חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול באימפוטנציה הנובעת מגורמים נפשיים

אין אונות, או אימפוטנציה, היא תופעה בה אין הגבר מסוגל להגיע לזקפה המאפשרת מגע מיני מלא. טיפול באימפוטנציה צריך להתחיל מאבחון הגורם לתופעה ולגעת בשורש הבעיה. סיבות רבות יכולות להביא לאין אונות: בעיות במערכת העצבים המרכזית, בעיות בזרימת הדם, בעיות הורמונליות ואחרות. דוגמא למחלות אשר אחד מהתסמינים שלהן הוא אי אונות, הן: מחלות לב, לחץ דם גבוה, אי איזון הורמונלי, סכרת, טרשת ורבות אחרות. יחד עם זאת, הנתונים הסטטיסטיים מראים כי כמעט שליש מהגברים בישראל חוו בעיות זקפה בעבר או שחווים אותן בהווה. קשה להאמין, כי כל האנשים האלה סובלים מבעיות רפואיות קשות המוזכרות לעיל.

 

ובכן, קיימת קבוצה נוספת ורחבה של גורמים אשר עשויים להביא לאין אונות, והם הגורמים הנפשיים. גברים המצויים במצבי לחץ ומתח מאבדים לעתים חשק מיני. אין אונות יכולה להיות אחד התסמינים של דיכאון קליני. גם סינדרום פוסט טראומטי (הפרעה נפשית שהיא תגובה לאירוע קשה של אובדן או פגיעה) יכול להתבטא, ולעתים קרובות מתבטא באימפוטנציה. לעתים המטופלים הם גברים אשר חוו התעללות מינית או פיזית בעבר, ולא מסוגלים לקיים מגע מיני מלא גם כעבור שנים. בכל המקרים האלה טיפול באימפוטנציה מנוהל כטיפול נפשי.

 

טיפול באימפוטנציה הנובעת מסיבות נפשיות יכול להיות חלק ממערכת טיפולית כוללנית. כך, למשל, אדם הנתון בפוסט טראומה יסבול, מעבר לאין אונות, גם מחרדות, סיוטים, התקפי זעם וכדומה. התוכנית הטיפולית חייבת להיות מערכתית ולגעת בהיבטים השונים של ההפרעה. לעתים טיפול תרופתי להרגעה משולב עם טיפול פסיכולוגי או רגשי, עם השתתפות בקבוצת תמיכה, עם רכיבה או שחייה טיפולית וכדומה.

 

לעתים בעיות רפואיות ובעיות נפשיות משולבות, ובאות לידי ביטוי בתופעת האין אונות. כך, למשל, גברים שרמת הטסטוסטרון שלהם נמוכה עשויים לסבול מדיכאון וגם לחוות בעיות בתחום המיני. טיפול בדיכאון בלבד לא ירפא מטופלים כאלה, ואילו הזרקת טסטוסטרון עשויה לעזור. לכן חשוב מאוד שטיפול באימפוטנציה יתבסס על אבחון יסודי ומעמיק, שיחשוף את כל הגורמים האפשריים לתופעה, פיזולוגיים או נפשיים.

 

לסיכום, טיפול באימפוטנציה צריך להתחיל מעבודת מחקר יסודית על המטופל, ומצבו הבריאותי. בהיעדר סיבה פיזיולוגית ברורה וחד משמעית, יהיה צורך בבניית תוכנית טיפולית ייחודית ורב תחומית עבור כל מטופל.

 

 



תגיות המאמר: טיפול באימפוטנציה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131626 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131202 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131183 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131112 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131196 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131253 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131222 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא מיניות ובריאות מינית

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית26/07/181813 צפיות
ספריי השהייה הוא תכשיר מין פופולרי אשר משפר את השליטה בשפיכה אצל גברים הסובלים משפיכה מוקדמת. תופעת שפיכה מוקדמת היא תופעה מביכה התוקפת כ- 40 % מאוכלוסית הגברים בכל הגילאים. כיצד ספריי השהייה יכול לסייע בטיפול בבעיה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181150 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אסף סגלמיניות ובריאות מינית31/05/181096 צפיות
כ- 30% מאוכלוסית הגברים סובלים מבעיות זקפה כמו אין אונות או זקפה חלשה ומשפיכה מוקדמת. הסיבות לבעיה הן רבות ויש לאבחן אותן בצורה מקצועית אצל סקסולוג או אורלוג. טיפול מהיר ויעיל בבעיה הוא באמצעות ספריי השהייה טבעי הגורם לתחושת אלחוש באיבר המין אשר מפחית את התחושה וכך ניתן להחזיק זמן רב יותר בלי להגיע לאורגזמה. מה חייבים לדעת לפני שקונים ספריי השהייה?

מאת: אמורמיניות ובריאות מינית28/03/181463 צפיות
בזמן האחרון רצה שמועה ברשת על תכשיר מיוחד לגברים שעושה פלאים החלטנו לבדוק אם מדובר בשיווק מצויין או שהמוצר באמת אפקטבי

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית29/09/152569 צפיות
האם מגע מיני עם גבר אחר אומר בהכרח שאתה הומו? האם יתכן שהומו יהפוך לסטרייט? האם טיפולי ההמרה שמציעים רבנים באמת עוזרים? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: ד"ר ירוןמיניות ובריאות מינית03/08/152570 צפיות
האם גירוי משליטה והשפלה מהווה סטייה מינית? האם ניתן לרפא אותה? מה הקושי המיוחד שזה מציב בפני גבר נשוי? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי בנושאים של מיניות והעדפה מינית, מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: אליס פ.סטפןמיניות ובריאות מינית29/04/152042 צפיות
?מהו הרפס באברי המין ואוראלי ישנם שני סוגים של זיהומי הרפס, הרפס הפה והרפס גניטלי; שניהם מדבקים. העובדה הערמומית ביותר על הרפס היא שזה יכול להיות וירוס בלתי נראה; זה אפשרי לאדם שיש לי ולהפיץ גם סוג של נגיף הרפס ואפילו לא יודע שיש לו או לה הרפס. הווירוס שמדביק אדם עם הרפס פה נקרא סוג הרפס סימפלקס 1

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica