חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

'גירדולציה' - המחסום שמוריד לילד שלך את החשק!

הילד שלך מגיע לכיתה ז' - שיעור ראשון בחטיבת הביניים. המורה החדשה שלו למתמטיקה נכנסת לכיתה ומבקשת להוציא ספר אלגברה. כן זה המקצוע שילמד השנה במתמטיקה. הילד שלך, ששומע בפעם הראשונה את המילה הזו, מוציא את המחברת והספר ומתרגש.

עוד מעט יסבירו לו משהו חדש שהוא לא שמע עליו בחיים.

המורה מתחילה בשיעור ורושמת תרגיל על הלוח. היא מתחילה ללמד אלגברה.

שלושה חודשים לאחר מכן, באסיפת ההורים הראשונה, המורה למתמטיקה מספרת לך שלילדאין כל כך מוטיבציה ללמוד.

יש לו יכולת, יש לו פוטנציאל, אבל צריך לעבוד על הרצון שלו. צריךלשכנע אותו ללמוד!

"אין לו חשק ללמוד? אני אדבר איתו" אתה אומר.

כשאתה מדבר איתו קצת הוא אומר לך: "אבא, נו באמת, בשביל מה אני צריך את זה? מה זה יעזור לי בחיים?"

מדוע זה קורה?

בוא נתבונן לרגע על ההגדרה של המילה 'מוטיבציה': מוטיבציה (בעברית - הנעה) היא מכלול התהליכים אשר מעוררים, מכוונים ומשמרים את ההתנהגות האנושית לעבר מטרה מסוימת.

כן, המורה לא ספרה לך שיש שני שלבים חשובים מאוד שהיא שכחה לעשות:

1. היא לא הסבירה לו מה הפירוש של 'אלגברה'

2. היא לא הסבירה לו בשביל מה הוא צריך את זה (מה השימושים של זה בחיים) או במילים אחרות מה המטרה.

וכשאין מטרה, אין מוטיבציה.

וכמובן שאלגברה זו רק דוגמה. זה נכון לגבי גיאוגרפיה, טריגונומטריה, כימיה, פיסיקה, ספרות, היסטוריה, וכל מקצוע שילדך לומד בבית הספר.

כדי לרצות ללמוד הוא  חייב לדעת מה המטרה של זה!כשאני מעביר הדרכות למורים ומנהלי בתי ספר, אני תמיד נותן להם את הדוגמה של 'גירדולציה'. אני אומר להם: "אנחנו נלמד היום גירדולציה",  בוא תוציאו מחברות ונתחיל. ואז אני שואל, "למי מתחשק ללמוד את זה?".

התשובה ברורה, כמובן שלאף אחד אין חשק ללמוד משהו שהוא לא יודע מהו ומה המטרה והשימושים שלו!

מוטיבציה הוא דבר שמייצרים ושגורמים לו.

מורים או הורים שרוצים להניע את הילד שלהם ללמוד, חייבים לעשות לפחות את שני הצעדים הראשונים הללו.

ואגב, כדי לדעת יותר על כך, אני ממליץ לכל הורה ומורה לקרוא את הספר "ללמוד כיצד ללמוד" המבוסס על עבודותיו של ל. רון האברד.

בהצלחה:-)

אבירם היכל

אתה תמיד מוזמן ליצור איתי קשר למרכז תבונה לטלפון: 03-5743734

או למייל שלי: aviram@tvuna-online.co.il

www.tvuna-online.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלכם,

אבירם היכל

תבונה - חינוך חדש בישראל
רחוב מאיר בעל הנס 12 רמת גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: info.tvuna@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבירם היכל

מאת: אבירם היכלחינוך ילדים18/08/121230 צפיות
מה גורם לילד שלך להתעייף, לאבד את הקשב ולחלום בשיעורים? קרא על המחסום הגדול ביותר של ילדך בבית הספר! טיפ מתוך סדרת הטיפים ללמידה יעילה עבור הילד שלך.

מאת: אבירם היכלחינוך ולימודים - כללי31/07/121306 צפיות
מה לדעתך יקרה אם בכל נושא שאותו לומדים התלמידים בבית הספר הם יחשבו 'כיצד אפשר להשתמש בחומר בחיים' במקום 'האם זה יהיה בבחינה'? טיפ מתוך סדרת הטיפים ללמידה יעילה עבור הילד שלך.

מאת: אבירם היכלהפרעות קשב וריכוז15/04/121478 צפיות
המורה בבית הספר מספרת לך על 'נפלאות' הריטלין, אומרת לך שכדאי לך לשקול טיפול תרופתי, מספרת לך שזה יעשה לילדך שיפור מדהים בלימודים וכמה שזה עוזר לילדים אחרים, אבל אתה מנגד לא רוצה לתת כדורים לילד שלך....מה עושים?

מאת: אבירם היכלהפרעות קשב וריכוז01/02/121290 צפיות
פריצת דרך חדשה נעשתה בתחום! הכותרת "בעיית קשב וריכוז" התגלתה כאוסף של תופעות אשר הגורמים להם לא נמצאים במוח או בגנים. המקור לבעייה נמצא במקום אחר לגמרי.

מאת: אבירם היכלהפרעות קשב וריכוז30/11/111326 צפיות
בעוד שמחלה אפשר לבדוק בצורה אובייקטיבית (כמו סוכרת שאותה ניתן למדוד בבדיקות דם), הפרעת קשב וריכוז מאובחנת לפי סימפטומים מאוד כללים ולא מדויקים שיכולים להופיע יום אחד, ויום אחר לא. מאמר זה לקוח מתוך סדרת מאמרים בנושא "כל מה שלא מספרים לך על הפרעת קשב וריכוז".

מאת: אבירם היכלחינוך ילדים09/11/111171 צפיות
ילדים בד"כ לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, אז איך כן מניעים אותם לפעולה? במאמר הבא אציג לפניך את נפלאות כוח הבחירה בגידול ילדים ואלמד אותך להגביר משמעותית את מידת שיתוף הפעולה שלך עם ילדך.

מאת: אבירם היכלחינוך ולימודים - כללי01/11/11951 צפיות
מדינת ישראל היתה בשנות ה-80 מדורגת במקומות הראשונים במבחנים הבינלאומיים בהבנת הנקרא ובחשבון. כיצד קרה שכיום, שני עשורים אחרי, מדינת ישראל מדורגת במקומות ה- 40 בעולם בנושאים אלו? הילדים בארץ הם מוכשרים מאוד, חכמים ומתוחכמים ובנוסף המודעות לקשיים של התלמידים עלתה, ההורים מתגברים בשיעורים פרטיים יותר מאי פעם ויחד עם זאת יש ירידה. האם באמת יש לילדים לקויות למידה או שאולי הם סובלים מלקות אחרת?

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214011 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204859 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182259 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181744 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181663 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181532 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica