חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם הפרעת קשב וריכוז היא מחלה?

הפרעת קשב וריכוז אינה מחלה ואינה מוגדרת כמחלה!

הפרעת קשב וריכוז מוגדרת כהפרעה. מה ההבדל?

מהי מחלה: מצב של בריאות לא תקינה. מחלה ניתנת למדידה על ידי מדחום, בדיקת דם, צילום רנטגן וכו'. בדיקה אובייקטיבית.

מהי הפרעה: שיבוש, דבר המפריע למישהו או משהו לפעול כרגיל. לא ניתן למדידה באמצעים רפואיים. בדיקה סובייקטיבית - שאלונים, דעה.

בעוד שמחלה אפשר לבדוק בצורה אובייקטיבית (כמו סוכרת שאותה ניתן למדוד בבדיקות דם), הפרעת קשב וריכוז מאובחנת לפי סימפטומים מאוד כלליים ולא מדויקים שיכולים להופיע יום אחד ויום אחר לא.

הסימפטומים להפרעות קשב וריכוז מנוסחים כל כך בכלליות ויכולים להופיע אצל כל אחד. הנה חלק מהרשימה שלפיה מגדירים את הילדים כבעלי הפרעת קשב וריכוז:

  • חוסר תשומת לב לפרטים או שגיאות רשלניות בהכנת שיעורי הבית ובביצוע משימות אחרות

  • לעיתים קרובות, מבצע משימה באופן רשלני וכלאחר יד

  • מתקשה לשמור על תשומת לב בזמן פעילויות או במשחקים

  • מתקשה לסיים שיעורי בית, מטלות וחובות אחרות

  • מניע את ידיו ורגליו בעצבנות או מתפתל בכיסא

  • רץ ומטפס שוב ושוב במצבים בהם הדבר לא הולם

  • לעיתים קרובות הוא מתרוצץ

  • לעיתים קרובות מדבר ללא סוף

  • מפריע או קוטע אחרים (לדוגמא: נכנס לדברי אחרים או נדחף למשחקים)

לכל אחד מהסימפטומים הללו יכולות להיות סיבות שונות. לדוגמה: תזונה, בעיות שינה, חינוך לקוי מצד ההורים, קשיים בלמידה ועוד סיבות.

יחד עם זאת האבחון "הנוירולוגי" שעושים הרופאים לילדים נעשה רק על סמך שאלונים.

השאלונים אינם מהווים בדיקה רפואית אלא סוקרים את הדעה של ההורים ואת הדעה של הצוות החינוכי העובד עם הילד בבית הספר. אם על פי השאלונים שאתה מילאת וגם המורים, מתברר שלילדך יש את הסימפטומים הנ"ל, הרי שידביקו לו את התווית של הפרעת קשב וריכוז.

אבל האמת היא בכיוון הזה:

"מעולם לא נמצא שום ממצא ביוכימי, נוירולוגי או גנטי להפרעת קשב וריכוז או היפראקטיביות" – ברוס לוין, רופא, פסיכולוג ומחבר מרד ההיגיון.

מוגש מטעם 'תבונה'
הכשרת מאמנים, הורים וילדים.

תבונה - חינוך חדש בישראל
מאיר בעל הנס 12 רמת גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: info@tvuna-online.co.il
www.tvuna-online.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלכם,

אבירם היכל

תבונה - חינוך חדש בישראל
רחוב מאיר בעל הנס 12 רמת גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: info.tvuna@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבירם היכל

מאת: אבירם היכלחינוך ילדים18/08/121228 צפיות
מה גורם לילד שלך להתעייף, לאבד את הקשב ולחלום בשיעורים? קרא על המחסום הגדול ביותר של ילדך בבית הספר! טיפ מתוך סדרת הטיפים ללמידה יעילה עבור הילד שלך.

מאת: אבירם היכלחינוך ולימודים - כללי08/08/12897 צפיות
טיפ מתוך סדרת הטיפים ללמידה יעילה עבור הילד שלך / מאת מנהל תבונה - חינוך חדש בישראל הילד שלך מגיע לכיתה ז' - שיעור ראשון בחטיבת הביניים. המורה החדשה שלו למתמטיקה נכנסת לכיתה ומבקשת להוציא ספר אלגברה...

מאת: אבירם היכלחינוך ולימודים - כללי31/07/121300 צפיות
מה לדעתך יקרה אם בכל נושא שאותו לומדים התלמידים בבית הספר הם יחשבו 'כיצד אפשר להשתמש בחומר בחיים' במקום 'האם זה יהיה בבחינה'? טיפ מתוך סדרת הטיפים ללמידה יעילה עבור הילד שלך.

מאת: אבירם היכלהפרעות קשב וריכוז15/04/121475 צפיות
המורה בבית הספר מספרת לך על 'נפלאות' הריטלין, אומרת לך שכדאי לך לשקול טיפול תרופתי, מספרת לך שזה יעשה לילדך שיפור מדהים בלימודים וכמה שזה עוזר לילדים אחרים, אבל אתה מנגד לא רוצה לתת כדורים לילד שלך....מה עושים?

מאת: אבירם היכלהפרעות קשב וריכוז01/02/121287 צפיות
פריצת דרך חדשה נעשתה בתחום! הכותרת "בעיית קשב וריכוז" התגלתה כאוסף של תופעות אשר הגורמים להם לא נמצאים במוח או בגנים. המקור לבעייה נמצא במקום אחר לגמרי.

מאת: אבירם היכלחינוך ילדים09/11/111169 צפיות
ילדים בד"כ לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, אז איך כן מניעים אותם לפעולה? במאמר הבא אציג לפניך את נפלאות כוח הבחירה בגידול ילדים ואלמד אותך להגביר משמעותית את מידת שיתוף הפעולה שלך עם ילדך.

מאת: אבירם היכלחינוך ולימודים - כללי01/11/11950 צפיות
מדינת ישראל היתה בשנות ה-80 מדורגת במקומות הראשונים במבחנים הבינלאומיים בהבנת הנקרא ובחשבון. כיצד קרה שכיום, שני עשורים אחרי, מדינת ישראל מדורגת במקומות ה- 40 בעולם בנושאים אלו? הילדים בארץ הם מוכשרים מאוד, חכמים ומתוחכמים ובנוסף המודעות לקשיים של התלמידים עלתה, ההורים מתגברים בשיעורים פרטיים יותר מאי פעם ויחד עם זאת יש ירידה. האם באמת יש לילדים לקויות למידה או שאולי הם סובלים מלקות אחרת?

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162107 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161631 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152488 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152037 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151811 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151929 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152108 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica