוא נפגש בעיקר עם נשים המציעות שירותי שליטה תמורת תשלום. הוא ניסה להציע לאשתו, בעדינות, שינסו לעשות "סקס אחר", אך היא נרתעה מהרעיון. וכך הוא מוצא עצמו פוגש נשים, לעיתים קרובות בתשלום, שאיתן הוא יכול לממש את נטיות ה- BDSM שלו.

מה שהביא את חזי לטיפול הוא הקושי להסתיר את העניין מאשתו. הוא מרגיש רע לגבי העובדה שהוא בוגד בה, מבזבז את כספם המשותף על הנשים אליהן הוא פונה למציאת סיפוק, וזה בנוסף לתחושה הרעה שלו על כך שהוא "סוטה מלוכלך", לדבריו.

אוהד הוא בן 28. הוא גבר שאוהב גברים וגם אוהב שליטה, אך לא מרגיש נוח עם הנטיות שלו. "לא רק שאני הומו אלא גם אוהב שמכים אותי, יורקים עליי, ומשתינים עליי. כמה מעוות אפשר להיות?" הוא אמר במפגש היעוץ הראשוני שקבע איתי. העולם המיני של הומוסקסואלים כולל אלמנטים רבים של שליטה. הרבה גייז אוהבים בני זוג אגרסיביים מבחינה מינית (או לחילופין בני זוג שמתמסרים לשליטתם), ונמשכים לסקס אנונימי, בו עושים שימוש בפרטנר כחפץ לסיפוק הצרכים המיניים, ומשלבים במין אלמנטים של השפלה ושליטה.

שלושת המקרים שהבאתי כאן הם רק דוגמא למגוון האינסופי של העדפות מיניות. גברים הטרוסקסואליים כמו גם גברים הומוסקסואליים מגיעים לסיפוק מיני בשלל דרכים. כמטפל אני מזכיר תמיד למטופליי שכל פעילות מינית, אפילו אגרסיבית, הנעשית בהסכמה, אינה נתפסת מבחינה פסיכולוגית כחולנית, אלא אם כן היא פוגעת ברווחתו הרגשית של האדם ובתפקודו היומיומי. כלומר, העובדה שהמטופלים שאת המקרה שלהם הצגתי כאן זקוקים לכאב או לשליטה על מנת להגיע לסיפוק מיני אינה בעייתית בפני עצמה, אך היא פותחת פתח לבעיות שונות הנובעות ממנה. אחת הבעיות העיקריות היא העובדה שלגבר האוהב יחסי שליטה יש קושי לעיתים קרובות למצא בן או בת זוג מתאימים לנישואים, כפי שמעיד המקרה של מיכה. כתוצאה מכך הם יוצרים פיצול בין בת הזוג שהם מחפשים לנישואים ובת הזוג לסקס. מטרת הטיפול במקרה זה תהיה למצא דרך לגשר על הפיצול הזה, ויש לכך מספר דרכים טיפוליות.

גם במקרה של חזי אנחנו רואים פיצול דומה, בין הנישואים לבין הנשים עימן הוא נפגש לצורך סקס. אלא שבטיפול עם חזי עבדנו גם על הקושי של חזי לקבל את הנטייה המינית השונה שלו. בין אם מדובר בגבר סטרייט או בגבר הומו, קיימת אי נוחות רבה של המטופל לקבל את העובדה שהוא נמשך מינית לכאב או השפלה, אלא שבמקרה של אוהד נוסף לכך גם הקושי שלו לקבל את נטייתו המינית כגיי.

לפעמים מגיעים אליי מטופלים המבקשים, לכן, "לרפא" את המשיכה שלהם ל- BDSM. דרך הבנת הצורך בשליטה, ומה הוא משרת מבחינה פסיכולוגית, הטיפול מאפשר לעיתים למצא אפיקים אחרים, מקובלים יותר חברתית ואף בונים, בהם ינותב הצורך שמוצא את ביטויו במשיכה ליחסי שליטה. באופן זה, משתלבת הנטייה באופן הרמוני יותר בתוך חייו של המטופל, שירגיש טוב יותר עם עצמו ולא יצטרך לחיות עוד חיים כפולים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג),  ובנושאים של התמכרות מינית. הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר ירון

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152561 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןבריאות הנפש02/09/152519 צפיות
האם חוויה מינית עם גבר הופכת אותך בהכרח להומו? האם סקס עם אישה מגדיר אותך בוודאות כסטרייט? כמה מהגברים הם באמת דו מיניים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגברים הנמשכים לגברים, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152395 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןבגידות18/02/149719 צפיות
מה הסיבות להתמכרות למין אצל גברים? מדוע מתמכרים לסקס וכיצד נגמלים? האם יש הבדל בין סטרייטים והומואים במובן זה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המטפל בנושאים אלה מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181809 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181147 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181091 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181458 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152561 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152036 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

מאת: נתןמיניות ובריאות מינית08/10/142559 צפיות
גברים רבים בעולם סובלים מבעיות בתפקוד המיני- קבלה או שמירה על זקפה, מהן הטיפולים התרופתיים המקובלים לסובלים מאין אונות? מה ההבדל בין התרופות השונות? כיצד הן פועלות? ובאילו מקרים השימוש בהן אינו בטוח?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica