חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחנה קיץ יהודי

מאת: ורד טויןחינוך ילדים28/08/2012764 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחנה קיץ יהודי

מחנה קיץ יהודי הינו בגדר אחת האופציות הפופולאריות ביותר לניצול מעניין וייחודי של החופש הגדול, עבור ילדים ובני נוער. מעבר לשלל פעילויות מהנות ולמגוון עשיר של מסלולי מחנה קיץ המוצעים לבחירה: סוסים וטבע, מסלול ים, מסלול מדיה, מסלול אמנויות וכו', ומפגש מרגש של ילדים ונוער יהודים ממדינות רבות בעולם, נהנים המשתתפים מחינוך לערכים חשובים ועקרונות חיוניים להתפתחות ולצמיחה, שלא תמיד מקבלים במסגרת הבית ספרית הסטנדרטית.

במסגרת כתבה זו, נדון בערכים שבני נוער וילדים המשתתפים בקייטנות של מחנה קיץ יהודי מקבלים כערך מוסף להנאה מרובה ושלל פעילויות עשירות בתוכן ובמשמעות.

אז אילו ערכים מתקבלים ב- Jewish summer camp ?

1. מחנה קיץ יהודי מנחיל את הערך החשוב והמרכזי בתרבות הישראלית והיהודית באשר היא- שייכות יהודית, מסורת ודת משותפת ליהודים בכל רחבי העולם. עצם העובדה כי הילד שלכם נפגש עם בני גילו, יהודים מכל רחבי העולם, מאפשר לו להרגיש שייך לדת אחת יהודית, שהיא גדולה, רחבה ומפוזרת בכל העולם. בקייטנות מחנה קיץ יהודי מרבים ללמוד ולהכיר יותר מקרוב את הדת היהודית, את המסורת היהודית והישראלית ולהכיר את ארץ ישראל יותר מקרוב. זוהי דרך מקורית ונהדרת להתגבר על תחושת הניכור של "כל אחד לעצמו", שהרבה מאיתנו פיתחו בעת האחרונה, ולהחזיר לילדינו את הרגשת השייכות ללאום ודת אחת!

2. מחנה קיץ יהודי מפתח את תחושת האחריות האישית של הילד ומאפשר פיתוח של עצמאות בשטח וחופש. לראשונה, הילד יכול להתנהל לבדו משום שהוא לא צמוד להוריו. פסיכולוגים ואנשי חינוך רבים, טוענים לא פעם שמתן עצמאות וחופש מותאם גיל לילדים הכרחית וחשובה למען התפתחות בריאה ותקינה. מחנה קיץ יהודי כולל בתוכו צוות מדריכים יוצא דופן מבחינת מקצועיות, אחראיות וניסיון רב בעולם הילדים ובחינוך. לכן, ניתן לשחרר ילדים לכמה שבועות של מחנה קיץ יהודי ללא חשש ועם שקט נפשי, ועדיין לאפשר להם התמודדות מסויימת עם חוסר תלות תמידי בהוריו.

3. מחנה קיץ יהודי כולל חבר'ה צעירים מכל רחבי העולם, בני אותו גיל.על כן, בוגרים רבים של מחנה קיץ יהודי מספרים על יצירת קשרים חברתיים משמעותיים וארוכי טווח שקרו במהלך שהותם בקייטנה. לעיתים נשמרים הקשרים הללו עד החיים הבוגרים. השהות הארוכה האחד עם השני, משך רוב שעות היממה, מעודדת את המשתתפים להתחבר ולהכיר אחד את השני מקרוב ולעומק תוך זמן קצר. השילוב של עובדה זו, יחד עם ימים מהנים בצורה בלתי נשכחת, יוצר חברויות נהדרות ומיוחדות עם חבר'ה ממדינות שונות ורבות.

4. מחנה קיץ יהודי מאפשר לילדים ונוער להכיר יותר מקרוב מדינות שונות ותרבויות מגוונות, בייחוד במקרים בהם הם טרם יצאו מהארץ, או שיצאו ממנה פעמים ספורות בלבד. ההיכרות עם ילדים יהודים מכל העולם פותח את עולמו של הילד ואת המידע שברשותו הקשור במדינות, תרבויות,שפות וסגנונות חיים.

5. לעיתים, ייתכנו פערים בהשקפת העולם ובתרבות של ילדים ממדינות שונות. מחנה קיץ יהודי מעודד ילדים ונוער יהודים ליצור קשרים בינאישיים עמוקים, ועל מנת לעשות כך יש צורך בפיתוח ואימוץ של ערך הסובלנות וקבלת האחר. יצירת קשרים עם חבר'ה שמגיעים מאזורים ומתרבויות מעט שונות משל המשתתף הישראלי, מעניק יכולת ללמוד לקבל את השונה ולפתח מידה רבה של סובלנת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ורד טוין

כתבת מקצועית בתחום העיצוב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ורד טוין

מאת: ורד טויןעיצוב פנים28/07/131334 צפיות
כיצד לבחור בחוכמה חיפוי קיר זוכוית למטבח ומדוע מדובר בפיתרון מוביל בעיצוב מטבחים ובכלל? הינה התשובה!

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131350 צפיות
כל מה שצריך לדעת על סוגי טפטים לבית ובכלל

מאת: ורד טויןעסקים - כללי22/07/132118 צפיות
כל מה שצריך לדעת על טיהור שפכים

מאת: ורד טויןעיצוב פנים22/07/131845 צפיות
כל מה שצריך לדעת על אדן חלון טרם רכישתו!

מאת: ורד טויןמחשבים וטכנולגיה - כללי22/07/131998 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על ניהול מלאי ולא העזתם לשאול

מאת: ורד טויןגיל הזהב21/07/137000 צפיות
כל המידע על דיור מוגן

מאת: ורד טויןיין ואלכוהול21/07/138251 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על בישול בירה בבית

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196322 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196280 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915811 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196305 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196211 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915625 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193833 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica