חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מניות

מאת: מנחם דפנותתעודות סל03/12/20098681 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מניות

מניה היא אחד המושגים הבסיסיים ביותר בשוק ההון, וסביר להניח כי גם אם אינכם מבינים דבר וחצי דבר בכל הקשור לבורסה ולהשקעות אתם עדיין נתקלים בה על בסיס יומיומי. אם אתם רוצים לדעת יותר על מניות ועל שוק ההון ללא ספק הגעתם למקום הנכון- הדקו חגורות, שבו בנוח בכסא והתכוננו להכיר עולם מופלא שבו כל אחד יכול לקנות ולמכור בעלות על חברות שונות, לסחור בניירות ערך שונים, לבנות אסטרטגיה להשקעות ולהרוויח או להפסיד כסף רב.

מהי מניה

על מנת להתחיל ולדבר על שוק המניות ועל העולם המרתק של מסחר במניות עלינו קודם כל להבין מהי מניה. מניה, בהגדרתה הבסיסית ביותר, היא בעצם חלק בבעלות על חברה כלשהי. הבעלות על כל חברה מחולקת ליחידות הנקראות מניות והמחזיקים בהם הם בעלי החברה והם הזכאים להשתתף בהחלטות החברה, לקבל חלק מרווחיה ולקבל חלק מרכושה אם וכאשר תפורק. החלוקה של המניות בין בעלי המניות היא הקובעת למעשה את חלקו של כל אחד מבעלי המניות של החברה. לדוגמא, אם לחברה מסוימת ישנן 100 מניות ואחד מבעליה מחזיק ב-30 מהן ניתן לומר כי הוא מחזיק ב-30% מהבעלות עליה.

סוגי מניות

למרות שמניה מהווה תעודת בעלות על חברה, עדיין ישנן סוגים שונים של מניות ונזכיר את העיקריים שבהם-

  1. מניותבכורה- מניות בכורה הן מניות שיש להן זכויות עודפות על פניהזכויות שמקנות מניות רגילות. הן לרוב נמצאות בבעלות מייסדי החברה או גורמים אחרים בעלי עדיפות, והן מעניקות להם עדיפות בהחזר הוןבעת פירוק החברה וכן זכות ראשונים לקבלתדיבידנדים בתמורה לויתור על זכות ההצבעה באסיפה הכללית של בעלי המניות.
  2. מניותרגילות- מניות רגילות הן למעשה המניות המקנות את זכות ההצבעה,זכות קבלת הדיבידנדים והזכות לקבל חלק יחסי בנכסי החברה בעת פירוקה.
  3. מניותהצבעה- מניות הצבעה הן מניות המקנות לבעליהן את הזכות להצביעבאסיפה הכללית של בעלי המניות, אך הן לא מקנות את הזכות לקבלת חלק יחסי בנכסי החברה בעת פירוק.

הבורסה לניירות ערך ושוק המניות

הבורסה לניירות ערך היא למעשה זירת המסחר במניות. כל חברה המעוניינת בכך יכולה להנפיק את מניותיה בבורסה לניירות ערך ובכך להציע לציבור לרכוש חלק ממניותיה. כאשר חברה מנפיקה מניות היא למעשה מציעה לציבור חלק מסוים ממניותיה, והכסף תמורתן מגיע לקופתה או לקופת בעלי המניות שוויתרו על חלקם. אותן מניות אשר נרכשו ביום ההנפקה יכולות להמשיך ולהיסחר בבורסה, כאשר שוויה של כל מניה נתון להשפעות שונות של השוק בו פועלת החברה ושל פרמטרים רבים נוספים. משקיעים בבורסה מנסים לגרוף רווחים כתוצאה מרכישת מניות של חברות שהם מאמינים שיספקו להם דיבידנדים גבוהים, וכן באמצעות קניה ומכירה של מניות ועשיית רווח על הפער בין מחיר המכירה ומחיר הקניה.

השקעה במניות – איך זה עובד?

השקעה במניות נעשית באמצעות חברי הבורסה בלבד, ודרכם מתבצעות כל הוראות הקניה והמכירה. המשקיעים בבורסה כוללים משקיעים פרטיים, המנהלים בעצמם או באמצעות ברוקרים תיק השקעות משלהם, וכן משקיעים מוסדיים הכוללים בנקים, בתי השקעות, חברות ביטוח וקרנות שונות. המשקיע הפרטי יכול להשתתף במסחר בבורסה או באמצעות ניהול תיק השקעות אישי או באמצעות השקעה בקרנות שונות המציעות תמהילי השקעות שונים במניות ובמכשירים פיננסיים אחרים. בנוסף, ניתן להשקיע באמצעות רכישת חוזים עתידיים על שערי מניות או מדדים מובילים בבורסה.

כולנו למעשה משקיעים בבורסה, בין אם באופן ישיר באמצעות תיק השקעות, בין אם באמצעות קרן ההשתלמות או החיסכון שלנו ובין אם באמצעות הביטוח שלנו או קרן הפנסיה. עם זאת, ההשקעה בבורסה של משקיעים פרטיים, שאינם בהכרח בעלי הון גדול, הולכת וגדלה משנה לשנה כאשר יותר ויותר משקיעים חדשים מחליטים להצטרף לחגיגה.

 



תגיות המאמר: מניות, מניה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנחם דפנות

מאת: מנחם דפנותמסחר יומי03/12/091335 צפיות
את המושג ניירות ערך מכירים כולם, אך לא רבים יודעים מהו באמת פירושו. ניירות ערך, כפי ששמם מרמז, הינם ניירות בעלי ערך כספי מסוים אולם כמובן שאין בכך בכדי למצות את ההגדרה, שהרי אם כן אז גם שטרות כסף הינם ניירות ערך. יש אמנם ויכוח על ההגדרה המדויקת של ניירות ערך, אולם נוכל להסתפק בהגדרה כי ניירות ערך הינם מניות, כתבי אופציה, אגרות חוב וניירות ערך מסחריים. ניירות ערך נסחרים בבורסה, שהיא זירת המסחר בה מחליפים ידיים נכסים פיננסיים שונים מהמוכרים לקונים, ולכל נייר ערך מאפיינים משלו.

מאת: מנחם דפנותמט"ח03/12/091606 צפיות
טח, הקיצור המקובל למונח "מטבע חוץ", הוא אחד המונחים השגורים בפיו של כל כלכלן, בנקאי או משקיע. המשמעות של מטבע חוץ היא מטבע של מדינה אחרת אשר מקובל במסחר הבינלאומי ומסחר במטבע חוץ, או עסקת מטח, משמעותם החלפת מטבע מסוג אחד במטבע מסוג אחר בערך כספי זהה. המסחר מתבצע תמיד בין צמד מטבעות המכונה "קרוס", כאשר מטבע אחד הוא המטבע המוביל, או מטבע הבסיס, והמטבע השני הוא המטבע המובל, או המטבע העוקב.

מאת: מנחם דפנותהשקעות03/12/091315 צפיות
אם יש לכם סכום כסף פנוי להשקעה, גם אם לא גדול מדי, ישנן אופציות רבות להשקעה העומדות בפניכם- החל ממניות, אופציות ואגרות חוב וכלה בפיקדונות, קרנות ומק"מ. המסחר בכל אחד מאפיקי ההשקעות הללו, הנקראים גם מכשירים פיננסיים, טומן בחובו סיכונים שונים ואפשרויות רווח שונות, וכמעט בלתי אפשרי עבור המשקיע הפרטי והבודד להכיר את כולם בצורה טובה. מסיבה זו, משקיעים פרטיים רבים בוחרים להתמקד במכשירי השקעה מסוימים, כמו מניות, מט"ח או אופציות, ואילו אחרים בוחרים בניהול תיק השקעות חיצוני באמצעות בית השקעות.

מאת: מנחם דפנותבורסת ת"א03/12/091294 צפיות
את החינוך הכלכלי של אזרחי ישראל, או של אזרחי העולם המערבי בכלל, ניתן לחלק ל-2 אסכולות מרכזיות- זו שעל פיה התעסקות בכסף היא דבר מלוכלך, כסף צריך לבוא רק מעבודה והבורסה ושוק ההון הם מקום להרפתקנים ולמהמרים בלבד, והאסכולה השנייה שעל פיה הבנה כלכלית היא חיונית בעולמינו היום, כסף צריך לבוא גם מעבודה אך גם מהשקעות נבונות, ולכן הבנה גדולה יותר בשוק ההון ובפיננסים יכולה לסייע לכל אחד להבין טוב יותר כיצד פועל העולם בו הוא חי וכיצד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.

מאמרים נוספים בנושא תעודות סל

מאת: גיא חזןתעודות סל22/08/129393 צפיות
כמובן שגם ברכיב אגרות החוב יש שכבות השקעה רבות: אג"ח קונצרני, אג"ח ממשלתי, טווחי מח"מ, צמוד, שקלי, מט"ח.

מאת: Tamir Groverתעודות סל28/06/1212242 צפיות
סליקה היא צורת תשלום של מחזיקי כרטיס אשראי הרוכשים מוצרים או שירותים דרך האינטרנט או בהזמנה טלפונית וגם בנקודות המכירה הממשיות. השימוש בכרטיסי אשראי עלה בשנים האחרונות עד כדי כך שהממשלה חוקקה לפני שנה את חוק הסליקה כדי לאפשר לחברות קטנות להיכנס לשוק הסליקה ולא לאפשר לחברות הגדולות ליצור לעצמן מונופול או שליטה בלעדית בתחום.

מאת: מתן דותןתעודות סל06/01/118641 צפיות
הבנקים ללא בושה גובים עמלות מסחר של כ- 0.5% מהלקוחות הנאמנים שלהם. חישוב פשוט מעלה שאם כל הפעולות בשני לאוגוסט בוצעו דרך הבנקים, הלקוחות היו משלמים מעל 5 מיליון שקלים של עמלות מסחר ! 5,750,000 שקלים חדשים ליתר דיוק. סכום שערורייתי לכל הדעות.

מאת: מתן דותןתעודות סל04/01/118539 צפיות
ניתוח טכני היא שיטה שבה מנתחים את מגמות המחירים של נכסים פיננסים . ניתוח טכני עושה שימוש ברמות המחירים ובנפחה המסחר בהווה ובעבר במטרה לקבל החלטות השקעה בהווה. ניתוח טכני נכון צריך לספק למשקיע נקודות כניסה ויציאה מהשוק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica