חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבל האם האימון בטוח יצליח?...

מאת: גלית קדמי ביבראימון אישי12/10/20091184 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אבל האם האימון בטוח יצליח?...

 

כתבה : גלית קדמי ביבר, מאמנת להצלחה בזוגיות, בקריירה ובעסקים

 

 

בשאלה זו אני נתקלת כמעט בתחילתו של כל אימון או סדנה אימונית. גם מאמנים או מטפלים שמגיעים להדרכה מעלים את אותה שאלה. איך אני יכול להיות בטוח שזה יצליח? באימון אנחנו שותפים למסע של מתאמן בשני רבדים. האחד יצירת מציאות מיטבית עבורו, דרך בחירת הערכים והקווים המנחים לחייו, החזון שלו תוך החלפת הדפוסים המעכבים את התפתחותו בדפוסי חשיבה ופעולה מקדמים. השני מסע לעבר השגת מטרה ברורה לשמה הוא הגיע לאימון. מטרה שלרב אין לו מושג מהי בדיוק ולבטח לא ברור לו איך להגיע אליה. מטרה שלעיתים הוא "סוחב" על גבו או בליבו שנים רבות. אין נבטיח שהוא ישיג את המטרה הזו? מטרה שלעיתים הוא עסק בה במשך שנים בטיפול פסיכולוגי, או טיפול אלטרנטיבי כזה או אחר. איך נבטיח שהפעם האימון יצליח, בטוח יצליח. ובכן מה שמבטיח את הצלחת האימון הוא מדידה מדויקת. מדידה שיש בה מספרים ותאריכים, מדידה שלא משתמעת לשני פנים.

 

מדוע חשוב למדוד?

עצם השאלה ובירור מעמיק של מטרות האימון הם כבר ערובה לאחוזי הצלחה גבוהים באימון. רב האנשים מגיעים לאימון ולא יודעים בוודאות מה הם רוצים להשיג. בדיוק כפי שאדם רוצה לנסוע לחופשה והוא עסוק בהתלבטות אולי לנסוע לחו"ל, אולי לצימר בצפון ואולי לבית מלון בהרצליה. כל הזמן הוא עסוק בהתלבטות, בשיקולים לכאן ולכאן. ברגע שהוא מבין כי כל מה שהוא רוצה הוא לנוח, קל לו יותר לקבל החלטה. הוא יסע לצימר בצפון, בלי טלוויזיות, בלי טיולים מעייפים ובלי המוני אנשים שיפגוש בארוחת הבוקר. אז מתפנה אנרגיה לתכנן את החופשה באופן ממוקד יותר ורגוע יותר. 

 

כאשר מגדירים בבהירות יעד מדיד לאימון, אותו יעד נכנס לתודעת המתאמן ולמעשה "עובד" בשבילו. בדיוק כפי שאשה בהריון המטיילת ברחוב רואה לנגד עיניה רק נשים בהריון, כך כאשר מתאמן באימון מנהלים מגדיר לעצמו שהוא רוצה להיות אסרטיבי יותר ומשפיע בחברה בה הוא עובד, הוא יראה את ההזדמנויות לעשות כן, הוא יצפה באחרים שעושים זאת וילמד והוא יתאמן על כך.

 

מתאמנים מגיעים לאימון עם ציפיות גבוהות לשינוי חיים. הם רוצים להפוך להיות אנשים אחראים יותר, הם רוצים "להציל" את הזוגיות שלהם, להפוך להיות הורים מעולים או להיות אנשי עסקים מצליחים. הרף הגבוה כשלעצמו מהווה חסם בדרך להגשמת המטרה. כאשר הופכים את הסיסמאות ליעדים פשוטים וברורים ניתן להגיע אליהם במהירות והתוצאה היא שאכן מתבצע שינוי גדול ומשמעותי. מתאמנת שהגיעה לאימון זוגי במקום "להציל" את נישואיה הגדירה יעד פשוט של לנהל עם בעלה שיחה שבועית של שעה, יצרה באמצעות זאת שינוי מהותי באקלים בבית ורתמה את בעלה לעוד מטרות אחרות שאיחדו את שניהם.

 

עצם ההגדרה של יעד ברור וניתן להשגה יוצר גם עבור המאמן ביטחון. ביטחון בדרך שלו, בהצלחה שלו כמאמן וסולל לו את הדרך להיות מאמן שלבטח יוכל לעמוד במילה שלו מול המתאמנים שלו. חוסר המקצועיות בה מואשמים מאמנים רבים המבטיחים שינוי חיים בפרק זמן קצר מערער רבות מאמנים מתחילים שמתחילים להאמין כי אכן הם מוכרים "חתול בשק". גם הם מטילים ספק בניסים שהם חוו באימון. כאשר ה"נס" מוגדר ומתורגם לפעולות מעשיות ופשוטות האינטגריטי של המאמן מתחזק והאמונה שלו בדרכו מתהדקת.

 

אז איך מודדים?

בשנתיים האחרונות מנהלי משאבי אנוש עברו המון סדנאות לעניין זה אך אני מוצאת שעדיין מתקשים למדוד הצלחות של תהליכי אימון בארגונים. ולו בגלל האמונה שלא ניתן למדוד הכל. ישנן דרכים רבות למדוד אימון, מודלים מסוימים הוצגו במפגש של לשכת המאמנים. אני פיתחתי מודל פשוט שמסייע למדוד אימון אך לא רק אימון. מודל מ.א.י הוא מודל שהיווה עבור רבים מהמתאמנים שלי מעין קמע להצלחה. כאשר משתמשים בו קיימת ערובה להצלחה.

מודל מ.א.י מורכב מראשי התיבות של המילים: מטרה, אמצעי ויעד. מטרה הכוונה להגדרת מטרה האימון. אמצעי הכוונה להגדרת האמצעי שהמתאמן בוחר שיעיד כי הושגה המטרה הזו. יעד הכוונה לתרגום האמצעי הנבחר לאומדן כמותי, נקוב בזמן. לדוגמא:

מטרת האימון : להיות בעל עסק מצליח.

האמצעי : מה שיעיד שמתאמן הוא בעל עסק מצליח יכול להיות מגוון אפשרויות. סוגר יותר עסקאות, משמר יותר לקוחות, מתכנן יותר את צעדיו, מצליח לעמוד במשימות שהציב לעצמו ועוד.

נניח שהמתאמן בחר לסגור יותר עסקאות, השלב הבא יהיה לתרגם זאת ליעד.

היעד : הגדלת מחזור העסקות ב10% תוך שלושה חודשים.

מעצם העבודה על היעד הזה אנו עוסקים במגוון באמצעים האחרים באופן עקיף וחלקם אף מושגים.

 

המאמן מחוייב להגיד לא למטרות שאין סיכוי להגיע אליהן בתקופת האימון. נושא זה עולה בעיקר באימונים ליצירת זוגיות. גבר שלא הצליח ליצור זוגיות בשלושים שנות חייו, ומעוניין ליצור זוגיות חדשה ויציבה בתקופה של שלושה חודשים, יכול להגדיר זאת כיעד. אני לעולם לא אסכים לשתף פעולה עם יעד כזה. אם האמצעי שיבחר הוא יציאה ליותר דייטים, או יצירת מערכת זוגית שהיא לא חד פעמית, או ליזום יותר התקשרויות חדשות, יש יותר סיכוי שהוא  יגיע לזוגיות הנחשקת. היעד יהיה פשוט : לצאת עם בחורה לארבעה מפגשים לפחות, או ליצור שלושה דייטים חדשים לשבוע. זהו יעד שיש סיכוי להגיע אליו בתקופת אימון של שלושה חודשים. בפועל העבודה על כל מה שכרוך בכך גם תביא אותו בטווח ארוך יותר ליצירת זוגיות יציבה וטובה עבורו.

 

האם הכל מדיד?

התשובה היא כן. לא מזמן נפגשתי עם מנהל כספים בחברה שביקש לעשות סדנה שתיצור אווירה טובה יותר במחלקה שלו. לאחר דיון ממושך עם האיש שעסוק השכם וערב במספרים ובמדידות שטען כי לא ניתן למדוד זאת. עברנו לעבוד עם המודל. הוא התקשה מאוד לבחור אמצעי שיעיד כי אכן שוררת אווירה טובה יותר במחלקה שלו. לאחר שתי פגישות הוא אמר לי "מצאתי, אני יודע מה יעיד שכיף לבוא לפה בבוקר. אם העובדים שלי יתחילו ליזום סימן שהם פחות עסוקים במריבות ביניהם ושהם מסתכלים קדימה וחשוב להם לקדם את מקום העבודה שלהם". סיכמנו על יעד של יוזמה אחת לעובד לחודש. מכאן נסללה הדרך לניהול מכוון מטרה ברורה שבעקיפין גם יצר שיתוף פעולה מחלקתי, תחושת התחדשות ועשייה ומינימום הזעפות פנים וכעסים.

 

אימוץ המודל כדרך חיים מסייע לנו גם ביום יום. כאשר אנחנו הולכים לפגישה חשובה לנו ושואלים מה מטרת הפגישה מבחינתי. מה אני רוצה להשיג בפגישה הזו. מתאמנת שלי הכינה מצגת על נושא שהיא מקדמת בחברה. את המצגת הציגה מול מנהלי החברה. כאשר שאלתי אותה למטרה שהיא רוצה להשיג היא אמרה לי: "אני רוצה שיעריכו אותי יותר אחרי המצגת הזו".

"מה את רוצה שיגידו אחרי המצגת שלך?", שאלתי אותה. "שהפתעתי אותם", "אני רוצה שהמנהלת הישירה שלי תגיד לי שהפתעתי אותה", היא חידדה.

האמצעי שבחרנו היה פידבק שהיא תקבל וסיכמנו שגם אם לא תקבל אותו אוטומטית היא תשאל את המנהלת הישירה שלה, איך היה. בפועל היעד הושג ללא שנדרשה לשאול. מנהל אחד הגיב ב"ואוו", אחר אמר שיש כאן נקודות רבות לחשיבה. המנהלת הישירה שלה לקחתה אותה לשיחה ולא אמרה לה שהיא הפתיעה אותה, אלא הפתיעה אותה באומרה, "אני מאוד מעריכה אותך".

 

אנחנו חוששים למדוד כי אנחנו מפחדים להתחייב, מפחדים להצביע על כיוון ברור וחד משמעי שנוביל את עצמנו אליו. הרבה יותר נוח לדבר בסיסמאות ולהישאר בערפל שמשאיר אותנו עם הבטחה עתידית לטוב ותירוצים טובים כתשובה לשאלה מדוע אנחנו עדיין לא שם. ובכן את השינוי אפשר להתחיל כאן ועכשיו ולשאול. מה היתה המטרה שלי בקריאת המאמר הזה? מהו האמצעי שאבחר כי יעיד שהשגתי אותה? מהו היעד שאני שם לנגד עיני שימדוד זאת? לעיתים רק העבודה עם המודל, ללא כל הכנת תכנית גורמת לנו להגיע למטרה שלנו. ואז אנחנו שומעים מכל המתאמנים שלנו תשובה אחת – כן האימון הצליח ובגדול!

 

WWW.KB-COACH.COM            GALIT@KB-COACH.COM

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גלית קדמי ביבר

מאמנת אישית להצלחה בזוגיות, בקריירה ובעסקים

galit@kb-coach.com

www.kb-coach.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלית קדמי ביבר

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213607 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205241 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192939 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174125 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica