חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

"איש לא העלה על דעתו שאני מתגוררת בצריף מוזנח" מתוך "ללא מורא"/ יפה גולן

מאת: יפה גולן השקעותספרות08/07/20121169 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גם בתיכון שגשגתי. למרות העבודה הקשה בבנק בבקרים, הצלחתי להתמידבמסלול לימודי הערב, בין היתר בזכות הזיכרון החזותי שבו בורכתי. הייתימסוגלת לקרוא את חומר הלימודים פעם אחת בלבד ולזכור את כולו.

מאת: יפה גולן

המתנה המופלאה הזאת לוותה בחיסרון בולט אחד – הייתי זוכרתהכול למשך יממה אחת, לא יותר. את המבחנים עברתי בהצלחה רבה, בעיקר הודותלמתנת הזיכרון. בסופו של דבר, גם קפצתי כיתה בשל הישגי הנאים.

ההצלחות הקטנות, בבנק ובלימודים, הצטברו לתחושת פריצה מקצועיתשל ממש. אף על פי כן, לצד תחושת ההכרה ביכולותי ולצד הביטחון העצמי שהלךוגדל, גבר המתח בין המציאות בבית לחיים החדשים שהכרתי בחוץ. כך, לראשונהבחיי, בתחילת כיתה י', התחלתי לצאת עם חברים מחוץ למסגרת הסגורה והמוכרת שלהכפר. חברי החדשים היו ילדי עשירים שהשתייכו למעמד החברתי הגבוה. הם ידעוכמובן שאני עובדת בבנק, ולמעשה איש לא העלה על דעתו שאני מתגוררת בצריףמוזנח בכפר שלם.


קטע זה נלקח מתוך ספרה האוטוביוגרפי של יפה גולן - "ללא מורא"

מפעל חיי הוא פעילות רבת-שנים למען זכויותיהם הכספיות של ניצוליהשואה. זהו אחד הנושאים הרגישים בחברה הישראלית, ומלבד דעת הקהל והשיחהציבורי בנושא, מעורבים בתחום פעילות זה גורמים רבים: הניצולים, ועידתהתביעות וארגונים המייצגים את הניצולים, מערכת המשפט הגרמנית ומערכת המשפטהישראלית, בתי הפרלמנט של שתי המדינות ואנשי עסקים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אשת עסקים בעלת חברת ההשקעות "יפה גולן השקעות בע"מ" - בעלת ניסיון רב בתחום הפנסיה הסוציאלית, הביטוח הלאומי, פיצויים מחו"ל ופיצויים לניצולי שואה. משמשת מזה שנים כעמוד התווך למען השבת זכויותיהם של ניצולי השואה, מתוך הכרה והבנה שמישהו חייב לעשות זאת למענם. מחברת הספר האוטוביוגרפי "ללא מורא" המהווה סיפור חיים שמשקף שקידה, אומץ ואמונה חזקה בחתירה לעבר המטרה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יפה גולן השקעות

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה03/09/132152 צפיות
בשנת 2009 הסתיים בהצלחה מאבק ארוך וחשוב למען תיקון בחוק הפנסיה הסוציאלית הגרמנית שבעקבותיו ניצולי שואה ממזרח אירופה שעבדו בגטאות זכאים לקבלת פנסיה סוציאלית. מהשינוי ייהנו עשרות אלפי ניצולים,שעתידים לקבל סכום פיצוי נכבד - כל אחד לפי נתוניו האישיים ובהמשך גם גמלה חודשית עד יום מותם. יורשיהם ייהנו מהסכום שנצבר רטרואקטיבית עד ליום פטירת המוריש.

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה15/07/132114 צפיות
סגן מנהל סניף הבנק הודה בכל האשמות שיוחסו לו בכתב האישום, והורשע על ידי השופט סגלסון בעבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה, והפרת אמונים בתאגיד. לאחר בדיקת הנסיבות המקלות, נגזרו על סגן מנהל הבנק לשעבר עשרים וארבעה חודשי מאסר בפועל אשר הומרו בשישה חודשי עבודות שירות, ושמונה-עשר חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים. כמו כן, נקנס הנאשם בסכום כסף מכובד.

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה20/06/132030 צפיות
ביולי 2000 אישר הפרלמנט הגרמני הקמת קרן בשם "אחריות, זיכרון ועתיד" בסך עשרה מיליארד מארק. הקרן יועדה למתן פיצוי חד פעמי לניצולי שואה שהועסקו בעבודות פרך או בעבודות כפייה תחת השלטון הנאצי. האישור לא היה מובן מאליו. ארגונים רבים למען זכויות ניצולי השואה היו מעורבים במשא ומתן, וגם אני ניסיתי לסייע בעניין ועודכנתי בהתקדמות התהליך דרך הקשרים הענפים שלי בגרמניה.

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה13/06/132388 צפיות
המאבק בבתי המשפט בגרמניה לאישור החוק לקבלת פנסיה סוציאלית לעובדי הגטאות

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה06/06/132219 צפיות
כעבור יומיים הוא התקשר. "אני מעוניין לבצע הזמנה גדולה," אמר. "בואי ניפגש שוב בירדן." שמחתי מאוד. סוף סוף רואים את פירות השלום גם בתחום הכלכלי. כמה הוא הולך להזמין? שאלתי את עצמי. מאה אלף יחידות? שלוש מאות אלף? ואולי בכלל מיליון?

מאת: יפה גולן השקעותשואה ותקומה19/05/132016 צפיות
יום לאחר מתן פסק הדין עליתי לירושלים, לעימות טלוויזיוני מול פרי. הוא דיבר מתל אביב ודמותו נשקפה על המסך. במהלך העימות הבטחתי להגיש תביעה ייצוגית נגד הארגון למימוש האמנה, בשם האנשים שנפגעו, ואילו הוא התמקד בגניבת הרשימות. למעשה, פרי עבר לעמדת התגוננות. הוא הוציא סכומי עתק כדי לשקם את תדמיתו הפגועה והודיע שיערער על פסק הדין.

מאת: יפה גולן השקעותספרות12/05/131111 צפיות
פרי המשיך עם מבול התביעות וההטרדות באופן שהגיע עד כדי אבסורד של ממש. הוא הגיש נגדי בקשה לצו מניעה, שיאסור עלי לטפל בארבע מאות לקוחות שלטענתו גנבתי ממנו. הדברים לא היו נכונים, אבל העדפתי לכתוב לאותם לקוחות מכתבים שבהם הבעתי את צערי על כך שלא אוכל להמשיך לטפל בהם ושעלי לסגור את התיק, משום שהם לקוחות של פרי. לקוחות רבים חזרו אלי והביעו את תמיהתם: "מעולם לא חתמנו אצל פרי, אנחנו לא מכירים אותו. אל תעזי להפסיק לטפל בנו."

מאמרים נוספים בנושא ספרות

מאת: ירון כהןספרות01/06/172179 צפיות
מי שאמר שבעידן האינטרנט אנשים יקראו פחות כנראה לא לקח בחשבון את העבודה שאנחנו קוראים בו כל היום, מאתרי חדשות ועד מדיה חברתית, וכבר רגילים למצוא מידע שמעניין אותנו מאוד בדרך זו. זה גם מה שמעורר בנו יותר את הצורך להיחשף מדי פעם לספרות יפה, ספרות מעניינת ומאתגרת את החשיבה שלנו ואת הידע על העולם.

מאת: nisim ohanaספרות02/04/171765 צפיות
כתבתם ספר פנטזיה מרתק, ואתם מעוניינים גם לפנות לקוראים באירופה? הוצאתם ספר ילדים צבעוני ואתם מעוניינים שגם הילדים בצרפת יקראו אותו? כדי לעשות זאת, יש כמה דברים שכדאי להביא בחשבון.

מאת: גיא ביסמוטספרות29/10/162619 צפיות
סדנת כתיבה יוצרת ברוח הביבליותרפיה היא סדנה עבור אנשים שמכירים בכוחה של הכתיבה האישית האותנטית ככלי להבנה וגילוי עצמו כמו גם ליצירת חיבורים עמוקים של הזדהות בין המשתתפים בקבוצה. במאמר זה אתאר בקצרה את השתלשלות העניינים בסדנאות הכתיבה היוצרת שלי.

מאת: ריקי שחםספרות27/01/163472 צפיות
מתוך אלבר קאמי ה"שיבה לטיפזה”

מאת: שרון צרפתיספרות25/01/162747 צפיות
במספרות החלו לספק את הדרישה עבור תוספות אלה שרק הלכה וגדלה עם הזמן, כאשר נוצרו כל מיני שיטות עבור ההוספה של תוספות אלה אל השיער הטבעי ברמה כה גבוהה שנראה כי המראה הוא אחיד וטבעי לגמרי

מאת: אבי בכרספרות22/01/163847 צפיות
חיים נחמן ביאליק הוא גדול המשוררים העברים בזמן המודרני, על כך נדמה כי אין עוררין, חיים נחמן ביאליק השפיע רבות על התרבות היהודית ועל ההוויה היהודית המודרנית, הקריירה הספרותית של חיים נחמן ביאליק היותה נקודת מפנה בספרות העברית המודרנית.

מאת: ד"ר אורנה ליברמןספרות20/11/153096 צפיות
על הסופר הצרפתי ברנרדן דה סן-פייר וספרו המשפיע "פול ווירז'יני", רב מכר היסטרי. פול ווירז'יני, יצירי דמיונו של דה סן-פייר, "ילדיו המאומצים", כפי שכינה אותם, הפכו לאגדה, שהכתה גלים בעולם כולו, ונתנה השראה לאמנים רבים, מפרסומו ב-1788, ערב פרוץ המהפכה הצרפתית ועד מלחמת העולם הראשונה, אם לא עד ימינו אנו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica