חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מתמודדים מול יבוא מסין

מאת: דורון עמיתיבוא ויצוא27/07/2012997 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במאמר זה אני רוצה לדבר על כלכלת המזרח ובעיקר כלכלת סין

קצב הצמיחה של כלכלת סין בסוף שנת 2011 עמד על 9.2% כאשר בשאר המדינות המערביות הוא התקרב ל-3%

קצב הצמיחה של כלכלת סין בשנת 2012 מוערך ב8% שהוא כפול מקצב הצמיחה באירופה ובטח בישראל.

ההאטה הכלכלית באירופה ובארצות הברית די מדאיגה את קברניטי המשק של הכלכלה הסינית וזאת מאחר וכלכלות העולם וגם של סין מחוברות יחד.

היציבות של הכלכלה הסינית חשובה מאד לעצמה וגם לשאר מדינות העולם בא לא נשכח שמספר התושבים בסין הוא 1.34 מיליארד תושבים.

כ-יועץ עסקי את כול זה אני כותב מתוך האמונה כי תעשיית ההייטק במגוון התחומים, תעשיה, חקלאות, ידע יש לה מה לתרום לכלכלה בסין וכתוצאה מכך הכנסת מטבע חוץ למדינת ישראל.

למעשה רק בשנת 1979 החלה סין לקבוע את מעמדה בעולם הכלכלה הבינלאומי ולהשפיע דרמטית על אופים והתנהלותם של הכלכלות בעולם כולו.

למעשה היום, כלכלת סין והתעשייה שבה משפיע על כול מדינה ומדינה בעולם כולו וזאת בזכות כוח עבודה זול וזאת בזכות שינוי התפיסה של מדינה קומוניסטית המשלבת קומוניזם עם שוק חופשי וחשיפה גדלה והולכת למידע ולליברציה.

מרכיב השינוי העיקרי בתוך הכלכלה של סין היא מעבר של כפריים רבים בני הדורות העכשוויים אל מרכזי הערים הגדולות דבר שיצר לראשונה בסין של אלפי השנים עליונות של מספר תושבי הערים על מספר תושבי הכפרים.

רק בכדי להבין הועלה שכר המינימום בשנת 2011 ל-365$

למעשה סין הפכה בעשור האחרון למדינה היצרנית הגדולה בעולם בהיקף תפוקה של 19.8% מהייצור העולמי (זה לכשעצמו מסביר את התחרות האדירה שיצרה התעשייה הסינית בעולם כולו)

הכלכלה של סין מהווה היום עקב כוח העבודה הזול (עדיין בהשוואה למערב) שחקן משמעותי במרכז הזירה בכלכלית הבינלאומית, שחקן אשר להתנהלותו ולהתפתחותו יש השפעה מהותית וישירה על הכלכלה העולמית.

השתלבותה הכלכלית של סין בזירה הכלכלית הבינ"ל העולמית מחייבת אותה להגביר את הפתיחות, לשפר את הגנת זכויות יוצרים,

הודות לאימוץ המדיניות המצמצמת בשנה שקדמה לתחילת המשבר הכלכלי העולמי הגיע סין להתמודדות עם המשבר בעמדה עדיפה, מדיניות זאת כללה צעדים כגון: העלאות ריבית ויחס הלימות ההון הנדרשת מהבנקים, העלאת דרג אישורי השקעות זרות, והותירה האמתחת הממשל הסיני צעדים ואמצעים משמעותיים שסייעו בידיו בהתמודדות עם המשבר.

כ-יועץ אסטרטגי אני אומר שאם רק נבין את הנתון כי בשנת 2011 עמד התוצר הסיני על 7.26 טריליון דולר נתון המייצג צמיחה של 9% הישג מרשים ביחס לשיעורי הצמיחה של מרבית הכלכלות בעולם.

מנתונים אלה אנו יכולים להבין כי אכן הכלכלה והיצור התעשייתי הסיני חודר בהדרגה לכול שכוות האוכלוסיה בעולם כולו ומייתר משמעותית תעשיות רבות ברחבי העולם.

כמי שנותן ייעוץ עסקי בדקתי ומצאתי כי  ענפי היצוא המובילים של התעשיה הסינית היא= 32% מוצרים שונים, 23% מכונות וציוד חשמלי, 8% כלי רכב וחלקיהם, 3% מכשירים וכלים אופטיים, 3% רהיטים, ועוד.

ענפי היבוא של הסינים 20%מכונות וציוד חשמלי, 17% אחר, 16% דלק,9% עופרת, מה שנותן לנו להבין שסך היבוא הוא לצורך ייצוא להוציא את הצריכה לדלק.

כלכלת סין מתפתחת בצעדי ענק, ואחריה לדעתי תתפתח כלכלת הודו, והכלכלות העולמיות צריכות להיות ערות להתפתחויות שיגיעו מהמזרח כפועל יוצא של ניהול הכלכלות הפנימיות שלהם ונתוני התעסוקה כול מדינה בארצה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141465 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141174 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143308 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141129 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141153 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141065 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141172 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא יבוא ויצוא

מאת: רונית אלפסייבוא ויצוא05/03/211022 צפיות
יבוא מוצרים בצורה מסחרית מחייב ללמוד מה נדרש לייבוא מה החוקים החלים על אותם מוצרים. על מנת לעסוק בייבוא יש להוציא רישיון לייבוא ממשרד התמ"ת.

מאת: SEONET קידום אתריםיבוא ויצוא02/12/181999 צפיות
אתם זקוקים למבנה נייד לעסק או לבית זמני? רגע לפני שאתם בוחרים מבנה נייד להשכרה או לקניה הכנו עבורכם מדריך קצר להשכרת מבנה נייד

מאת: yoni romיבוא ויצוא15/07/181072 צפיות
המפעלים של היום הם לא המפעלים של פעם, היום המפעלים נראים יותר טוב, עובדים בשיטות יותר מתקדמות,  איכות העובדים גבוהה יותר וכפועל יוצא מכך גם המכונות שאנו משתמשים בהן צריכות להיות חזקות ועוצמתיות יותר.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא12/01/171468 צפיות
ראש השנה הסיני הוא החג החשוב והארוך ביותר בלוח השנה הסיני- ידוע גם בשמו "פסטיבל האביב"

מאת: ליאוריבוא ויצוא20/06/161934 צפיות
לוקליזציה פירושה, להתאים מוצר כלשהו, לאוכלוסייה שהיא שונה, מן האוכלוסייה המקורית, שאליה המוצר נועד. לוקליזציה כוללת, התאמה לחוקים המקומיים. לוקליזציה כוללת, התאמה למנהגים מקומיים.

מאת: אירה סימנסיבוא ויצוא21/04/161990 צפיות
יבוא מסין של תבניות להזרקת פלסטיק הוא תהליך מורכב מאוד שצריך להתבצע בצורה חכמה ובליווי אנשי מקצוע המתמחים ספציפית בתחום זה. מדובר על תבנית שיכולה לשקול מאות קילוגרמים, ואותה יש לייצר על פי מפרט מדוייק וברמת דיוק גבוהה מאוד. מרגע שהתבנית יוצרה ונשלחה ארצה, הכדאיות להחזרתה לסין לצורך תיקונים ושיפורים, צוללת פלאים ונעלמת, ולכן חשוב שתהליך העבודה וההתקשרות מול היצרן בסין, יתבצע בצורה חכמה עם נציג של הלקוח הנמצא בסין ובוחן את הדברים לעומק לפני שהתבנית יוצאת למשלוח.

מאת: עדי מילריבוא ויצוא20/03/161731 צפיות
במאמר זה אנסה לרכז את כל הקשור בנושא איתור מפעלים בסין, כיצד מתחילים ואיך מגישים הצעות מחיר. נעבור על שאלות חשובות לבחינת רמת המקצועיות ורמת האיכות של מפעל בסין. קריאה מהנה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica