חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חישוב ודיווח מעמ

מאת: לוחות אולפרימס ערך מוסף24/07/20129838 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מס ערך מוסף (מע"מ) הוא מס  המוטל על כול סוג מכירה בין אם זה שירות או מכירת מוצרים שלא כמו הוספת רווח על מוצר, מס ערך מוסף מועבר לקופת המדינה

דבר המצריך דיווח למעמ מצד מקומות עבודה רבים על עסקאות חייבות ופטורות לרוב דיווח למעמ נקבע לתשלומים חודשיים או דו חודשיים ,תנאי הדיווח (תשלומים) נקבעים על ידי משרדי מעמ שבאזורך.

כיצד לחשב מעמ למוצר

ראשית נמיר את שיעור המע"מ  מאחוז למספר עשרוני על ידי וחלוקתו ב 100  לדוגמא אם שיעור המע"מ בארץהוא 16 אחוזים, בצורה עשרונית נקבל  0.16.

לדוגמא קבענו שחולצת טריקו עלות 12 שח כדי לחשב את ערך המע"מ נכפיל (*) את העלות המוצר על ידי מחשבון  במס הקבוע לאותו חודש ונקבל  1.92  ואותו נחבר (+) למחיר העלות ונקבל 13.92 וזהו יהיה מחיר המוצר כוללת מעמ.

כיצד לחשב המעמ על מוצרים הכוללים מעמ.

על מנת לפחית  מע"מ ממוצר/שרות/חשבונית מס נחלק את מחיר הכולל מעמ לדוגמא קנינו חולצה ב 13.92 נחלק את  מחיר המוצר על פי אחוז המעמ הקבוע לאותו חודש לדוגמא אם אוחז המעמ הוא 16 נוסיף מאה אחוז ונתרגמה לצורה עישרונית על ידי חילוק במאה ונקבל  1.16 כעת נחלק את מחיר הכולל מעמ לדוגמא קנינו חולצה ב13.92 ונקבל את מחיר המוצר ללא מעמ   שהוא 12 שח ,כעת  מה שנאשר לעשות הוא לחסר בין  המחירים כלומר 13.92-12  ונקבל 1.92 שהוא מחיר המעמ אותו שילמנו על מוצר זה.

ההבדל בין עוסק מורשה לפטור בחישוב המעמ

כאשר מדובר בעוסק מורשה לבין פטור אין הבדל בחישוב המעמ והוא יעשה על פי האחוז הנקבע מעת לעת על ידי המדינה ההבדל בין עוסקים אלו היא צורת הדיווח עוסק פטור ידווח על הכנסותיו פעם בשנה כול עוד העסק מוגדר כפטור אין צורך לשלם מעמ , ההבדל העיקרי בין העוסקים השונים עוסק פטור לעומת עוסק מורשה  אינו יכול לנכות בין מעמ עסקאות (מס מוסף על מכירה של מוצר/שירות) מול מעמ תשומות (הוצאות ההעסק כגון קניות,תיקונים,חשבונות חשמל וכו).

אפשרויות דיווח מעמ

תשלום מעמ בבנק הדואר

עסקים רבים מדווחים למעמ  באמצעות בנק הדואר  הנקבע לרוב לכול 15 לחודש דבר היוצר תור ארוך מצד עסקים רבים המעונינים לדווח בזמן  ולהמנע  מקנסות .

תשלום מעמ באינטרנט. https://www.misim.gov.il/emdoch/

בזכות אתר ממשלתיGOVניתן להגיע לכול משרד ממשלתי לרבות משרדי מעמ ולדווח

על עסקאות העסק לתקופת הדיווח הנקבע לו,  באמצעות כתובת זו תוכל להרשם לשרות ולבצע דיווח למעמ בין אם זה להחזר מעמ או לתשלום מעמ, תשלום מעמ באמצעות האינטרנט ימנע ממך  עצבים ואי נעימות כתוצאה מהמתנה בתור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לוחות אולפרי משמש כזירת קניה ומכירה של מוצרי יד שנייה,רכבים,  ועוד

הפרסום  בלוח  נעשה באמצעות ממשק ידידותי ומאפשר פרסום מודעות על ידי גולשים אמיתים ומציע מגוון אפשרויות חינמיים כגון- חיפוש עובדים,מכירת רכבים,מכירת דירות,פרסום מודעות נדלן ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לוחות אולפרי

מאת: לוחות אולפריייעוץ עסקי18/10/12960 צפיות
אם התחלת לחשוב על עסק משלך? כדי להצליח, אתה צריך ללמוד איך לנהל עסק, לשווק את המוצרים שלך, ולשמור על הלקוחות שלך. הנה כמה עקרונות בסיסיים לפני פתיחת עסק

מאת: לוחות אולפריבריאות ורפואה כללי29/06/121058 צפיות
חשיפה לשמש חשובה לצורך צריכת ויטמין D אך באותה עת עלולה לגרום לסרטן עור לכן אם אתם בחופשת קיץ,בלוי בחוף הים ,כיצד תגנו על העור שלכם מפני סוגי קרינת UV הנפלטים מהשמש.

מאת: לוחות אולפרימסחר אלקטרוני01/06/121543 צפיות
בין אם אתה מחפש נותני חסות לאירוע צדקה או לכנס,יוזמה עצמאית תוכל לשלם עלויות מזון ומשקאות ועוד,כיצד ניתן לפנות לנותני חסויות כיום.

מאת: לוחות אולפרינופש ותיירות26/03/128754 צפיות
חופשת הפסח מהוה יתרון גדול כאשר מעונינים לצאת משגירת עבודה, לימודים לכן רבים עושים את ליל הסדר בבתי מלון בארץ או בחו"ל ומאריכים את השהייה להמשך בלויי במשך חול המועד ,אך אירגון חופשה לא יכול להעשות בצורה ספוטנית לכן עלינו להערך בהתאם .

מאת: לוחות אולפריטכנולוגיות חדשות07/01/121153 צפיות
בניית אפליקציות לעסקים הוא תחום שצובר פופלריות במהירות בשוק הסלולרי כיום ישנן אפליקציות למכשירי סלולריים כגון, אייפון, בלקברי ,ובמערכות הפעלה שונות כגון אנדרואיד על כך ועוד במאמר.

מאת: לוחות אולפריהשכלה ביתית07/01/128464 צפיות
לספרים יש תרומה רבה בהעשרת הידע או כתחביב ,קריאת ספרים מגיל מוקדם גם תעזור בפיתוח המוח, לכן קריאת ספרים חשובה היום יותר מבעבר וגם לך כדי להתחיל לאמץ הרגל קריאה, מהי הדרך למצוא ספרים במהירות ?.

מאמרים נוספים בנושא מס ערך מוסף

מאת: מנחם כהןמס ערך מוסף30/03/162168 צפיות
ע"א 2495/14 י.א.נ.י יועצים בע"מ נ' מנהל מע"מ ת"א - הטלת מע"מ על פיצוי בשל מכירת זכות (ולא בגין אי מתן שירות)

מאת: מנחם כהןמס ערך מוסף28/07/152561 צפיות
סעיף 12 לחוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1975 (להלן - החוק), קובע כי דין תרומה או סיוע אחר שקיבל עוסק ייחשבו כחלק ממחיר עסקאותיו, ומכאן, שיהא עליו לשלם מע"מ על סכומים אלו. מטרתו של סעיף זה הוא הרחבת בסיס המס. כך למשל, בעניין החברה הכלכלית[1] נקבע, כי קבלת מענק לבניית מעון יום לילדי העובדים נכללת בסעיף 12 לחוק, ועל כן, סכום זה חייב במע"מ.

מאת: מנחם כהןמס ערך מוסף15/12/143757 צפיות
מועד החיוב במס בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975 (להלן - חוק מע"מ, או החוק) נקבע בפרק ו' לחוק בסעיפים 22-29. סעיף 22 נוגע למועד החיוב במכר טובין וקובע שמועד החיוב במס יהיה עם מסירת הטובין. אפשר שעם מסירת הטובין טרם התקבלה התמורה, אולם מאחר שמועד החיוב כבר חל, יש להוציא חשבונית בתוך שבועיים בהתאם לסעיף 46(א) לחוק ולשלם את מס העסקאות בהתאם, אף אם טרם התקבלה התמורה. כלומר, יש קושי בתשלום מס עסקאות אצל העוסק המוכר באשראי

מאת: מנחם כהןמס ערך מוסף02/12/1412132 צפיות
פרק י' לחוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1975 (להלן - חוק מע"מ, או החוק), מסדיר את צורות הרישום של עוסק, מלכ"ר ומוסד כספי. סעיף 60 לחוק בא להסדיר את אופן רישומו של חייב במס בישראל, שהינו תושב חוץ, בדרך של הטלת חובה למנות נציג בישראל.

מאת: אלוני שחר- יועץ מסמס ערך מוסף15/09/143255 צפיות
כל מה שרציתם לדעת בעת פתיחת תיק במס ערך מוסף ועל מס ערך מוסף.

מאת: דניאל seoמס ערך מוסף01/11/128856 צפיות
המכונה היקרה שסבתכם הורישה לכם בזמנו החליטה לפתע לצאת למנוחה לא צפויה? הגיע השעה להתחדש במכונה חדשה, טובה ויעילה יותר. נכון שאחד ממסעות הקניות הנעימים ביותר הוא אחר מכשירי חשמל לבית, אף על פי כן המבחר כה עצום שלעתים הבחירה נראית כמשימה בלתי אפשרית בעליל.

מאת: דניאל seoמס ערך מוסף22/10/128792 צפיות
רכשת בית? מזל טוב! זה הזמן לקחת משכנתא. רבים מחשבים את סכום המשכנתא באופן ישיר מול ההון העצמי העומד לרשותם, והפער אותו הם צריכים להשלים. אך לעיתים, כדאי להשקיע בצעד זה עוד קצת מחשבה, שיכולה לחסוך לקיחת הלוואות יקרות בעתיד לצורך ריהוט ואבזור הדירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica