חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בית אבות או עזרה סיעודית?

מאת: מיכל זגיל הזהב09/09/2012769 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במקרים בהם יש זוג הורים או הורה בודד שהגיעו לגיל מבוגר ומצבם הבריאותי מצריך השגחה צמודה, עומדים בני המשפחה בפני החלטה חשובה; מה עלי להחליט, האם להכניס את ההורים לבית אבות או להביא מטפל שיהיה איתם בבית שלהם ויספק את כל הצרכים להם הם נזקקים?

לפני ההחלטה, רצוי לברר על מגוון בתי אבות בצפון הארץ, במרכז ובדרום. ניתן לבדוק עלויות וחוות דעת על בתי אבות בחיפה לדוגמה, לעומת אלו הנמצאים בתל אביב או בבאר שבע. הבירורים וחוות הדעת צריכים להתייחס למספר קריטריונים, ביניהם העזרה שניתנת לקשישים בכל אספקט, פיזי, חברתי, נפשי וכדומה.

במידה ומצאתם כי בית אבות בחיפה דורש סכום שבו תוכלו לעמוד ונתקלתם בתגובות חיוביות והמלצות טובות על המקום, חשוב להגיע פיזית אל בית האבות המדובר ולבדוק אותו. חשוב שלהורים יהיו את כל התנאים הטובים האפשריים ושהמקום יספק את דרישותיהם ויותאם לצרכיהם, הן מבחינת הצוות הרפואי, דרכי ההתנהלות של המקום, תוכנית הפעילויות שנערכות מדי יום, איך נראה המקום מבחוץ ומבפנים, איך נראים החדרים, האם יש חצר אליה יוכלו לצאת הדיירים והאם שומרים על ניקיון.

כמבן שכל מקרה לגופו. תלוי מה המצב הבריאותי של ההורים ואיך הם מתנהלים בחיי היום יום. לא כולם מסכימים ומוכנים לעבור לבית אבות ואף מרגישים כי ילדיהם ומשפחותיהם זנחו אותם ואין ברצונם לבקר או לטפל בהם. מצד שני, גם לא כולם מסכימים להכניס איש זר הביתה שיטפל בהם.

מעבר לזה, יש גם שיקול כלכלי. לא כל זוג הורים חושב קדימה על הימים בהם הם יזדקקו לעזרה ולכן לא כולם חוסכים הון עצמי ואין באפשרותם לשלם לבית אבות או למטפל שיהיה צמוד אליהם כל שעות היום. ישנם מצבים בהם בני המשפחה מעסיקים מטפלים רק לכמה שעות ולכמה פעמים בשבוע כי אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם סכום גדול יותר. בזמן המועט העומד לרשותו, צריך המטפל לעזור לבני הזוג בדברים הספציפיים בהם הם מתקשים לבצע או אפילו סתם להוות להם חברה שלא ירגישו בודדים.

כיום יש אפשרויות להעסיק עובד זר שיישן בביתם של אותם זוג הורים וישהה איתם באופן קבוע פרט לימים בהם הוא מקבל חופש. כמובן שהעלות להחזיק עובד זר עולה סכום לא מבוטל ולא תמיד זכאים אותם זוג הורים להחזר כספי או דמי השתתפות מביטוח לאומי. בנוסף, מקרים מטרידים שקרו בעבר עם עובדים זרים בתחום הסיעודי מקשים עלינו לעשות את הבחירה הזו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיכל ז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל ז

מאת: מיכל זבידור ופנאי - כללי27/11/143067 צפיות
משחקי קופסא הם המשחקים הכי טובים לילדים ביום סגרירי של חורף. כשהם תקועים בבית, אתם יכולים לשחק יחד איתם, והם גם יכולים להזמין אליהם חברים הביתה למשחק חברותי.

מאת: מיכל זצילום30/10/143543 צפיות
צילום אישי צריך להרגיש אישי, וכמובן גם להיות אסתטי ויפה ולהציג את שמחת החיים וכל הרגשות המציפים את האנשים בתמונה. בעזרת צילום מקצועי בקריות, יכולים תושבי האזור להשיג אלבומים אישיים נפלאים.

מאת: מיכל זאומנות - כללי14/10/143795 צפיות
מי שבאמת רציני לגבי קריירה בתעשיית הבידור צריך קודם כל להשיג אמרגן או משרד שייצג אותו, ימצא לו עבודות וידאג לאינטרסים שלו.

מאת: מיכל זתיירות ונופש - כללי30/09/144036 צפיות
רוצים ליהנות מהימים האחרונים של מזג האוויר הנינוח שיש אצלנו כאן בארץ? סוכות זה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלכם. הנה כמה טיפים והמלצות לחופשה במהלך חג סוכות.

מאת: מיכל זמחשבים וטכנולגיה - כללי17/09/144122 צפיות
יש הבדל מהותי בין תחזוקה של מחשבים לבין תיקון מחשבים, ולא רק בעבודות עצמן שמבצעים הטכנאים. הנה הפרטים.

מאת: מיכל זעסקים - כללי17/08/144464 צפיות
כרמיאל היא עיר אומנם קטנה יחסית, אבל יש בה את כל השירותים ובתי העסק שהתושבים צריכים, וזה כולל חנויות פרחים שבהן אפשר לקנות עציצים, זרי פרחים ועוד. כמו כן, משלוחי פרחים בכרמיאל הם שירות נפוץ.

מאת: מיכל זטיולים בארץ15/07/144355 צפיות
חופשה בטבריה היא בין החופשות היחידות שיכולות להציע המולה ואנרגיה של עיר ובו זמנית גם רוגע ושלווה. רוצים גם וגם? טבריה היא המקום בשבילכם!

מאמרים נוספים בנושא גיל הזהב

מאת: simply smartגיל הזהב01/04/216107 צפיות
בתי אבות ודיור לגמלאות עומדים בפני אתגרים, אך הביקוש למוצרים אלה רק יגדל ככל שאוכלוסיית המדינה מתבגרת בכתבה הבאה נרחיב על כך:

מאת: רוני הכהןגיל הזהב04/12/171853 צפיות
יותר ויותר מבוגרים מוצאים כי רכישת קלנועית למכירה היא פעולה שעומדת בכל התנאים לעולם חדש של תנועה עצמאית למדי עבורם.

מאת: שרון צרפתיגיל הזהב28/09/162019 צפיות
חשוב תמיד להיות מעורים בנעשה ולא להזניח מצב נפשי שהחל מדכדוך קל והתקדם אל עבר דיכאון של ממש שממנו כבר קשה לצאת. עבור הגיל השלישי מומלץ להתקדם בעזרת פסיכוגריאטר שמכיר את העולם הזה מקרוב ויכול בצורה מקצועית להקל על הכניסה וההשתלבות בתוכו.

מאת: רועי כץגיל הזהב11/09/162137 צפיות
מכירות חיתולים למבוגרים במבצע מקדמות סטטיסטיקה שאומרת שאחד מתוך ארבעה אנשים עשוי להזדקק לשימוש באחד הסוגים הנפוצים.

מאת: רועי כץגיל הזהב28/07/162053 צפיות
הזדקנות עשויה להיות תהליך מורכב. אתה חווה כתמים כבדים על העור, תנועתך איטית יותר, ואתה לוקח יותר כדורים מאשר ג'ניס ג'ופלין במיטב שנותיה.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/152039 צפיות
אם היינו בודקים את מצבם של קשישים בישראל של לפני כשלושה או ארבעה עשורים, היינו מקבלים תמונה שונה לגמרי מזו שאנו רואים היום.

מאת: נינה כהןגיל הזהב27/12/151706 צפיות
בנים ובנות של הורים רבים רואים כיצד מגיע הרגע שבו האדם שיקר להם כל כך אינו מסתדר לבד בחייו. כלומר, שלעתים גם אדם צלול לא מצליח לבצע בעצמו פעולות שלכל אדם אחר נראות שגרתיות ופשוטות מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica