חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רחל פוגל על טיפול זוגי

מאת: רחל פוגלזוגיות ואהבה07/08/2012909 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זוגיות הינה מסע של גילויים ותובנות אינסופי של שני אנשים הבאים מחינוך,ערכים, היסטוריה ותכונות שונות, אשר חיים ביחד. לחיות עם השונות מהווה אתגרמשמעותי לזוגיות. אני מאמינה שלזוגיות תרומה משמעותית גם להתפתחות הזהותהאישית של כל אחד מבני הזוג.


מאת: רחל פוגל


מערכת היחסים הזוגית מתפתחת ומשתנה לאורך השנים ועומדים בפניה אתגריםוקשיים שחלקם צפויים וחלקם אינם צפויים. בני הזוג מתחילים בדרך כלל מתחושה של הבטחה גדולה, אופטימיות ואפשרויות רחבות.המשך הדרך מזמן לעיתים התמודדויות לא פשוטות המביאות לקונפליקטים ומשברים.לדוגמה, נאמנויות סותרות בין משפחות המוצא לבני הזוג, מתח בין המחויבותלזוגיות לבין הרצון בהתפתחות וצמיחה אישית, קושי להתמודד עם השחיקה בחיי הנישואין ועם לחצים הבאים מהסביבה החיצונית ועוד.

כמטפלת זוגית אני מעדיפה שלא להיות זו המשתמשת בתיאורים המנסים להגדיר אתהיחסים כ"מתפקדים" או לא מתפקדים", כ"טובים" או "רעים". השאלה האם יחסים זוגיים מתפקדים היטב או לא, תלויה בסיפורים לפיהם הזוג חי והאם סיפורים אלה מועדפים על ידם. אני רואה את היחסים בכלל והיחסים הזוגיים בפרט כרבסיפוריים. דהיינו, כל מערכת יחסים יכולה להיות מבוטאת או נחווית דרך מגוון רחב של נרטיבים, של אפשרויות.לכן, איני מחפשת אחר בריאות או פתולוגיה או איכות התפקוד אצל זוגות.

במקום זאת, אני מעדיפה להסתכל יחד עם בני הזוג על סיפורים המעצבים את היחסים, לבדוק עימם האם הם מרוצים מסיפורים אלה כך שנוכל למצוא פתחים לסיפורים חלופיים שיהיו מתאימים להם יותר. באופן דומה, איני רואה את בני הזוג כבעלי זהות מרכזית אשר יש בה אפיוניםקבועים הניתנים לניבוי. לכן איני מחפשת אחר "בריאות" או "פתולוגיה" בתוךבני הזוג. אלא מעוניינת בהערכותיהם ביחס למה נחשב בעיניהם בעיתי או מועדף,ואיך הבעיות שאותם הם מתארים משפיעות על חייהם ויחסיהם.

במפגש עם בני הזוג אני מעוניינת ליצור מרחב שיחתי שיאפשר להם לקחת אחריות לשיפור יחסיהם כפי שהיו רוצים לראות ולחוות אותם. חשוב לי מאוד לערער עלהמנהג הרווח בחברה שלנו, של מדידת עצמנו ומערכות היחסים שלנו באמצעות נורמות חברתיות הנכפות ע"י החברה, נורמות המצמצמות את מרחב האפשרויות העומדבפני בני הזוג.

במקום זאת, אני מעדיפה לבחון עם בני הזוג את סיפורי הבעיה בדרכים שיתופיותורב ממדיות, לחשוף השפעות בעייתיות ולגלות דרכים לצמצם אותן, והרחיב אתהדרכים המועדפות על בני הזוג לחיות את חייהם המשותפים. בטיפול הזוגי אני חוקרת יחד עם בני הזוג את הנחות היסוד של כל אחד מהם ביחסלזוגיות ולאופן בו הם רוצים לחוות את החיים הזוגיים.

אנו בודקים את ההקשרים החברתיים- תרבותיים שהשפיעו ומשפיעים על תפיסותיהם,את השפעת משפחת המוצא עליהם ואת האמונות והדעות של כל אחד מהם.השיחה מאפשרת להתבונן על נושאים כמו: אינטימיות, מיניות, התמודדות עםקונפליקטים ועוד, כמו גם מה הכוונות, החלומות והתקוות של כל אחד מבני הזוגלגבי חייו האישיים והזוגיים. אני מאמינה ששיחות כאלה מאפשרות לבני הזוג להתפתח לכיוונים המועדפים ורצויים על ידם.

רחל פוגל - פסיכולוגית חינוכית מומחית. בעלת תואר MA בפסיכולוגיה חינוכית אוניברסיטת בר אילן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רחל פוגל - פסיכולוגית חינוכית מומחית. בעלת תואר MA בפסיכולוגיה חינוכית אוניברסיטת בר אילן מטפלת ומדריכה בתחום המשפחתי והזוגי. מתמקדת בגישת הטיפול הנרטיבי. טל. נייד:054-4768892      
אתר הבית: http://rachelfogel.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחל פוגל

מאת: רחל פוגלחברה ומדינה - כללי14/07/131613 צפיות
בחלק הקודם שבו עסקנו במטפורה הנרטיבית הקדשתי את מרבית הפוסט להסבר על מהותם של הסיפורים הדומיננטיים. בפוסט שלפניכם אדון בהשפעתם של הסיפורים הללו ובהקשר החברתי שלהם – תוך שימת דגש על מקרי מבחן מעשיים.

מאת: רחל פוגלבריאות ורפואה כללי05/07/131324 צפיות
הטיפול הנרטיבי הוא גישה טיפולית הנמנית על קבוצת הגישות הפוסט סטרוקטוראליות. ברבות השנים נבנה ופותח הטיפול הנרטיבי על-ידי מייקל ווייט מאוסטרליה ודייוויד אפסטון מניו זילנד.

מאת: רחל פוגלהודעות לעיתונות - כללי05/06/131270 צפיות
זה מכבר פנתה אלי מטופלת שלי לשעבר וסיפרה על כך שהיא ובעלה חושבים שהם זקוקים לטיפול זוגי בגלל בעיות זוגיות ומיניות שהם נתקלים בהם לאחרונה. היא אמרה: "את ודאי יודעת כמה השיחות איתך היו משמעותיות עבורי, והייתי מאוד רוצה שגם הטיפול הזוגי יהיה אצלך. כך תהיה לי תחושה של בטחון ומוכרות, אבל אני חושבת שלבעלי יהיה מאוד קשה להיות מטופל ע"י אישה…את יודעת איך הגברים התימניים…זה לא לכבוד שלהם לדבר על ענייני מין וזוגיות עם אישה אחרת…אני יותר גמישה, ומכיוון שהטיפול מאוד חשוב לי, אני מוכנה להתגמש בשבילו.

מאת: רחל פוגלחברה ומדינה - כללי28/02/131735 צפיות
בפוסט שלפניכם הייתי רוצה להמשיך ולדון בנושא תוך שימת דגש על פרקטיקות השימוש בעדים החיצוניים לאור מושג טקס ההגדרה אשר נטבע על ידי האנתרופולוגית ברברה מיירהוף.

מאת: רחל פוגלרפואה20/02/131418 צפיות
בטיפול הנרטיבי עד חיצוני הוא קהל המוזמן לשיחה הטיפולית, דהיינו, גורם שלישי המוזמן להקשיב לסיפורים המועדפים ולזהויות המועדפות של האדם המתייעץ עם המטפל.

מאת: רחל פוגלבריאות ורפואה כללי05/02/133879 צפיות
אבות הגישה הנרטיבית לטיפול, מייקל ווייט ודייוויד אפסטון כתבו רבות על אמצעים סיפוריים למטרות טיפוליות. שניהם דיברו במקומות שונים על כך שמכתבים טיפוליים קשורים באופן הדוק לטיפול נרטיבי. אפסטון בספרו Playful Approaches to Serious Problems (אותו כתב בשיתוף עם פרימן ולובוביץ) מתאר את הרציונל למכתבים טיפוליים:

מאת: רחל פוגלמשפחה וזוגיות - כללי08/01/131169 צפיות
כפי שכתבתי במאמר הקודם שלי על סיפורים מועדפים, כאשר מטפל נרטיבי מקשיב לסיפורים המובאים לטיפול הוא יכול לשמוע מפי המטופלים אודות אירועים התואמים לסיפור הבעיה ואירועים הסותרים או חורגים מסיפור הבעיה המרכזי.

מאמרים נוספים בנושא זוגיות ואהבה

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/12/206404 צפיות
כולם אוהבים סקס. זה מהנה, זה מענג וזה עושה נעים בגוף ובנפש. אך האם ידעתם שבקרב הציבור הדתי קיום יחסי מין הוא בגדר חובה?

מאת: משה סויסהזוגיות ואהבה07/11/204905 צפיות
במגזר החילוני מה עדיף להירשם למשרד שידוכים לחילונים או לאתר הכרויות? רבים מהחילונים מחפשים בת זוג והאופציה הראשונה הינה אתר הכרויות! הבעיה מתחילה בהצא וביקוש בתחום זה וגם בתחום של שידוכים לחילונים!

מאת: אבי דוידיזוגיות ואהבה17/10/204688 צפיות
איך לרגש את בני הזוג עם ארוחה רומנטית בתקופת הקורונה. ארוחה טעימה ורומנטית אצלכם בבית.

מאת: אמורזוגיות ואהבה14/09/192803 צפיות
הפעם מנקודת מבט של מארחת בשם ענבר, בת 36 מאזור המרכז, העובדת כחדרנית במתחם צימרים וחדרים לפי שעה. ענבר שיתפה אותנו לאחרונה בחוויות משעשעות מעבודתה, כחדרנית היא מוצאת לא פעם "מציאות" בחדרים, למשל כסף, משקפי שמש, מפתחות, תכשיטים וכמובן לא מעט

מאת: אמורזוגיות ואהבה13/06/182311 צפיות
הזמנה דיסקרטית- בעבר אנשים היו צריכים ללכת לחנות סקס באזורים נידחים ומפוקפקים בשולי הערים ולכן חוויה זו הייתה מלווה במבוכה רבה עד כדי הימנעות כוללת. חוסר הדיסקרטיות, המפגש עם המוכרים, רכישה של מוצרים שונים והתעניינות בהם, הייתה דבר שקשה מאוד לרוב האוכלוסייה לעשות

מאת: אמורזוגיות ואהבה05/06/182749 צפיות
אמור חנות אביזרי מין דיסקרטיים הינה יבואנית של אביזרי מין גדולה ומקצועית ולה ניסיון רב שנים. כתוצאה מכך ניתן למצוא בחנות מגוון רחב של אביזרי מין ומוצרי סקס, כאלו שלא ניתן למצוא בחנויות סקס אחרות וכן מוצרים ייחודיים שונים כמו הלבשה סקסית

מאת: אמורזוגיות ואהבה26/03/181903 צפיות
ויברטורים חיצוניים לאישה ( רוקט פוקט , מסג'ר ) הם מוצרי סקס פופולריים לצורך אוננות בקרב נשים רבות ה-ויברטורים חיצוניים עוצבו כדי להעניק גירוי לדגדגן ועוזרים לנשים רבות להגיע

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica