חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קינסיולוגיה- תנועתיות האדם

מאת: יובל רפואה סינית13/08/20121130 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

את התחום מיישמים בתחומי האורתופדיה, ביו מכאניקה, שיקום ורפואת הספורט. הנחות היסוד המהוות בסיס לשיטה הינן שכל אירוע שחווינו מרגע היוותרותנו יש זיכרון שהוטמע בגופנו הפיזי, כאשר אותו הזיכרון הוא הבסיס לאותו המחסום. הנחת יסוד נוספת הינה כי חייבת להיות זרימה בכל מערכות גופינו, הן במערכת הפיזית, הן במנטאלית והן  ברגשית, וכאשר אין תיאום בין מערכתי נוצר המחסום. תנועתיות הינה המפתח ללמידה אשר מתרחשת בכל תא ותא בגופינו ולא רק במוחנו. השיטה פותחה לפני כ40 שנה בארצות הברית והיא משלבת יידע מערבי עם פילוסופיות מזרחיות שמטרתו לאזן את גוף האדם.

הקינסיולוגיה כחלק מהרפואה האלטרנטיבית

מושג רפואה משלימה מוכר גם בשם רפואה אלטרנטיבית היא שם למגוון גדול של דרכי טיפול שהבסיס לכולן הוא הגישה ההוליסטית הרואה בקשר הבלתי ניתן להפרדה בין הגוף הפיזי לנפש, כאשר כל מחלה היא תוצר ישיר מהפרת האיזון אנרגטי ברמה המנטאלית והנפשית. קינסיולוגיה נכללת בקטגורית הרפואה האלטרנטיבית מעצם גישתה ההוליסטית הזו. הרפואה האלטרנטיבית מכונה כך בשל היותה במקרים רבים האלטרנטיבה היחידה למצבים בהם הרפואה המערבית הגיעה למבוי סתום. בניגוד לרפואה המערבית לא נעשים בה טיפולים פולשניים כדוגמת ניתוחים ואין בה מתן כימיקלים סינטטיים כדוגמת כדורים ותרופות. יש לציין כי אין היא באה בשום פנים ואופן כתחליף לרפואה המערבית אך יחד עם זאת יש ביכולתה למנוע מלכתחילה מחלות בהם יש צורך ברפואה המערבית.

מה לומדים בקורס קינסיולוגיה?

קינסיולוגיה עורכת מבחן בדיקת שריר כאשר בהתאם למבחן מניחים כי ישנו קשר בין טונוס שרירים למצבו האנרגטי של הגוף, הבא לידי ביטוי באמצעות מתח השריר והתקשורת הגופנית. לימודי קינסיולוגיה יכלול מוטוריקה עדינה, הבעה בכתב, ניתוח אינטליגנציות מרובות, תוכניות תנועה נכונות, אנטומיה וביומכניקה, מערכות גוף, רפלקסים ינקותיים, מרדיאנים ועיסוי, נקודות עיסוי, אנטומיה וביומכניקה. בנוסף קורס קינסיולוגיה מעניק כלים שבאמצעותם ניתן להגיע אל הנפש כמו דמיון מודרך, אימון מח, התאמת מבנה טיפול למטופל ועוד. אפשרויות הטיפול בקינסיולוגיה הינן רבות ומגוונות הן בתסמינים רגשיים כמו דיכאון, חרדות, כפייתיות, וטראומות רגשיות והן בתסמינים גופניים החל מגב תפוס וכלה באלרגיות.

לימודי רפואה משלימה- קריירה עם סיפוק

אם לפני כעשרים שנה הייתם מחליטים על לימודי רפואה משלימה אנשים היו מרימים גבות. מאז התחום זכה להכרה גורפת וכיום ישנה נהירה אל התחום החדש הזה כי עם עובדות אי אפשר להתווכח, והעובדות הן בדמות אנשים שהרפואה המערבית הרימה ידיים לגביהם. כיום אפילו קופות החולים ומשרד הבריאות מכירות בתחום הרפואה האלטרנטיבית והכניסו את השירותים הללו לסל הבריאות כחלק בלתי נפרד מהשירות שהן מספקות אם זה מדיקור סיני, קינסיולוגיה או שיאצו. כיום קינסיולוגיה הוא תחום שזכה להכרה רבה בתחום רפואת הספורט, הריון ולידה ובמיוחד בעבודה עם ילדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכללת Spirit כרכור - המכללה ללימודי רפואה משלימה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל

מאת: יובל רכיבה טיפולית14/10/131947 צפיות
רכיבה טיפולית - לרכב כל הדרך אל המכללה !

מאת: יובל רפואה משלימה14/10/131353 צפיות
רפואה משלימה – מקצוע שאתה אוהב ומתחבר אליו

מאת: יובל רכיבה טיפולית22/09/132026 צפיות
לימודי רכיבה – רפואת הנפש, הרוח והגוף

מאת: יובל חינוך ולימודים - כללי03/02/131070 צפיות
לימודי רפואה משלימה- הכירו אותה לימודי רפואה משלימה הינם תחום לימודים מרתק ומאתגר. תחום נרחב זה מחייב צורת הסתכלות רחבה על האדם המטופל.

מאת: יובל קורסים וסדנאות23/10/121054 צפיות
שיאצו משמעו טיפול בנגיעה באמצעות הפעלת לחץ בעזרת כפות הידיים על גוף המטופל. שיטה זו מקורה ברפואה הסינית והיא נועדה לשחרר חסימות אנרגטיות בגוף, באמצעות מגע ולחיצות על האזורים החסומים אשר מוציאים את הגוף מאיזון ולא מאפשרים לאנרגיית החיים הקיימת בגופינו לזרום בחופשיות.

מאת: יובל קורסים וסדנאות23/10/121103 צפיות
שיאצו היא שיטת טיפול המתבצעת באמצעות מגע, או במדויק יותר, לחיצות במגע. טיפול באמצעות שיאצו מסייע בפתרון בעיות וקשיים רבים של המטופל מהאספקט הגופני והרגשי.

מאת: יובל לימודי תעודה ומקצוע03/10/121094 צפיות
למה משמשת רכיבה טיפולית? התחום של רפואה טיפולית נודע בעולם כבר שנים ארוכות אולם בעשורים האחרונים הוא זוכה לעדנה של ממש.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222700 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222958 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213004 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213204 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213398 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213651 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213695 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica