חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תשואות אג"ח ממשלתי

מאת: גיא חזןתעודות סל22/08/20129394 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעיתות משבר בשוק המניות עובר כסף רב לנכסים חסרי סיכון. בעיתות משבר המשקיעים מעוניינים לשמר את תיק ההשקעות ולא להפסיד מירידות שערים ברכיב המנייתי ומסיטים השקעה לעבר אגרות חוב שונות בהן העתיד ברור יותר.

כמובן שגם ברכיב אגרות החוב יש שכבות השקעה רבות: אג"ח קונצרני, אג"ח ממשלתי, טווחי מח"מ, צמוד, שקלי, מט"ח.

תחום אגרות החוב הינו תחום מורכב מאוד להשקעה מאחר ויש צורך להתחשב ברסיסי מידע רבים יותר מאשר ברכיב המנייתי וגם לאור העובדה כי התנודות ברכיב זה הינן נמוכות משמעותית מהתנודות ברכיב המנייתי. מאחר והחלק הגדול של תיק ההשקעות מבוסס אג"ח (הנחשב לחלק הסולידי בתיק ההשקעות, ולא תמיד בצדק) כל תנודה קלה משפיעה משמעותית על שווי תיק ההשקעות.

את עיקר ההתבצרות בעיתות משבר סופגות אגרות החוב הממשלתיות. הסיכוי שממשלה לא תשלם את חובה נמוך משמעותית מהסיכוי שפירמה לא תשלם את חובה. הריבית והתשואה בהתאם. התשואות באג"ח ממשלתיות נמוכות משמעותית מאגרות חוב קונצרניות.

סיכון נוסף ברכיב אגרות החוב נעוץ במח"מ אגרת החוב (משך חיים ממוצע). ככל שהמח"מ ארוך יותר משוואת הסיכון\סיכוי עולה משמעותית.

בשנה - שנתיים אחרונות הרבה כסף זרם לרכיב אגרות החוב הממשלתיות בארץ ובעולם לאור המשבר המתגלגל בשווקים הפיננסים. אגרות חוב שקליות של ממשלת ישראל במח"מ ארוך (מעל 5 שנים) רשמו בשנה האחרונה רווחי הון של מעל 10%.

התשואות של אגרות חוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדו לשפל חסר תקדים של מתחת ל - 1.5% (היום כבר 1.77%).

אם ההנחה של המשקיעים היא שהשוק ימשיך "לדמם" וכסף נוסף יחפש אחר השקעה עם סיכון נמוך סביר להניח שנראה המשך של ירידה בתשואות. עם זאת, מחירי אגרות החוב מגלמים לדעתי תרחיש מסוג זה ולכן הסיכוי בעליית תשואות רק עלה במהלך התקופה האחרונה ומכאן ועד למצב של הפסדי הון הדרך קצרה מאוד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמים במסמך זה (להלן- "המידע") מסופקים כשירות לקוראים ואינם משקפים בהכרח את עמדתו הרשמית של גיא חזן-יועץ השקעות פרטי. אין לראות במסמך ובמידע הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים המתוארים בו או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. אין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו המקצועי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבלת הצעות, או שיווק השקעות- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. אין לראות במסמך זה כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי גיא חזן-יועץ השקעות פרטי ומידע הנובע ממקורות אחרים, תחת הנחה שהינו מידע מהימן. מסמך זה אינו מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור. המידע המופיע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. מאחר שכך, מסמך זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי אינו מחויב להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע מראש או בדיעבד. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. כל הזכויות במסמך זה ובמידע שייך לגיא חזן-יועץ השקעות פרטי.

 



תגיות המאמר: אגרות חוב, מחמ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193013 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193241 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910498 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183224 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181310 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181369 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא תעודות סל

מאת: Tamir Groverתעודות סל28/06/1212242 צפיות
סליקה היא צורת תשלום של מחזיקי כרטיס אשראי הרוכשים מוצרים או שירותים דרך האינטרנט או בהזמנה טלפונית וגם בנקודות המכירה הממשיות. השימוש בכרטיסי אשראי עלה בשנים האחרונות עד כדי כך שהממשלה חוקקה לפני שנה את חוק הסליקה כדי לאפשר לחברות קטנות להיכנס לשוק הסליקה ולא לאפשר לחברות הגדולות ליצור לעצמן מונופול או שליטה בלעדית בתחום.

מאת: מתן דותןתעודות סל06/01/118641 צפיות
הבנקים ללא בושה גובים עמלות מסחר של כ- 0.5% מהלקוחות הנאמנים שלהם. חישוב פשוט מעלה שאם כל הפעולות בשני לאוגוסט בוצעו דרך הבנקים, הלקוחות היו משלמים מעל 5 מיליון שקלים של עמלות מסחר ! 5,750,000 שקלים חדשים ליתר דיוק. סכום שערורייתי לכל הדעות.

מאת: מתן דותןתעודות סל04/01/118540 צפיות
ניתוח טכני היא שיטה שבה מנתחים את מגמות המחירים של נכסים פיננסים . ניתוח טכני עושה שימוש ברמות המחירים ובנפחה המסחר בהווה ובעבר במטרה לקבל החלטות השקעה בהווה. ניתוח טכני נכון צריך לספק למשקיע נקודות כניסה ויציאה מהשוק.

מאת: מנחם דפנותתעודות סל03/12/098683 צפיות
מניה היא אחד המושגים הבסיסיים ביותר בשוק ההון, וסביר להניח כי גם אם אינכם מבינים דבר וחצי דבר בכל הקשור לבורסה ולהשקעות אתם עדיין נתקלים בה על בסיס יומיומי. אם אתם רוצים לדעת יותר על מניות ועל שוק ההון ללא ספק הגעתם למקום הנכון- הדקו חגורות, שבו בנוח בכסא והתכוננו להכיר עולם מופלא שבו כל אחד יכול לקנות ולמכור בעלות על חברות שונות, לסחור בניירות ערך שונים, לבנות אסטרטגיה להשקעות ולהרוויח או להפסיד כסף רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica