חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העת בה מיליונרים נולדים !

מאת: עידו סמואלשוק ההון08/10/20091140 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

העת בה מיליונרים נולדים

מאת עידו סמואל

אין עוררין על כך שכלכלת ישראל, כחלק ממגמה עולמית, מפגינה ביצועים מדהימים בקנה מידה היסטורי. על כך יעידו תשואות איגרות החוב הנמוכות אותן מגייסת הממשלה ברחבי העולם, רווחי החברות הציבוריות המדווחים לבורסה והגאות במחירי הנדל"ן ברחבי הארץ. אין עוררין גם על כך, שהבורסה הישראלית, ביחד עם חברותיה ברחבי הגלובוס, נמצאת במהלך שוורי עוצמתי ברמה אותה לא זוכרים גם זקני רחוב אחד העם.

עם זאת, גם כשנראה שהכל טוב וימשיך להיות טוב, מופיעים לעתים ענני סערה שמסתירים את השמש החמימה והרוח הנושבת טורפת את הקלפים בשווקים הפיננסיים. אלו בדיוק האירועים המפרידים בין הנערים והגברים בשוק ההון המקומי. החזקים, החכמים והנועזים יעברו תקופות של משבר כשידם על העליונה. החלשים וחסרי הניסיון משמשים כטרף במשחק זה בין סוחרי אופציות המעו"ף.

בניגוד לשווקי המניות, בהם כל אחד יכול להרוויח, שוק אופציות המעו"ף הוא משחק סכום אפס (אפילו פחות מאפס, אם לוקחים בחשבון עלויות של עמלות ומיסים), כלומר, כל שקל שסוחר אחד הרוויח, יוצא מכיסו של סוחר אחר. במקרה כזה - ידע, ניסיון ושיטה ברורה מקנים יתרונות יחסיים הבאים לידי ביטוי, בסופו של יום, בהבדל בין רווח והפסד. מלחמה בצפון, עליית מחיר הנפט או משבר בשוק המשכנתאות האמריקאי. כולם מהווים את אותה הגברת בשינוי האדרת. אלו הם שמות שונים לתופעה אחת – תיקון אלים. ירידה חזקה של מדדי המניות המובילים גורמת לציבור הרחב לברוח מהבורסה, לפדות את אחזקותיהם בקרנות הנאמנות ותעודות הסל ולהחריף את הירידות. במצב כזה של חוסר וודאות, בו כותרות העיתונים זועקות "מפולת" ישנם מרוויחים בודדים בשוק ההון – סוחרי המעו"ף.

"הציבור צריך סיבה, אנו זקוקים לתנודה", אומרים לוחמי הקומנדו של שוק ההון. בימים של חוסר וודאות מצטיידים מנהלי ההשקעות באופציות "פוט" להגנה על תיקי ההשקעות. אופציות אלו מהוות ביטוח מפני ירידה בערך המניות אותן הם מחזיקים. עצם הקניה המאסיבית של אופציות אלו מעלה את מחירן ואת סטיית התקן הגלומה באופציות. במצב כזה נכנסים לפעולה סוחרי המעו"ף. מצבים כאלו מגיעים, באופן מסורתי, בחודשי הקיץ. הפעילות הדלה של הגופים הגדולים בשוק ומשקיעים זרים מביאה למחזורים נמוכים יחסית בבורסה, מה שגורם לפקודות המכירה של הציבור להשפיע על מדדי הבורסה ביתר שאת.

מדד הפחד של ת"א – VIX:

על ידי שימוש באסטרטגיות המרוויחות מעצם העלייה בסטיית התקן (בפחד בעצם), וללא בחירת הכיוון לעליה או ירידה, ניתן לנצל את הפאניקה שהולכת ונוצרת בשווקים. בצורה זו למשל, נוכל לקנות אופציה מסוג פוט וכן אופציה מסוג קול במחיר של 500 ₪ ליחידה. אם מדד המעו"ף ימשיך וירד, תאבד אופציית הקול חלק נכבד מערכה, נניח כ-300 ₪. לעומת הפסד זה של כמה מאות שקלים, יכול לעלות ערכה של אופציית הפוט באלפי שקלים. במצבים כאלו יכולים סוחרים נבונים להרוויח משכורת שנתית. כל שקל שמושקע באופציות עשוי להפוך למאות ואלפים.

הביטוי הטוב ביותר לתופעה זו הגיע בימים הראשונים של מלחמת לבנון השנייה. ביום בו החלה המלחמה ירד מדד ת"א 25 ב-4% וכך גם ביומיים שאחריו. סטיות התקן הגלומות באופציות עלו מרמה של 16% לרמה של 48%. במצב קיצוני כזה עלה ערכן של אופציות פוט ב-1000% ביום הלחימה הראשון, 1000% נוספים ביום הלחימה השני, ו-1000% נוספים בפתיחת יום הלחימה השלישי. מרגע זה עברה הבורסה לעליות, ואופציות הפוט איבדו כ-60% משער הבסיס שלהן בעוד אופציות הקול עלו בכ-800%. ניהול נכון של פוזיציות יכול להוביל לרווח מדהים בפרק זמן קצר כל כך. זהו בדיוק הזמן בו נולדים מיליונרים חדשים.

אל לנו לשכוח, שעם הסיכוי הרב, עולה גם הסיכון. בתקופות אלו גם מפסידים סוחרים רבים את מיטב כספם, מי בגלל חוסר ניסיון, מי בגלל שיקול דעת מוטעה ומי בגלל חוסר ידע בסיסי. עולמן של האופציות הוא כזה בו שולטת המתמטיקה, שבאה לידי ביטוי בנוסחת בלאק ושולס. נוסחה זו מכמתת את כל המשתנים הקיימים – תנועת המדד, סטיית התקן והזמן עד לפקיעת האופציות – והופכת אותם לשווי כלכלי. ללא הבנה אמיתית של השפעות משתנים אלו על מחירי האופציות מפסידים סוחרים רבים את כספם. על מנת להצליח באמת ולאורך זמן במסחר מסוכן כל כך, יש צורך בלימוד שיטתי, תרגול מעשי והרבה מאוד משמעת. אלו שישכילו להשקיע בלימודים, יתרגלו על "יבש" ועל "רטוב" את פעולות המסחר, ואלו שלא יתנו לרגשות כמו פחד ותאוות בצע לשלוט על מהלכיהם בשוק הם אלו שיעמדו בסופו של יום על במת המנצחים של הבורסה. את הכסף, כמו שאומרים, הם סופרים במדרגות.

*עידו סמואל הוא בעלים ויו"ר של חברת ברוקרטוב המתמחה בשירותי מסחר בבורסה ובלימוד פרקטי של שוק ההון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עידו סמואל

סוחר בשוק הניגזרים - יזם עיסקי

ניתן ליצור עמי קשר באמצעות האתר

http://www.idosamuel.net/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עידו סמואל

מאת: עידו סמואלאימון אישי08/10/091265 צפיות
סיפורה של האזרח בועז הוא הסיפור של כולנו – משכיל, מרוויח משכורת מעט מעל לממוצע אך חסר כל מושג באשר לניהול הפיננסי של כספו. בועז מרוויח משכורת נאה המספיקה לו למחייתו, אך לעתים הוצאות חריגות מביאות אותו ל"מינוס" קל. איך לדעתכם הציע לו הבנק שלו, כזה המוציא מיליוני שקלים על פרסומות המקדמות "תכנון פיננסי לחיים", להתמודד עם המינוס?

מאת: עידו סמואלמעו"ף08/10/091749 צפיות
מחפשים את התשובה להיות מאסטרים בשוק ההון ? או שאתם עדיין מנסים להיות סוחרים מרוויחים ... מסחר הוא לא קל כמו שרוב האנשים חושבים ,אם נתייחס לכל האנשים אשר למדו את התחום כמו שצריך מדוע עדיין 90% מהם מפסידים ?

מאת: עידו סמואלמעו"ף13/05/092527 צפיות
כל ההגדרות הבסיסיות בשוק המעוף מאת עידו סמואל סוחר מעו"ף מתמחה בשוק הניגזרים מומחה למסחר תוך יומי ואסטרטגיות מעו"ף.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214048 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910511 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193000 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181752 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica