חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד נולד לוגו וחשיבותו בתהליך מיתוג חברות

מאת: בא לי טקסטמיתוג18/07/20121109 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עיצוב לוגו הינו שלב ראשוני ובסיסי בתהליך מיתוג של כל ארגון פרטי או ציבורי. לוגו, סמליל בעברית, הוא אלמנט גרפי שאמור להכיל את רוח ומהות החברה, העסק, שאותו הוא מייצג . מסיבה זאת, חשוב שתהליך היצירה שלו יתבצע תוך חשיבה מעמיקה על העסק, הבנה של מה שהוא מייצג וקהל היעד שלו.  בד בבד על מעצב הלוגו להיות בעל מעוף יצירתי שיהפוך את התוצאה הסופית למעוררת השראה וסקרנות.

של מי הלוגו הזה?
יצירת לוגו היא בדרך כלל חלק מתהליך מיתוג של עסק – תהליך שבו הופכים את העסק, השירותים או המוצרים שלו למובחנים מהמתחרים ומוכרים לצרכנים. לכן, לא די בדימיון וביכולת היצירתית של המעצב.
כדי לצאת לדרך בצורה נכונה המעצב צריך להכיר לעומק את החברה שעבורה הוא יוצר : המוצרים והייחודיות שלהם, החזון הארגוני, המסר והאנרגיה שהעסק רוצה לשדר ללקוחות הפוטנציאליים שלו. בשלב העבודה הראשון של תהליך מיתוג של חברה העבודה היא משותפת לבעל העסק או למנהליו יחד עם המעצב ולפעמים עצם החשיבה המשותפת, גורמת לבעלי החברה לדייק מחדש את האופן שבו החברה מציגה את עצמה כלפי חוץ. שותפים נוספים לתהליך הם לקוחות החברה.

חשוב להבין לעומק עוד לפני שמתעסקים בעיצוב עצמו – מי הוא קהל הלקוחות. מה מסקרן ומרגש את הלקוח הפוטנציאלי ומה יניע אותו ליצור קשר עם החברה.. הלקוחות של חברת ביטוח סולידית, למשל, יחפשו לוגו שמשדר ביטחון ואמינות. לקוחות פוטנציאליים של חברת פרסום צעירה ונשכנית, לעומת זאת, ימשכו ללוגו פרוע יותר שמשדר 'חשיבה מחוץ לקופסה'.

לוגו שמוכר
חלק מהאתגר שביצירת לוגו, נובע מכך שמדובר בתהליך שנע בין שתי קצוות שלכאורה הם מנוגדים זה לזה : התכלית האמיתית של יצירת הלוגו היא מסחרית – מיתוג מוצלח של העסק שיביא בסופו של יום להגדלת המכירות. מצד שני, ברמת המודעות הגבוהה של הצרכנים כיום, לוגו שנוצר במטרה למכור בכח לא יקנה את לב הלקוחות ולא יספק את הסחורה. ברוב תחומי העיסוק קיימת תחרות סוערת מאוד. לוגו שאין בו 'טוויסט', ייחודיות וחשיבה אחרת מהמתחרים לא יביא תוצאות.  מסיבה זאת כיום מיתוג ועיצוב הם שירותים שהחפיפה ביניהם גבוהה.


מגע יצירתי
אחרי שלב החשיבה המשותפת ואיסוף המידע, מגיע מעצב הלוגו אל שולחן העבודה שלו ומתחיל לשחק באפשרויות הגרפיות שיביאו את כל הנתונים והמסרים שהעסק רוצה לשדר ללקוחותיו מן הכוח  אל הפועל. בשלב הזה באה לידי ביטוי היכולת הייחודית של מעצב הלוגו להפוך ערכים מסחריים למסר שיווקי ומסר שיווקי לאלמנט גרפי חד פעמי, שלא דומה ללוגאים של חברות אחרות. המגע היצירתי שמשלב את צרכי העסק ומעניק להם ערך מוסף מעורר השראה הוא מה שמבדיל בין עוד לוגו לניירות המכתבים של החברה ללוגו שמוביל מיתוג שלה ומוציא אותה לדרך חדשה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בא לי טקסט מספקת שירותי כתיבת תוכן לאינטרנט הכוללים: כתיבת תוכן שיווקי, מאמרים לקידום אתרים, הקמת בלוגים חינמיים. אנו מציעים את שירותינו בעברית ובאנגלית.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בא לי טקסט

מאת: בא לי טקסטנדל"ן03/05/131008 צפיות
שווי של דירה נקבע בהתאם לתנודות השוק. ערך הנכס עולה או יורד על פי המחירים המקובלים בשוק ורמת הביקוש. כאשר הביקוש גבוה וההיצע נמוך באזור מסוים, מחירי הדירות עולים בצורה משמעותית. פרט למיקום ומצב השוק, הערכת שווי דירה מתבססת גם על מצב הנכס. דירות משופצות ומרוהטות שנמצאות בבניינים מסודרים ונקיים שוות יותר. כך גם דירות שנמצאות בבניינים עם מעלית אל מול דירות בקומות גבוהות בבניין ללא מעלית.

מאת: בא לי טקסטרפואה14/04/13911 צפיות
בעשורים האחרונים עבר חלק גדול מהעובדים בעולם המערבי לעבודה מול שולחן משרדי, בדרך כלל מול מחשב. רבים מהם סובלים לפרקים מכאבים בגב, בצוואר, בכתפיים ובמקומות נוספים. רופאי המשפחה והאורתופדים מטפלים בהמון פניות כאלה מידי שנה ומדובר בתופעה שכיחה מאוד שאחראית על אלפי ימי מחלה במשק הישראלי. במקרים החמורים יותר יגרם נזק כרוני כמו פריצת דיסק, שילווה את הסובל ממנו לאורך שנים.

מאת: בא לי טקסטבריאות נשים12/03/13866 צפיות
הריון ולידה הם תקופה מרגשת ומשמחת עבור האישה, אך הם יכולים לכלול גם לא מעט קשיים וסערות רגשיות. בזמן ההריון, בלידה והתקופה שאחריה חלים שינויים רבים ומשמעותיים בגוף, במאזן ההורמונלי, בהרגלי החיים ובהתנהלות המשפחתית והאישית. השילוב של כל אלה ביחד יכולים לגרום לשינויים במצב המנטלי בדרגות משתנות של חומרה. מצבים אלה יכולים להתבטא בתחושות של חוסר ריכוז, עצבות ודכדוך ועד לדיכאון.

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192736 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176197 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162697 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162190 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162010 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica