חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חברת אבטחה - פינוי המאחז "עיר הבעדים / מגדל צדק" בקיבוץ יקום

בליל ה-16 ביולי, החליטה קבוצה מאנשי המחאה החברתית לעשות מעשה. הפעילים, הגיעו לקיבוץ יקום והקימו בכניסה אליו מאחז חומה ומגדל בשם "עיר הבעדים / מגדל צדק". סביב המאחז,הוקמה חומה גדולה מאוד ובתוכה, מגדל עם דגל ישראל, שתי קראווילות לאיכלוס ועוד ציוד מסוגים שונים.

מאת: אל"מ בני טל

על הקמת המאחז, הכריזו הפעילים בפני התקשורת ולעיני כל, אך בסופו של יום, הייתה זו פלישה לשטח בניגוד לחוק. בתגובה, שלח מנהל מקרקעי ישראל דרישה לקיבוץ לפעול לפינוי המאחזמתוקף החוק.

לאור ניסיונה הרב של חברת האבטחה שלנו בפינוי פולשים וניהול מבצעי אבטחה מורכבים, פנתה אלינו הנהלת הקיבוץ בבקשה לטפל במקרה המדובר, היות ומדובר בפלישה טרייה.

פלישה טרייה, כהגדרתה בחוקהמקרקעין הישראלי, הינה פלישה בת פחות מחודש ימים, כאשר לפינויה אין צורךבצו בית משפט וליווי משטרתי, אלא רק להזמנת עבודה מבעל הנכס, לאחר שזההוכיח כי הנכס אכן בבעלותו, בדיוק כשם שקיבוץ יקום המציא מסמכים המעידים עלבעלותו על שטח המאחז.

"18 (א'): המחזיק במקרקעין כדין רשאי להשתמש בכח במידה סבירה כדי למנוע השגת גבולו או שלילת שליטתו  בהם שלא כדין.

18 (ב'): תפש אדם את המקרקעין שלא כדין רשאי המחזיק בהם כדין, תוך שלושים ימים מיום התפישה, להשתמש בכח במידה סבירה כדי להוציאו משם".

ההכנות למבצע

לאחר פניית הקיבוץ, ערכנו יומיים של תצפיות מול המאחז ובדקנו את אורח החיים בשטח ואת דרכי הפעולה והזמניםהנכונים לכך. שעת השין נקבעה ליום חמישי בשעה 04:00 לפנות בוקר, כאשר הוחלט על יצירת פינוי מהיר ככל האפשר מבלי להשאיר חלונות זמן אשר עשויים לעודד התנגדויות פעילות (שכמובן עשויות להפוך לאלימות תוך זמן קצר).

לצורך כך, הקצנו 5 כוחות מרכזיים,כאשר בראש כל כוח עמד מפקד אשר יודע מה תפקידו ואלו עובדים האחד במקביל לשני. כל זאת, שוב – בכדי ליצור פינוי שנמשך חצי שעה ולא יום שלם.

בכדי שהמבצע יצליח ובכדי למנוע סיכויים להתפרעויות שעשויות להיגמר בנפגעים, הוחלט על מידור מוחלט של המידע. קומץ של אנשים בחברה ידעו על המבצע והשאר ידעו כי מתכוננים לפעולה אך לא מתי ובמיוחד לא היכן. במידה והדבר היה דולף, שיחת טלפון אחת היתה עשויה להפגיש אותנו עם אלימות של פרובוקטורים, אשר בסופו של דבר יפגעו באנשים חפים מפשע.

ידענו כי רוב רובם של השוהים במאחז רוצים בטובת הציבור ואינם מעוניינים לגרור את המצב לאלימות ולכן מנענו זאת מראש.

ההגעה והפינוי

בשעה 02:00 בלילה, נאספנו בחוף תל ברוך, כאשר חוץ ממפקדי הכוחות, אף אחד מהמאבטחים לא יודע לאן הולכים.התדריך כולו עבר בצורה מלאה, חוץ מפרטי המיקום של המבצע. לאחר התדריך,יצאנו אל המקום, כאשר איתנו גם הטרקטורים, המכולות ושאר הכלים הלוגיסטיים.

כאשר הגענו, עסקו חלק מהכוחות בפינוי והרחקת השוהים במאחז, בזמן שהטרקטורים מגלחים את הגדרות והחומה.לאחר שפונו גם המבנים, פונו אלה על ידי מנופים ונועמסו על משאיות, אשר העבירו אותם לאזור נטראלי.

לאחר מכן, הסתיים תהליך ההריסה ופינוי האשפה, בעוד שקבלן גידור תוחם את השטח מחדש. עד השעה 09:00 בבוקר –האזור כולו כבר היה מגודר, כאשר היום כבר נוטעים שם מטע עצי זית ואנו ממשיכים לאבטח את המקום בכדי למנוע את חזרתם של הפעילים לשטח ואת בניית המאחז מחדש.

לסיכום נבהיר, אנו עושים את עבודתנו כעבודה ולא מתוך עניין אישי או אינטרס כלשהו בהתנגדות למחאה החברתית, אותה אני מוצא כלגיטימית לחלוטין בפני עצמה, אך אנו ממלאים את הוראות החוק ועבודתנו היא לשמור עליו. אני מאחל הצלחה לאנשי המחאה ומנהיגיה, כל עוד היא תמשיך ותתבצע בדרכים חוקיות.

אל"מ בני טל הינו המייסד של BTS, חברה לביטחון הנותנת שירותים בייעוץ בטחוני, מאבטחים אישיים , שומרי ראש, ביצוע הוצאה לפועל, פינוי פולשים בכח ועוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בני טל - אל"מ במילואים, יו"ר חברת בי.טי.אס - בני טל סקיוריטי
לפרטים נוספים :

http://www.bts-security.com/company-profile

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אל"מ במיל. בני טל

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139075 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי17/07/131380 צפיות
המודעות לספורט גדלה ומבורכת, אבל האנשים שעושים ספורט בשעות הלילה חשופים יותר לפושעים פוטנציאליים שעלולים להסב להם נזק. במציאות שבה אנחנו חיים, הפעילות הספורטיבית נדחקת לשעות הלילה, אחרי שאנשים מסיימים את חובותיהם בעבודה ובמשפחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132035 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132262 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131918 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלהודעות לעיתונות - כללי11/06/131228 צפיות
המצב בו אדם מוצא את עצמו מותקף ברחוב, עשוי להוביל לשיתוק עקב פחד או חרדה. שמירה על קור רוח, ושימוש באמצעים נכונים, יכולים לאפשר התגוננות טובה יותר מפני מצב של תקיפה בלתי צפויה ברחוב.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131980 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: tiloniצבא וביטחון14/02/221488 צפיות
לצערנו, מיגון חלונות הוא חלק אינטגרלי מהיותינו ישראלים בארץ הזו. מיגון חלונות הוא מה שלא פעם אנחנו פשוט לא יכולים להתפשר עליו. הביטחון שלנו ושל היקרים לנו הוא באמת הדבר החשוב ביותר

מאת: shlomy mutzafiצבא וביטחון22/07/211598 צפיות
המציאות של היום מצריכה מאתנו לקחת אחריות ולהגביר את הביטחון האישי שלנו ושל הסובבים אותנו. מידיי יום אנו שומעים ורואים במהדורות החדשות על עוד קטטה, עוד פריצה לבית עוד אלימות ועוד סיטואציות מאיימות שיכולות בקלות להגיע לסביבתנו הקרובה.

מאת: shlomy צבא וביטחון29/03/181457 צפיות
חוקרים פרטיים לא פועלים רק באזורים מקומיים, חקירות זה תחום שיכול להגיע למספר מדינות בעם מדובר על חקירות נכסים או אנשי ציבור וחשוב לדעת איזה משרד חקירות עשיו להביא עבורכם את התוצאות המשמעותיות

מאת: רוני הכהןצבא וביטחון15/03/171730 צפיות
עד כמה שונה הדיון בנושאים צבאיים ואחרים במסגרת המשפטית הצבאית? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152507 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: דוד דרומרצבא וביטחון19/03/152033 צפיות
מי – מרכז לזהות המורכב ממוסיקאיות שמפעילות הרכב מוסיקלי, שעוסק בהדרכה בנושאי "זהות יהודית וציונית" בשילוב נגינה של יצירות מוסיקליות מוכרות ומקוריות.

מאת: sharondan80צבא וביטחון17/02/152524 צפיות
אין אחד שלא מכיר את אנשי החליפות השחורות הצמודים לאיש חשוב עם המבט החתום בעיניים והמיקרופון באוזן. מדובר באנשים אשר תפקידם הוא אבטחת אישים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica