חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יועץ השקעות אישי, בנק או בית השקעות- מה עדיף?

מאת: betraderשוק ההון30/08/20121028 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

. תחילה יש להבהיר הבדל מהותי אחד בין יועץ השקעות אישי ליועץ בבנק או בבית השקעות בכך שהיועץ הפרטי נטול כל אינטרס סמוי ולכן ביכולתו לנתח כל תמונת מצב בצורה ניטראלית לחלוטין כאשר טובת ההנאה של הלקוח הוא השיקול היחידי בבואו לייעץ.

כיצד לבחור יועץ השקעות אישי?

יועץ השקעות אישי מטעם הבנק חובתו לייצג במקביל את האינטרס של הבנק ומנוע מלהמליץ על אפשרויות שאינן במסגרת הבנק שהוא מועסק מטעמו. בנוסף, הבנק מעצם היותו חבר בורסה, כל פעילות מסחר בבורסה מעניקה לו עמלות, כך שיועץ מטעם הבנק אינו אובייקטיבי לחלוטין. מנגד רישיון הייעוץ מגובה במערכת ביטוחית למקרה של רשלנות כמו גם הפרות דין. יועץ מטעם בית השקעות אובייקטיבי אפילו פחות בשל מטרתו למכור ללקוח שירותים של אותו בית השקעות בו הוא מועסק. יועץ השקעות אישי מעצם היותו בלתי תלוי פועל באופן נטרלי לחלוטין וככזה הוא מעניק ללקוח את כל האינפורמציה ללא שום סלקציה באופן המותאם לצרכי הלקוח בדיוק. במידה והחלטתם על האופציה השלישית יש לבדוק אם ליועץ ישנו רישיון דרך האתר רשות ניירות הערך כמו גם ניסיון.

מה ההבדל בין יועץ השקעות אישי למנהל תיקי השקעות?

ניהול תיקי השקעות שונה לחלוטין ממתן ייעוץ השקעות בשני הבדלים מהותיים: יועץ השקעות אישיאינו מסתכל על כלל הכנסותיו של הלקוח אלא מעניק לו ייעוץ כיצד לנהל סכום כסף הפנוי להשקעה. היועץ מעניק המלצות לגבי כדאיות של השקעות, רכישה, מכירה או החזקה של ניירות ערך או מניות אך מנוע מלבצע פעולות בחשבונו של הלקוח, כך שלמעשה הלקוח מנהל את השקעותיו בפועל ונותן הוראות לביצוע הפעולות באופן עצמאי. מי שמוסמך לנהל תיקי השקעות הם  הבנקים אם הלקוח מעניק את ייפוי הכוח בצורה מפורשת. כך ללקוח ישנה השליטה מבוקרת על חשבונו. יועץ בבית השקעות  מיופה כוח מטעם הלקוח לנהל את תיק ההשקעות כאשר נשלח דו"ח מידי רבעון, אך ניתנת ללקוח אפשרות לקבל דיווח עדכני בכל רגע נתון כמו גם האופציה לסרב לרכישה מסוימת.

על מה להקפיד בבחירת יועץ השקעות?

יועץ השקעות מוכשר זקוק להרבה יותר מהבנת שוק ההון ויכולת חיזוי מגמות. מנגד מתפקידו של הלקוח להגדיר מטרות ורמות סיכון שברצונו לקחת. בעת בחירת יועץ השקעות אישי חשוב לבדוק רישיון ושקיפות. חובת הלקוח להישאר ערני ולבדוק תדירות דיווחים. מומלץ לבחור יועץ שמאחוריו שנות ניסיון מוכחות, ולהקפיד כי פיזור ההשקעות תתבצע בצורה מאוזנת ותתפרש באזורים גיאוגרפיים שונים על מנת להפחית את רמת הסיכון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

BeTrader -מסחר בבורסה, תשקיע בעצמך!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת betrader

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131785 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131778 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131782 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

מאת: betraderבורסת ת"א03/03/131965 צפיות
מסחר בבורסה- קודם תלמד - אחר כך תבין

מאת: betraderבורסת ת"א13/02/131305 צפיות
מסחר בבורסה- לאט ובזהירות כאשר היית קטן, היית מטפס על העצים, מושך לבנות בצמות, משתולל בתוך הבוץ ומסתכן בכל דרך אפשרית. זה היה חמוד מאוד בעיני כולם, אך כעת עלייך להתבגר ולנהוג בצורה רצינית יותר, בעיקר אם אתה מתכנן להיכנס אל שוק ההון ולעסוק במסחר.

מאת: betraderבורסת ת"א06/01/131117 צפיות
בוא לכאן ותתחיל להרוויח - interactive broker אם אתם בעלי ניסיון בשוק ההון של ישראל, טעמתם וניסיתם, חוויתם, הצלחתם, הפסדתם ואחרי כל אלו מתחשק לכם לנסות את מזלכם בעולם הגדול באמת, תוכלו לסחור עם interactive broker בשוק ההון של ארצות הברית.

מאת: betraderבורסת ת"א06/01/131185 צפיות
בוא לכאן ותתחיל להרוויח - interactive broker אם אתם בעלי ניסיון בשוק ההון של ישראל, טעמתם וניסיתם, חוויתם, הצלחתם, הפסדתם ואחרי כל אלו מתחשק לכם לנסות את מזלכם בעולם הגדול באמת, תוכלו לסחור עם interactive broker בשוק ההון של ארצות הברית.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214039 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193241 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910501 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192999 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica