חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריפוי הומוסקסואליות: האם אפשר להפוך הומו לסטרייט?

שמואל (השם בדוי, על מנת לשמור על פרטיות המטופל), בן 25, דתל"ש שהגיע אליי, לאחר שעבר לפי דבריו "שבעת מדורי גיהנום". הוא גדל במשפחה דתית, וכשגילה את נטיותיו ההומוסקסואליות בהיותו בן 14, וסיפר עליהן לאביו, הוא הועבר לטיפולם של רבנים ה"מתמחים" בטיפולי המרה, על מנת להפוך אותו לסטרייט. במשך תקופה ארוכה עבר שטיפות מוח אכזריות שכל תכליתן לגרום לו להפסיק להימשך לבני מינו. לא רק שזה לא שינה את נטייתו המינית, אלא שזה גם גרם לו לברוח ממשפחתו, ובסופו של דבר לצאת בשאלה. כיום הוא גר עם שותף במרכז תל אביב, הרחק ממשפחתו, ועדיין סובל מההשלכות הקשות של טיפולי ההמרה שעבר.

אך לא רק במשפחות דתיות מפנים את הבן שחושף את היותו הומו לרבנים שמעבירים אותו יסורים רגשיים קשים במסגרת מה שנתפס כטיפול בעל סיכוי ממשי לחולל שינוי. לא מעט גברים חילוניים מתפתים גם הם להבטחות של רבנים שטיפולים אלה עוזרים, בעוד שהראיות מצביעות לא רק על כך שהם אינם אפקטיביים (ובמקרים הבודדים בהם נראה היה שחוללו שינוי בנטייה המינית, המשיכה לגברים חוזרת זמן קצר לאחר סיום הטיפול), אלא שהם גורמים נזקים פסיכולוגיים חמורים, ובמקרים רבים בלתי הפיכים. לדוגמא, טיפולים אלה גורמים לאדם לזהות את נטיותיו עם חטא ועם רוע, שמהם האדם יתקשה להשתחרר גם שנים רבות אחר כך, כי זה אופיין של שטיפות מוח.

הידע הפסיכולוגי העכשווי מייחס נטיות הומוסקסואליות לגנטיקה ו/או לתנאים מולדים אחרים.היות וכך, אין אפשרות לשנות נטיות הומוסקסואליות במידה והן קיימות באדם. במקום לשנות את הנטייה המולדת, מלמדת הפסיכולוגיה המודרנית שעדיף לקבל את הנטיות המולדות, להשלים איתן, וללמוד לחיות איתן באופן המספק ביותר שניתן.

אך לפני שהם עושים זאת, יש לברר עם המטופל לעומק את מהות המשיכה המינית שלו, היות ובמקרים רבים זהותו המינית של המטופל נמצאת עדיין בתהליך גיבושה, ולכן יש מקום לשמר מרחב של חקירה בדבר נטיותיו המיניות "הסופיות". כך, למשל, כשמובאים אליי לטיפול אנשים צעירים על ידי הוריהם, אני בודק האם יתכן שהחוויה המינית שחוו עם בני מינם היתה חלק מהתנסות בלבד, שכן ידוע שבני נוער מרגישים לעיתים קרובות משיכה לבני מינם, ואף מממשים אותה בצורה של מגע מיני, כחלק מחקירת המיניות שלהם. במקרים אלה הם לא הופכים להיות הומוסקסואלים, והחוויה האמורה מוסברת בדיעבד כסקרנות מינית ותו לא, האופיינית לתקופת ההתבגרות המינית, רווית ההורמונים ועתירת הבלבול.

אך גם בבגרות עשויות להתרחש הפתעות בהעדפות המיניות, המתבטאות ב"שינוי כוון". לדוגמא, מטופל שאקרא לו שלומי, בן 35 הגיע אליי מבולבל, לאחר שהוא חווה חוויה מינית נעימה מאוד עם אישה, וזאת לאחר שבמשך שנים רבות האמין שהוא הומוסקסואל מובהק. מדובר היה בידידה טובה, שברגע של אינטימיות מיוחדת שהתרחשה ביניהם הפכה הידידות למערכת יחסים אירוטית ואינטימית. שלומי היה מבולבל מאוד מהסיטואציה, והגיע אליי בכדי להבין האם הוא "נרפא" מההומוסקסואליות שלו.

גברים המזהים את עצמם כהטרוסקסואליים לחלוטין מוצאים עצמם נמשכים לבני מינם ואף מקיימים יחסי מין בתנאים שבהם נשים אינן זמינות. מצב זה אופייני לפנימיות לבנים ברחבי העולם, ומתרחשים גם במצבים מסוימים בצבא, וכמובן בכלא. עם זאת, כשאותם גברים שהתנהגו כהומוסקסואלים בתנאים האמורים, חוזרים לחברת נשים, הם מעדיפים באופן ברור את הנשים.

היות וההתנהגות המינית האנושית היא מגוונת ונזילה מאוד, כפי שהראיתי עד כה, כשמגיע אליי מטופל מבולבל מבחינה מינית, אני מבקש קודם כל לבדוק איתו האם הוא אכן הומוסקסואל, לפני שנפנה למה שמכונה בשפה המקצועית "טיפול אפירמטיבי", בו נטפל ביחסים המורכבים שלו עם זהותו המינית. תהליך הבדיקה בפני עצמו עוזר למטופל, לעיתים קרובות, להתחיל בקבלה של עצמו כפי שהוא.

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית. הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ד"ר ירון הוא פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays) / הומואים, דו מיניים וגברים המתלבטים בשאלות של נטייה מינית, וכן מטפל בבני משפחותיהם (יעוץ להורים ובני זוג),  ובנושאים של התמכרות מינית. הוא מטפל בקליניקה פרטית באזור תל אביב.

לפרטים נוספים על יעוץ וטיפול אישי - 03-5256926. www.havaya.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר ירון

מאת: ד"ר ירוןבריאות הנפש02/09/152519 צפיות
האם חוויה מינית עם גבר הופכת אותך בהכרח להומו? האם סקס עם אישה מגדיר אותך בוודאות כסטרייט? כמה מהגברים הם באמת דו מיניים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגברים הנמשכים לגברים, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152561 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןנישואין14/06/152397 צפיות
האם גבר נשוי שנמשך לגברים צריך להישאר נשוי או להתגרש? האם נכון לשתף את בת הזוג בנטיות שלך? האם יש פתרון ממשי לדילמה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןבגידות18/02/149727 צפיות
מה הסיבות להתמכרות למין אצל גברים? מדוע מתמכרים לסקס וכיצד נגמלים? האם יש הבדל בין סטרייטים והומואים במובן זה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המטפל בנושאים אלה מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181809 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181147 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181091 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181459 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152561 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152037 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

מאת: נתןמיניות ובריאות מינית08/10/142559 צפיות
גברים רבים בעולם סובלים מבעיות בתפקוד המיני- קבלה או שמירה על זקפה, מהן הטיפולים התרופתיים המקובלים לסובלים מאין אונות? מה ההבדל בין התרופות השונות? כיצד הן פועלות? ובאילו מקרים השימוש בהן אינו בטוח?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica