חפש מאמרים:
שלום אורח
07.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עבודת צוות כמנוף לאפקטיביות בארגון

מאת: אבישי פיטלאימון מנהלים04/10/20092009 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבודת צוות יעילה ואפקטיבית בארגונים ובחברות של ימינו איננה עניין של מה בכך.מתברר למנהלים ולמנהיגים ארגוניים, שבניית צוות שבו כל חבר מביא לידי ביטוי מיטבי ואפקטיבי את ידיעותיו ורעיונותיו הוא עניין מסובך ביותר. יתירה מזאת, מנהלים רבים נואשים בקלות מלאפשר לאנשי צוות לבטא את המוטיבציה והנסיון שצברו ומעדיפים ל..."לעשות את זה בעצמםי". לא פעם גישה כזו מובילה לכשלון ,לא פחות! (קן בלנצ'ארד, אלן רנדולף ופיטר גרייזר, 2006 )
בעידן הנוכחי המידע בארגונים איננו נחלת בודדים. ערוצי תקשורת בארגונים ומחוצה להם, הופכים את העובדים למעורבים יותר, מתעניינים יותר וגם שותפים יותר.
זרימת המידע בארגונים הינה רב כיוונית והיא משפיעה בין היתר גם על ערכים של הארגון.לדוגמא- שקיפות מידע בתהליכי קבלת החלטות. עובדים בחברה שהחליטה להיכנס לתהליך של מיזוג מצפים לדעת את הנתונים הרלבנטים להצדקתו או שלילתו של המהלך.
מנהלים ומנהיגים ארגוניים מודעים יותר ויותר ומעוניינים מצדם לשתף עובדים כדי להשיג הסכמות ושיתוף פעולה בתהליכי שינוי ובמהלכים המשפיעים על החברה או הארגון.
"השיטה הטובה ביותר להתגבר על מכשולים היא שיטת הצוות "(קולין פאוול)
בתהליכי בניית צוות הרלבנטי לימינו יש מקום להאצלת סמכויות אמיתית, שיתוף במידע, מתן מרחב ומתן אחריות.
"בדומה לבניית ארגון מצטיין, בניית צוותים אפקטיביים במיוחד מתחילה בתמונת
המטרה ששואפים להגיע אליה" (בלנצ'ארד, 2008).
כלומר- מטרה ברורה ובהירה לצוות היא תנאי בסיסי לעבודת צוות אפקטיבית.כן, ישנם כמובן מרכיבים חיוניים נוספים בתהליכי בניית צוותים.בכל זאת מעניין להבין אם כך מה גורם לכשלונותיהם של צוותים.
בלנצ'ארד (2008) מונה עשר סיבות לכישלונותיהם של צוותים- 
* היעדר אמנת צוות שמגדירה את תכלית הצוות, וכיצד יעבדו יחד להשגת תכלית זו. 
* אי יכולת להחליט מהי העבודה שהם מופקדים עליה במשותף ואחראים בדיווח עליה. 
* היעדר אחריות הדדית.היעדר משאבים לביצוע המשימה, לרבות הקצאת זמן. 
* היעדר מנהיגות אפקטיבית והיעדר מנהיגות משותפת.
*היעדר נורמות המטפחות יצירתיות ומצויינות. 
* היעדר תכנון. 
* היעדר תמיכה מההנהלה.
*אי יכולת להתמודד עם קונפליקטים. 
* היעדר הכשרה בכישורים קבוצתיים בכל הרמות.
"במצבים של שיתוף פעולה, אחרים תלויים בכם כדי להצליח.במצבים של תחרות,
אחרים מקווים לראותכם נכשלים". צ'ארלס דייגרט.
המשימה של מנהל בארגון בימינו איננה רק בהגדרת יעד ברור ובהיר לצוות אלא גם לקיים מנהיגות המובילה את הצוות של ימינו להיות "צוות עתיר ביצועים".
"לעולם לא יהיה לכם צוות עתיר ביצועים בלי שיתוף במנהיגות ובשליטה".
בלנצ'ארד מציין שלושה תנאים למנהיגות צוותית אפקטיבית: 
* אבחון - היכולת להעריך את צורכי הצוות ואת דרגת התפתחותו. 
* גמישות- היכולת לתמרן בין סגנונות המנהיגות המתאימים. 
* התאמה- היכולת להשתמש בסגנון המנהיגות העונה על צרכיו ההתפתחותיים של הצוות.
קיימת הסכמה בספרות שלא משנה מהם המאפיינים השונים והייחודיים של צוותים עתירי ביצועים בימינו, הרי שגם הצוותים עוברים שלבי התפתחות והתבגרות.בדומה לאנשים כפרטים.
שלבים בהתפתחות צוות על פי בלנצ'ארד - 
* שלב ראשון: אוריינטציה - שלב בו קיימת תלות גבוהה במנהיג ובציפייה שיתווה יעד וכייון.האתגר בשלב זה הוא לפתח אמנת צוות מחייבת ולטפח אמון וקשרים אישיים.
*שלב שני:אי שביעות רצון - שלב בו הצוות התנסה כבר ורכש נסיון כלשהו והוא מודע לפערים שבין הציפיות שלו לבין המציאות.נמצא כאן תיסכול, מרירות ומורל שצונח.האתגר בשלב זה הוא לאפשר ולעודד את הצוות לנהל סוגיות של כח, שליטה וקונפליקט ולהתחיל לעבוד יחד באופן אפקטיבי.
*שלב שלישי: גיבוש - שלב בו ההתנסויות מביאות לשיפור הן בביצועים והן במורל.האתגר הוא להיות שותפים בהנהגה ולהתגבר על הנטייה להסכים כדי להימנע מקונפליקטים. 
* שלב רביעי: תפוקה - הביצועים והפריון מרשימים ומעצימים. לחברים בצוות רגשות גאווה והתרגשות להיות חלק צוות עתיר ביצועים. האתגר בשלב זה הוא לשמור על הביצועים באמצעות אתגרים חדשים ומקדמים. 
* שלב חמישי: סיום - הסיום מתממש ומאופיין בצוותים שהוקמו למשימות "אד- הוק". או בצוותים קבועים במצבים של ארגון מחדש. האתגר בשלב זה הוא לשמור על פריון ומורל בד בבד עם ניהול הסיום וההכרה.


לסיום סקירה זו להלן שתי תובנות ראויות מתוך "תורת המנהיגות" של בלנצ'ארד העומדות בבסיס הרעיון של בניית צוותים עתירי ביצועים ובמהותה של עבודת צוות - 
* "איש מאיתנו אינו חכם כמו כולנו"
*"זכותם של אנשים להיות מעורבים בהחלטות שמשפיעות על חייהם".

מקורות -
1- קן בלנצ'ארד, תורת המנהיגות של בלצ'ארד, הוצאת מטר, 2008.
2- קן בלצ'ארד, אלן רנדולף, פיטר גרייזר, צוות לעניין, הוצאת מטר, 2006.
3- קן בלנצ'ארד וג'סי סטונר, קדימה בכל הכוח, הוצאת מטר

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבישי פיטל

יועץ ומאמן ארגוני

מאמן אישי ומרצה

www.avichaif.com

lishm1@netvision.net.il

052-8320915

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבישי פיטל

מאת: אבישי פיטלניהול27/09/091146 צפיות
מספר תובנות על פי "תורת המנהיגות של בלנצ'ארד"(2008) ואחרים.

מאת: אבישי פיטלאימון מנהלים27/09/091069 צפיות
תאור מקרה אימוני המתמודד עם המתח הקיים בין רצונו של מנהל מתאמן ב"רצפטים" לטיפול בהתלבטויותיו("עשה" ו "אל תעשה " וכו)לבין האופציה לקיום תהליך יסודי של ברור תשובות מתוך הכרה.

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/191414 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/181813 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/171853 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/171835 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

קבלת החלטות, ארגון זמן, לחשוב בצורה מסודרת, סדר עדיפויות, ניהול זמן, גישור, מנטורינג: תמשיכי. ש: "וכאשר האדם מקונן על הרצון עצמו הוא מבין שבעצם גם הרצון עצמו הוא ישות מורכבת". אליעד: הבנתם כי אינסטינקטיבית מה זה אומר שמה עכשיו צריך לעשות? לפרק את הרצון עצמו. ש: כן. אליעד: והתהליך הזה בן אדם צריך לעשות אותו בכל דבר ודבר בחיים שלו, כל תהליך ותהליך בעבודה בפה ושם "רגע מה אני חייב לעשות ומה אני רק יכול או לעשות או לא" קודם כל תתחיל מהדברים שאתה חייב לעשות, משימות כאילו ביומיום קודם ...

התנגדויות בשיחת מכירה, טיפול בהתנגדויות של לקוח, איך לטפל בהתנגדויות קניה, טיפול בהתנגדויות לקוח, אסטרטגיית מכירות, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון אישי לחיים, מנטורינג: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר ברמה העקרונית לגבי טיפול בהתנגדויות של לקוחות, אוקי בן אדם מנסים למכור לו מוצר לקוח רוצים למכור לו מוצר הוא לא רוצה לקנות את המוצר איך אמורים ברמה האסטרטגית ברמה הלוגית לטפל בהתנגדות הזאת, כנ"ל אם רוצים לשכנע מישהו במשהו והבן אדם לא רוצה מה בעצם צריך לעשות ברמה הלוגית והתשובה לכך היא ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica