חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בארי בן זאב - תגובה לדבריו של אלון גלזר בדה מרקר

הירידה במניות הבנקים בה חזינו לאחרונה מצביעה על תחושת השוק לפיההבנקים עומדים לספוג הפסדי אשראי משמעותיים בתקופה הקרובה. אחת הסיבותהעיקריות להפסדים הצפויים טמון בחשש לפיו הלווים הגדולים כמו קבוצת IDB,טאו ועוד... - לא יצליחו להחזיר את ההלוואות שניתנו להם.

מר אלון גלזר, סמנכ"ל המחקר בחברת לידר שוקי הון, התבטא לאחרונה בראיוןלדה-מרקר כי "השוק מעריך שהבנקים הולכים לתקופה של קטסטרופה אבל אני לארואה קטסטרופה כזו". באופן אישי אני מסכים לחלוטין עם מר גלזר אשר טוען כיהבנק הבינלאומי נמצא במצב הטוב ביותר משום שהוא הקטין את החשיפה שלהםללווים הגדולים.

עם זאת, אני לא בטוח עד כמה עמוקות יהיו בעיות האשראי של הלווים - ומכאןשעוד מוקדם לתחזיות אופטימיות או קודרות כאלה ואחרות. דבר נוסף שאנחנו כןיודעים ויכולים לומר הוא שבשנתיים הקרובות יש אג"ח קונצרני בסך של כ- 23מיליארד שקל שמגיעים לפירעון. הסדרי חוב בסדרבשוק האג"ח הקונצרני ישפיעולרעה על יכולת הפרעון של אותם לווים להם אשראים במערכת הבנקאית. כך או כך,קשה לחזות את העתיד. נצטרך להמתין ולראות מה יביא יום.

באשר לבנק המזרחי, הרי שכל עוד לא תירשם במדינת ישראל ירידת מחיריםמהותית (בשיעור של מעל 20%) בתחום הנדל"ן, אין לבנק המשכנתאות הגדול במדינהסיבה של ממש לדאגה. אני סבור כי שווי השוק של הבנק, אשר מייצג מכפיל הוןשל 85% - הגבוה ביותר בענף - הוא מוצדק לחלוטין בעת הזו. מכפיל ההון שלהמזרחי-טפחות משקף איפוא את תחושת השוק לפיה לא צפויה ירידת מחירים מהותיתבשוק הנדל"ן בישראל.

חשוב מאוד לזכור כי כתוצאה מההוראות של המפקח על הבנקים, מר דוד זקן,להגדיל את ההון העצמי שלהם (בהסתמך על תקנות בזל 3 הבינלאומיות), הרי שכיוםלבנקים אין מספיק הון עצמי בכדי להגדיל את האשראי שלהם בצורה מהותית.כתוצאה מכך, אחד הענפים שנפגעים הוא ענף הנדל"ן, אך לא בכל הקשור בהכרחלתחום המשכנתאות (אפיק ההכנסה העיקרי של מזרחי טפחות), כי אם בכל הנוגעלתחום מימון הקבלנים.

על פי רוב, על מנת להתחיל פרויקט זקוק הקבלן להון עצמי בשיעור של כ-25%, ואילו את יתרת הסכום הוא מקבל בהלוואה מהבנק. כיום, נוכח העובדה שהיצעהאשראי הנו בחסר, הרי שהקבלנים לא מסוגלים לבנות את הפרויקטים להם זקוקהציבור.

לבסוף, המסקנה ברורה - על אף כל ההצהרות של הממשלה על הורדת מחיריהדיור, בין היתר כתוצאה מהמחאה החברתית, בלי פתרון מערכתי כולל לסוגייתהמימון - דבר לא יקרה משום שהביקוש יגבור על ההיצע והבעיה האמיתית לא תבואעל פתרונה.

לאחר קריירה מוצלחת ועשירה בת יותר מ- 30 שנה בבנק הפועלים, בו שימש כמשנה למנכ"ל וכמנהל הכספים הראשי (CFO), הקים מר בארי בן זאב ב- 2009 את חברת הייעוץ Woolfson Consulting, המספקת כיום שירותי ייעוץ בינלאומיים של אסטרטגיה עסקית למשקיעים בארץ ובחו"ל.

בארי בן זאב צבר במהלך הקריירה ניסיון רב בתחום עסקאות הנדל"ן וליווה יזמים, משקיעים ורוכשים בעשרות פרויקטים בישראל ובחו"ל.

 



תגיות המאמר: נדלן, barry ben zeev, בארי בן זאב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בארי בן זאב - לשעבר בכיר בהנהלת בנק הפועלים וכיום מספק שירותי ייעוץ ואסטרטגיה עסקית לחברות ישראליות בזירה הבינלאומית ולמשקיעים בארץ ובחו"ל.


אתר הבית: woolfson-c.com
אימייל: barry@woolfson-c.com
טלפון: 0544-976500

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בארי בן זאב

מאת: בארי בן זאבעסקים, מימון וכספים05/06/131335 צפיות
באופן טבעי, הציבור הישראלי מאוכזב מהתקציב הראשון שהעביר שר האוצר החדש יאיר לפיד. במאמר שלפניכם אבקש לנתח את המשמעות שמאחורי הצעדים השונים בהם בחר לנקוט לפיד.

מאת: בארי בן זאבהודעות לעיתונות - כללי05/05/131183 צפיות
המשבר הנוכחי בקפריסין מחזיר אותנו מיד לראשית שנות ה-80 אשר במהלכן שרר במדינת ישראל משבר כלכלי קשה. כשמדינה נקלעת לגירעונות גבוהים, כאלה המעמידים בסכנה את יכולתה לשלם את חובותיה הן לבעלי החוב בתוך המדינה והן לבעלי החוב מחוצה לה, הרי שעליה לנקוט בצעדים דרסטיים על מנת למנוע פשיטת רגל.

מאת: בארי בן זאבעסקים, מימון וכספים04/04/131087 צפיות
בארי בן זאב - לשעבר בכיר בהנהלת בנק הפועלים וכיום מספק שירותי ייעוץ ואסטרטגיה עסקית לחברות ישראליות בזירה הבינלאומית ולמשקיעים בארץ ובחו"ל. בארי בן זאב צבר במהלך הקריירה ניסיון רב בתחום עסקאות הנדל"ן וליווה יזמים, משקיעים ורוכשים בעשרות פרויקטים בישראל ובחו"ל. פרטי קשר: אימייל: barry@woolfson-c.com טלפון: 0544-976500

מאת: בארי בן זאבפיננסים וכספים - כללי 26/02/131108 צפיות
על אף ההסכם שנחתם בין המחוקקים הדמוקרטיים לעמיתיהם הרפובליקניים, אשר מנע הלכה למעשה את ההדרדרות מהצוק הפיסקלי, הרי שגם היום עומדים בפני ארצות הברית שורה של אתגרים כלכליים כבדי משקל. ואף על פי כן, נדמה לי כי עוד מוקדם להספיד את וושיגנטון.

מאת: בארי בן זאבפוליטיקה 23/01/138260 צפיות
זה מכבר נחשפנו לתכנית הכלכלית שהציגה לציבור הבוחרים מפלגת "העבודה" בראשות שלי יחימוביץ ובפוסט שלפניכם הייתי רוצה לתת את הדעת על כמה נקודות מרכזיות שאותן אני מבקש לנתח מנקודת ראות כלכלית-מקצועית גרידא:

מאת: בארי בן זאבהודעות לעיתונות - כללי12/12/121210 צפיות
זה מכבר גבר ברק אובמה על מיט רומני ונבחר לכהונה שנייה, ואחרונה, כנשיא ארצות הברית בטרם ייאלץ לפנות את כסאו בינואר 2017. טרם ברור לחלוטין כיצד יגיב הציבור האמריקאי לחלוקה החברתית-דמוגרפית ששיקפה מערכת הבחירות האחרונה, אך כבר עכשיו ברור שהאתגר הקריטי ביותר שעומד לנגד עיניהם של הדמוקרטים והרפובליקנים כאחד הוא הצוק הפיסקלי שמחייב פתרון מיידי.

מאת: בארי בן זאבעסקים, מימון וכספים08/11/121421 צפיות
זה מכבר ציינו בארצות הברית את יום השנה הרביעי לקריסתו של בית ההשקעות ליהמן ברדרס אשר הגיש בקשה רשמית לפשיטת רגל בספטמבר 2008. על מנת להבין כהלכה את השתלשלות העניינים שהובילה לקריסה של ליהמן, כמו גם את ההשפעה הקולוסולית שהייתה למהלך הזה על המערכת הכלכלית הגלובלית, ראוי לעשות טיול קצר במנהרת הזמן לאמצע המאה ה-19, היישר אל הימים בהם הוקמו בתי ההשקעות המוכרים והבולטים ובראשם גולדמן-סקס, ליהמן ברדרס.

מאמרים נוספים בנושא עסקים, מימון וכספים

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222368 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222368 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222336 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222313 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222211 צפיות
שותפת Web3 רשמית: MRHB מטביעה NFT קשור לנשמה עבור משתתפי פסגת החלאל הגלובלית

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים24/11/221338 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את המשקיעים ב- Rent the Runway, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – RENT

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים24/11/22491 צפיות
רוזן, משרד עורכי דין מוכר מאוד, מעודד את המשקיעים ב- Freshworks Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FRSH

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica