חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סליקה – תשלום באמצעות כרטיס אשראי

מאת: Tamir Groverתעודות סל28/06/201212241 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


סליקה היא צורת תשלום של מחזיקי כרטיס אשראי הרוכשים מוצרים או שירותים דרך האינטרנט או בהזמנה טלפונית וגם בנקודות המכירה הממשיות. השימוש בכרטיסי אשראי עלה בשנים האחרונות עד כדי כך שהממשלה חוקקה לפני שנה את חוק הסליקה כדי לאפשר לחברות קטנות להיכנס לשוק הסליקה ולא לאפשר לחברות הגדולות ליצור לעצמן מונופול או שליטה בלעדית בתחום.

מהי סליקה?

סליקה היא שיטה המאפשרת לבעלי כרטיסי אשראי לשלם עבור מוצרים ושירותים שונים דרך האינטרנט או הטלפון ללא בעיות וחששות. סליקה היא העברת תשלום בין קונה למוכר. הסולק מחוייב לזכות את המוכר בסכום ששולם לאחר שבדק את מנפיק כרטיס האשראי ואת האשראי של המשלם. כדי שסליקה תתבצע באופן יעיל ורציף ישנם נהלים קבועים בין בתי העסק לסולק. הסולק גובה את מחיר העיסקה הנדונה ממנפיק כרטיס האשראי ומנקה את העמלה המקובלת עבורו. את פעולת הסליקה ניתן לערוך ללא נוכחות הרוכש כאשר הוא עושה זאת בטלפון או באינטרנט. במקרה כזה העיסקה מכונה עסקת מסמך חסר, אבל היא חוקית לחלוטין ומבוצעת מליוני פעמים בכל יום בכל רחבי העולם.

מהו חוק הסליקה?

מטרת חוק הסליקה היא להגביר את התחרות בענף הסליקה ולא לאפשר לסולקים הגדולים להשתלט על השוק ולקבוע את תנאיו. תחרות בענף הסליקה אמורים להביא להורדת העמלות מבתי העסק וגם בתשלומים שבהם מחוייבים בעלי כרטיסי אשראי. הורדת העמלות למעסיקים אמורה להוריד את מחירי המוצרים השונים ולהגביר את הצריכה. הגברת הצריכה מעלה את רמת החיים וכך כולם זוכים. כבר בשנת 2005 נפגשו נציגי חברות האשראי, חברות הסליקה, בעלי עסקים גדולים וקטנים ונציגי הליך סליקה בעולם וגיבשו את המלצותיהם עד שאלה הפכו לחוק חדש.

על פי החוק החדש חייבים מנפיקים גדולים של כרטיסי אשראי (חברות המנפיקות יותר מעשרה אחוז מכלל כרטיסי האשראי בארץ) לאפשר סליקה של כרטיסי אשראי שלהם אצל סולקים אחרים. דבר זה פותח את השוק לחלוטין. ברגע שלחברת האשראי אין בלעדיות על סליקה של כרטיסי אשראי שלה הרי שגם עסקים קטנים יכולים להכנס למשחק ולנסות לעבוד עם חברות סליקה קטנות יותר שיציעו להם חבילות עמלה נמוכות יותר.

החוק מתייחס גם למנפיקי כרטיסי אשראי קטנים יותר שלא היו שחקנים בשוק עקב חסמי כניסה גבוהים במיוחד. מנפיקים חדשים אלה יוכלו להשתמש בתשתית הסליקה של חברות האשראי הגדולות ולא יאלצו להקים תשתיות סליקה משל עצמן.

סליקה הינה פעולה שגרתית ויום יומית שכל אחד עובר אותה כשהוא משלם בכרטיס אשראי כל תשלום שהו. בין אם אתם משלמים בטלפון את חשבונות הארנונה והמים או רוכשים באינטרנט כרטיסי טיסה או חבילות נופש ברומא, כשאתם ניגשים לשלם אתם מבצעים תהליך של סליקה שבמהלכו יעבור כסף מחשבונכם לחשבון העסק ממנו אתם רוכשים את המוצרים או השירותים.

 



תגיות המאמר: סליקה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Tamir Grover

מאת: Tamir Groverהלוואות16/04/121097 צפיות
מתכננים להתחתן ואין לכם מושג איך להתמודד עם ההוצאות? מוכרחים להחליף את הרכב והמכירה של הישן לא תספיק לקניית אחר? בחיים, כמו בחיים, ישנן סיבות רבות בהן אנו זקוקים לתוספת כספית בלתי צפויה, שלא נערכנו אליה בהתאם, או כי ההכנסה השוטפת שלנו לא מספיקה לחסוך כסף לימים גשומים. למרבה המזל, קיימים היום סוגים שונים של פתרונות פיננסיים, אמינים ובטוחים, שמאפשרים לנו לצלוח גם גשרים בלתי צפויים בחיים, מבלי להכנס לחובות מעיקים.

מאת: Tamir Groverהלוואות13/02/121106 צפיות
הצורך בקבלת הלוואות אקספרס מתעורר ברגעים לא צפויים. בניגוד לסוגים אחרים של הלוואות, היתרון של הלוואות אקספרס הוא הזמינות והמיידיות שלהן. הלוואות אקספרס אינן מחייבות היערכות מקדימה מורכבת, ובעזרת גורמי מימון מובילים ניתן לקבל הלוואות כאלה תוך מספר שעות מרגע הבקשה היישר אל חשבון הבנק.

מאת: Tamir Groverהלוואות28/12/111166 צפיות
רבים אינם מבינים את הניסוחים הבנקאיים ואת המשמעותיות שלהם. מטרתו של מאמר זה היא לשפוך מעט אור על המשמעות של הניסוחים, כי יש להם משמעות כספית, אותה אתם היחידים שמשלמים בסוף כל חודש.

מאת: Tamir Groverהלוואות04/12/111203 צפיות
הלוואות חוץ בנקאיות הן הלוואות הניתנות על ידי תאגיד שאינו בנקאי, ביניהם חברות אשראי, חברות ביטוח וכן גופים פרטיים. הלוואות אלה הן דרך אלטרנטיבית להשגת אשראי שלא באמצעות מימון בנקאי. נושאים אלה הוגדרו בחוק הלוואות חוץ בנקאיות משנת 1993 התשנ"ג, המגיש את דבר החקיקה בתחום.

מאת: Tamir Groverהלוואות04/12/111238 צפיות
כן, התחבורה הציבורית בישראל היא לא תמיד פשוטה ונגישה כפי שראוי היה לצפות. האוטובוסים מאחרים, הרכבת לפעמים שובתת ולעיתים סתם לא מגיעה, גנבי האופניים חוגגים ודו גלגלי זה מסוכן... רובנו מחפשים להגשים את חלום ארבעת הגלגלים ולרכוש רכב חדש, אולם כידוע – מכוניות לא צומחות על העצים ופעמים רבות הן יקרות למדי. כיצד ניתן להשיג מימון רכב? האם הלוואה למימון רכב היא אפשרות סבירה? ומה נדרש לקחת טרם לקיחת הלוואה שכזו ? לפניכם כל המידע אודות מציאת מימון רכב בצורה נכונה ומושכלת.

מאת: Tamir Groverבנקאות17/10/111409 צפיות
כרטיס אשראי חוץ בנקאי מאפשר ללקוח לנצל מסגרת אשר אינה תלויה או קשורה לחשבון הבנק הרגיל שלו. העקרונות העומדים מאחורי האופציה הפשוטה הזו רבים, ומחזקים את הכוח של הלקוח לצורך מימוש הצרכים האישיים שלו. אותה מסגרת אשראי חוץ בנקאית למעשה מתקיימת במקביל למסגרת האשראי הרגילה של הבנק, ולא באה להחליפה. בתוך מסגרת זו ובעזרת כרטיס האשראי יכול הלקוח לנהל כספים אישיים או עסקיים, ולמעשה להימנע מפגיעה בתזרים הכללי אותו מקצה הבנק אליו הוא שייך.

מאת: Tamir Groverפיננסים וכספים - כללי 18/08/111492 צפיות
אם אתם מתלבטים בין כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים לכרטיסי אשראי, המוצעים על ידי הבנקים, כדאי שתדעו כי כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים כוללים במסגרתם יתרונות רבים, שאינם מוצעים על ידי הבנקים.

מאמרים נוספים בנושא תעודות סל

מאת: גיא חזןתעודות סל22/08/129393 צפיות
כמובן שגם ברכיב אגרות החוב יש שכבות השקעה רבות: אג"ח קונצרני, אג"ח ממשלתי, טווחי מח"מ, צמוד, שקלי, מט"ח.

מאת: מתן דותןתעודות סל06/01/118641 צפיות
הבנקים ללא בושה גובים עמלות מסחר של כ- 0.5% מהלקוחות הנאמנים שלהם. חישוב פשוט מעלה שאם כל הפעולות בשני לאוגוסט בוצעו דרך הבנקים, הלקוחות היו משלמים מעל 5 מיליון שקלים של עמלות מסחר ! 5,750,000 שקלים חדשים ליתר דיוק. סכום שערורייתי לכל הדעות.

מאת: מתן דותןתעודות סל04/01/118539 צפיות
ניתוח טכני היא שיטה שבה מנתחים את מגמות המחירים של נכסים פיננסים . ניתוח טכני עושה שימוש ברמות המחירים ובנפחה המסחר בהווה ובעבר במטרה לקבל החלטות השקעה בהווה. ניתוח טכני נכון צריך לספק למשקיע נקודות כניסה ויציאה מהשוק.

מאת: מנחם דפנותתעודות סל03/12/098681 צפיות
מניה היא אחד המושגים הבסיסיים ביותר בשוק ההון, וסביר להניח כי גם אם אינכם מבינים דבר וחצי דבר בכל הקשור לבורסה ולהשקעות אתם עדיין נתקלים בה על בסיס יומיומי. אם אתם רוצים לדעת יותר על מניות ועל שוק ההון ללא ספק הגעתם למקום הנכון- הדקו חגורות, שבו בנוח בכסא והתכוננו להכיר עולם מופלא שבו כל אחד יכול לקנות ולמכור בעלות על חברות שונות, לסחור בניירות ערך שונים, לבנות אסטרטגיה להשקעות ולהרוויח או להפסיד כסף רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica