חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החשיבות של ישיבה נכונה לבריאות הגוף

מאת: בא לי טקסטרפואה14/04/2013911 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעשורים האחרונים עבר חלק גדול מהעובדים בעולם המערבי לעבודה מול שולחן משרדי, בדרך כלל מול מחשב. רבים מהם סובלים לפרקים מכאבים בגב, בצוואר, בכתפיים ובמקומות נוספים. רופאי המשפחה והאורתופדים מטפלים בהמון פניות כאלה מידי שנה ומדובר בתופעה שכיחה מאוד שאחראית על אלפי ימי מחלה במשק הישראלי. במקרים החמורים יותר יגרם נזק כרוני כמו פריצת דיסק, שילווה את הסובל ממנו לאורך שנים.

הסיבות לכאבים נובעות מהישיבה הממושכת, בתנוחה לא טבעית ולא בריאה, ממשרדים וכיסאות שלא תומכים באנטומיה שלנו ומהעדר פעילות גופנית מספקת בקרב רבים. סיגול ישיבה נכונה במשרד על כסאות מתאימים חשובה לבריאות שלנו והיא הבעיה שלנו ולא רק של המעביד כיוון שהכאבים הם שלנו – והדבר הראשון שימנע אותם, עוד לפני שרכשנו כיסא ארגונומי איכותי, היא המודעות שלנו לעניין.


נזקים מישיבה לא נכונה

גב וצוואר – הפגיעה השכיחה והחמורה ביותר היא בגב התחתון. בזמן ישיבה ובמיוחד בישיבה לא נכונה, הלחץ על הדיסקים הבין חולייתיים גדול בכ – 35 אחוזים מבמצב עמידה, כך שמי שיושב לא נכון שעות ארוכות מידי יום במשך שנים מסכן את עצמו עד לכדי פריצת דיסק. גם עמוד השדרה הצווארי והכתפיים יכולות להפגע בגלל תנוחה לא נכונה שגורמת לעומס רב עליהם בעבודה מול מחשב.
רגליים – כיסא גבוה או נמוך מידי יגרום למנח גוף לקוי ולעומס על הברכיים והירך, תוך ביטול התמיכה בגב התחתון והעברה של משא משקל הגוף לאגן.
יד ומפרק היד – דלקות ביד ובעיקר במפרק כף היד הם תופעה די נפוצה ולעיתים הדלקת נעשית כרונית, קשה לריפוי ולא די בתקופת החלמה כדי שתחלוף.
עיניים – הפגיעה בעינים, בגלל התאמה לקויה בין הישיבה וגובה העינים לגובה המחשב ולמרחק שלו מהעין, אף היא שכיחה מאוד. אנשים רבים שעובדים מול מחשב כל היום מתלוננים על כאבי עיניים, אדמומיות ויובש – אותם היה ניתן לצמצם מאוד בהתאמת ישיבה נכונה.

מהי ישיבה נכונה?
התייחסות לכל האלמנטים הבאים יוצרת ישיבה נכונה ובריאה :
תמיכה ברצפה – חיוני שהרגליים יונחו באופן מלא על הרצפה ולא באופן חלקי או בזוית שמעקמת אותן. לשם כך צריך להקפיד על גובה נכון של הכיסא ועל מקום לרגליים בין רגלי הכיסא לשולחן.
זוית ברכיים – זוית הברכיים צריכה להיות 90 מעלות, כדי להבטיח להן מנוחה בזמן ישיבה. זוית אחרת פירושה עומס על הברכיים ולאורך זמן ממושך עומס כמעט לא מורגש כזה יביא לכאבים ולנזקים.
זוית המושב – זוית המושב המיטבית היא 110 מעלות, המבטיחות מינימום עומס על כלל הגוף.
מנח הידיים – אם יש אפשרות, משענות ידיים, בגובה מתאים יכולות להפחית מהעומס על הידיים ולשמור עליהם ישירות ככל האפשר.
גובה צג המחשב ומרחק ממנו – צג המחשב צריך להיות בדיוק מול העיניים ובמרחק של בין 60 ל – 75 סנטימטרים מעיני העובד, כך שלא יהיה צורך לרכון על המחשב כדי לראות משהו ולא תהיה תנועת צוואר מאומצת כדי להתנהל מול המחשב.
מינימום תנועות וסיבובי צוואר – חשוב לארגן את סביבת העבודה כך שיהיה מינימום תנועות וסיבובי צוואר שיקבעו מנח צוואר מאומץ ומזיק.
הפסקות התרעננות – ישיבה לאורך שעות ארוכות ברצף על כסא משרדי גם הנוח ביותר מדי יום איננה דבר טבעי. רצוי לערוך הפסקות התמתחות קלות כל כשעה ולשחרר את שרירי הצוואר, הכתפיים, הידיים והרגליים, להמריץ מעט את הדם, לעסות קלות את העיניים ולחזור לעבודה רעננים ומחודשים מבחינה שרירית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בא לי טקסט מספקת שירותי כתיבת תוכן לאינטרנט הכוללים: כתיבת תוכן שיווקי, מאמרים לקידום אתרים, הקמת בלוגים חינמיים. אנו מציעים את שירותינו בעברית ובאנגלית.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בא לי טקסט

מאת: בא לי טקסטנדל"ן03/05/131008 צפיות
שווי של דירה נקבע בהתאם לתנודות השוק. ערך הנכס עולה או יורד על פי המחירים המקובלים בשוק ורמת הביקוש. כאשר הביקוש גבוה וההיצע נמוך באזור מסוים, מחירי הדירות עולים בצורה משמעותית. פרט למיקום ומצב השוק, הערכת שווי דירה מתבססת גם על מצב הנכס. דירות משופצות ומרוהטות שנמצאות בבניינים מסודרים ונקיים שוות יותר. כך גם דירות שנמצאות בבניינים עם מעלית אל מול דירות בקומות גבוהות בבניין ללא מעלית.

מאת: בא לי טקסטבריאות נשים12/03/13866 צפיות
הריון ולידה הם תקופה מרגשת ומשמחת עבור האישה, אך הם יכולים לכלול גם לא מעט קשיים וסערות רגשיות. בזמן ההריון, בלידה והתקופה שאחריה חלים שינויים רבים ומשמעותיים בגוף, במאזן ההורמונלי, בהרגלי החיים ובהתנהלות המשפחתית והאישית. השילוב של כל אלה ביחד יכולים לגרום לשינויים במצב המנטלי בדרגות משתנות של חומרה. מצבים אלה יכולים להתבטא בתחושות של חוסר ריכוז, עצבות ודכדוך ועד לדיכאון.

מאת: בא לי טקסטמיתוג18/07/121110 צפיות
עיצוב לוגו הינו שלב ראשוני ובסיסי בתהליך מיתוג של כל ארגון פרטי או ציבורי. לוגו, סמליל בעברית, הוא אלמנט גרפי שאמור להכיל את רוח ומהות החברה, העסק, שאותו הוא מייצג . מסיבה זאת, חשוב שתהליך היצירה שלו יתבצע תוך חשיבה מעמיקה על העסק, הבנה של מה שהוא מייצג וקהל היעד שלו. בד בבד על מעצב הלוגו להיות בעל מעוף יצירתי שיהפוך את התוצאה הסופית למעוררת השראה וסקרנות.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201467 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192444 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181438 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica