חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פרידות כואבות התחלות מתוקות

פרידות

את כל חייה חיה יונה, בצילה של אימה ניצולת שואה, כשהייתה אמה בת 17 היא נדחפה לרון רכבת והובלה למחנה השמדה, אולם שרדה, נשארה בחיים וילדה ילדה אחת, את יונה.

אמה של יונה דאגה לה מאוד, מאחר ויונה הייתה בתה היחידה, היא לא נתנה לה להיפגש עם חברים וחברות אחרי בית הספר, לא רשמה אותה לחוגים, לפעילויות כיתתיות ולתנועות נוער, יונה מעולם לא יצאה לטיולים שנתיים עם חברותיה וחבריה לכיתה.

המסר אשר אימה העבירה לה היה "אל תבטחי באף אחד, גם לא בחברות" וכך יונה גדלה לה מבודדת חברתית צייתנית וכנועה ואפילו ביישנית.

זה לא כל כך ברור איך יונה ומתן נפגשו, מתן בא גם הוא מבית של ניצולי שואה, שם המסר שהועבר היה " שמור על מה שיש כי מי יודע מה יקרה מחר", אולם שניהם נפגשו יצאו והתחתנו.

וכך החיים של יונה נעו להם בין אמה הדאגנית עד מאוד ובעלה אשר שמר עליה היטב כי צריך לשמור על מה שיש.

כל החיים שלה סבבו סביב העבודה והבית, היא לא יצאה לטיולים לבד או אפילו לסיבוב בקניון עם חברה, ומעולם לא ישבה להעביר את הזמן בבית קפה, הי א חייה בביתה בתחושה של בית כלא. אולם לא עשתה שום דבר עבור עצמה לשינוי המצב.

עד שיום אחד היא חוותה 2 פרידות קשות אשר השפיעו עליה בצורה עמוקה, אימא שלה הלכה לעולם שכולו טוב, ואילו בעלה נטש אותה ועזב את הבית.

השינוי הזה שטלטל את חייה גרם לה להבין שהיא רוצה משהו אחר, שהיא רוצה לבחור מה שנכון וטוב עבורה, וזאת אחרי שכל הזמן נתנה לאימה ולבעלה להחליט עבורה מה טוב עבורה.

היא התרגשה מאוד, ממש כמו ילד קטן שעולה לכתה א' לבד בלי הורים, ולומד לקרוא, לבד בלי אף אחד שיעזור לו.

היא מצאה בתוכה כוחות שמעולם לא ידעה שקיימים בה, וכך לאט לאט, בצעדי תינוק, גילתה מי היא יונה.

לפעמים, פרידות עצובות מביאות להתחלות חדשות, התחלות מתוקות.

"אל תשבו על מסלול ההמראה בתקווה שמישהו יבוא וידחוף את המטוס. זה פשוט לא יקרה... שנו את עמדתכם, והמריאו מעלה!" דונלד טראמפ

ככל שנוכל למקסם רגעים של שמחה, לימים של שמחה, נעצים את המקום בתוכנו שמרגיש בריא,נינוח ומאושר לקבלת ערכת חזרה למסלול שמטרתה להעלות את רמות האנרגיה ושמחה במתנה לחצי כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חני שקד מאמנת אישית ורפואית. אימון חזרה למסלול. ניתן להירשם כבר עכשיו בחינם, לסדרת סרטוני ההדרכה, שניתנים לך בחינם, כדי לחזור למסלול לאחר טראומה. סרטונים אלו יכולים לשנות באופן משמעותי את רמת האנרגיה שלך, בדרך לחזרה למסלול וליצירת משמעות בחיים והרגשה טובה! הרשמה לסדרת הסרטונים:   hanishaked13@gmail.com נייד: 050-4005510 פייסבוק: http://www.facebook.com/imun.hani

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חני שקד

מאת: חני שקדאימון אישי - כללי21/08/12950 צפיות
רוב הזמן עסוקים בעשייה ולא ממש מתפנים להקדיש מחשבה כדי לחשוב מדוע אני כאן? יעוד זה ה"משהו" שמחבר אותך להרגשה של שמחה והנאה

מאת: חני שקדהתמודדות עם מצבי לחץ13/08/124804 צפיות
יש זמנים ובהם הכל לא מסתדר. תחושה של תקיעות שגורמת להתחפרות במצב. לאורה, עזר שינוי תודעתי לחולל שינוי בחייה.

מאת: חני שקדאימון לאיכות חיים07/08/121035 צפיות
יש דברים שקורים במציאות , ואנו יכולים לתת להם פרשנות שתגרום לנו להרגיש דחיה, ו/או ליצור פרשנות מעצימה. זה הסיפור של יוסי.

מאת: חני שקדאימון לכסף26/07/121162 צפיות
יפה מגיעה לאימון בשל בזבזנות הירושה שלה. מסתבר שפיזור הכסף בא לענות על חסך באהבה, מצב של בדידות ורצון לתמיכה. דרך האימון היא משחררת את האחזקה שלה ויוצרת הוויה של אישה חזקה שתומכת ואוהבת את עצמה.

מאת: חני שקדהתמודדות עם מצבי לחץ20/07/121382 צפיות
נאווה החלימה מתאונה בבית, ומתמודדת עם משקל עודף. בעזרת שאלת שאלות נכונות שעבדו בשבילה וחיברו אותה לרגש שונה, היא עברה תהליך של ירידה קלה במשקל.

מאת: חני שקדהתמודדות עם מצבי לחץ13/07/121219 צפיות
לדעת מה רוצה? מסתבר שזה לא ברור ומובן מאליו. רינה, שעברה אירוע קשה ובנס ניצלה ונשארה בחיים, יודעת שהיא רוצה להיות מאושרת. איך עושים את זה?

מאת: חני שקדהתמודדות עם מצבי לחץ05/07/121238 צפיות
לפעמים מרגישים תקועים. דווקא במקומות האלו במקום שנוכל לעודד את עצמנו , באים שדוני הביקורת העצמית, הספקות, החרדות וההאשמות לכרסם בטוב שבנו. המצב יכול להחמיר אחרי אירוע פתאומי שגורם לטראומה כמו תאונה, אובדן, פיטורים וכו'. ענת, שעברה מחלה קשה, מגלה מה ההשפעה החיובית וגם השלילית של השדון שמלווה אותה עוד מילדותה ומחליטה אחרת.

מאמרים נוספים בנושא התמודדות עם מצבי לחץ

מאת: בנימין קלינגרהתמודדות עם מצבי לחץ05/04/205547 צפיות
הסבר ותיאור כללי של מחלקת רישוי בניה בעיר הרצליה הנמצאת כיון במאמצי פיתוח רבים, אמונה מחלקת רישוי בניה על הפקת היתרי הבניה השונים שבאמצעותם ניתן יהיה לבנות ולפתח את העיר. תהליך הפקת היתר מלווה בבדיקות המשלבות בדיקות סטטוטוריות, זאת יחד עם בדיקת טיב התכנון המוצע המתבצע באמצעות בדיקת התאמה להנחיות המרחביות. בנוסף, נציגי מחלקת רישוי מסייעים במתן מידע וליווי המתכננים משלבי התייעצות ראשוניים ועד לשלב הפקת ההיתר.

פיטורים ממקום עבודה, פרידה מרצון, לא רוצה אותי, גירושין מרצון, פרידה מבחירה, התמודדות עם דחייה, אימון עסקי, מורה רוחני: עכשיו נניח ששני אנשים נפרדו נניח עכשיו והבן אדם, בא נדבר על נושא של פרידות יש פה כמה היבטים, היבט ראשון מה בן אדם מעדיף יותר שייפרדו ממנו או שהוא ייפרד מה הוא מעדיף יותר, מה בן אדם מעדיף שיגידו לו "לא רוצים אותך" או שהוא יגיד שהוא לא רוצה מה בן אדם מעדיף יותר? ש: שהוא יגיד שהוא לא רוצה. אליעד: שהוא יגיד שהוא לא רוצה למה? ש: כי אז זה הרצון שלו כאילו ואז הרצון ...

מפחד להיפגע, לאהוב שוב, פחד מבגידה, פחד מאינטימיות, מפחד להיפגע, לא רוצה להיפגע, טיפול נפשי, ייעוץ אישי: עכשיו השאלה היא כזאת אוקי איך בן אדם שניסה משהו ונכשל איך הוא בעצם יכול לקבל את הבטחון לנסות עוד פעם, עכשיו מה שאמרתי זה לבוש של כמה ווריאציות שונות זה יכול להיות בן אדם שניסה משהו ונכשל וזה יכול להיות נגיד בן אדם נגיד שבגדו בו באמון והוא צריך לתת אמון מחדש או נגיד שבן אדם היה במערכת יחסים ואז הוא נפרד נגיד והוא איבד אמון באהבה והוא רוצה להתאהב מחדש זאת בעצם השאלה איך זה אפשרי ...

טיפול בדמיון מודרך, התעללות בבעלי חיים, איך למחוק זיכרון, ניתוק רגשי, איך לטפל בטראומה, צמחונות, קואצינג, הדרכה: את שומעת אותי לפי איך שאת שותקת נראה לי שאת סובלת מאיזו טראומה, יכול להיות? אני לא יודע ממשהו, באותה מחשבה איך שהתחלת לדבר הבנתי שאת כנראה לא סובלת מאיזו טראומה חשבתי שאת שותקת בגלל טראומה, לא יכול להיות? ש: שלשתוק זה בהכרח בגלל טראומה? אליעד: מה הטראומה גורמת לבן אדם? לשתוק סתם אני צוחק איתך אוקי. עכשיו בכל מקרה הנושא הוא טראומות זה הנושא, עכשיו השאלה היא כזאת למרות ...

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/153025 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: סיגלהתמודדות עם מצבי לחץ21/06/152500 צפיות
החיים הטרופים שלנו לא נותנים לנו את האופציה לעשות פסק זמן מהחיים לעצור ולהפיק לקחים אנו רוצים להספיק כמה שיותר ... ולעיתים אנו קורסים תחת העומס איך שנגמר הסיפור ישר מצאתי אהבה חדשה או "יומיים אחרי הפיטורים כבר הייתי בעבודה אחרת" – נשמע מוכר כשאנחנו לא עוצרים בין אירוע לאירוע כדי לבחון- מה קרה למה זה קרה? איך זה קרה? ואנחנו ממהרים לאירוע הבא אין לנו זמן לעבד את המידע שצברנו אין לנו זמן לזהות את המכנה המשותף , או את הדפוס ואז הדפוס חוזר, כי בעצם אצלנו שום דבר לא השתנה ומהר מאד אופס.. אנחנו בפלונטר חדש?

מאת: אלעד רימוהתמודדות עם מצבי לחץ11/06/152759 צפיות
חרדה היא מצב הגורם לנו לחוסר נוכות, חשש או מצוקה בסיטואציות שונות בחיים ללא טריגר מגורם אובייקטיבי או סכנה ממשית. הבנת הבעיה וטיפול נכון עשויים לסייע לחזור לשיגרת חיים תקינה ולתפקוד מלא בחיים החברתיים והמקצועיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica