חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מפסידים (מדפיסים) כסף

מאת: גיא חזןשוק ההון11/02/2009987 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למי שזוכר המשבר הנוכחי בשוק ההון על כל היבטיו החל במחצית 2007. אז החלו ללבלב כל החוליים של השווקים הפיננסים אשר פגעו בסופו של דבר כמעט בכולם. במיידי נפגעו המשקיעים במכשירים הפיננסים המתוחכמים למינהם, לאחריהם נפגו משקיעי ניירות הערך, לוקחי משכנתאות, החוסכים לטווח ארוך, הגמל, הפנסיה ואם נרכז את כל הביטויים אז ניתן לכתוב - כולם נפגעו. כולם הפסידו כסף.

ים של מילים גבוהות נשלחו לאוויר העולם ומה שהחל בסאב פריים (SUBPRIME) המשיך בקריסת בנקים וערעור הכלכלות בעולם ונגישות קרבה לצמד - "משבר 1929" שהינו השבר הכלכלי הגדול ביותר הזכור בתקופה המודרנית.

אציין שבאופן אישי אני פועל בתחום ההשקעות מאז 1992 וחוויתי עליות ומורדות, אופוריה, דיפרסיה וריגרסיה וניתן לזהות בוודאות כי המשבר הנוכחי בהחלט נראה לא פשוט.

את המשבר של 1994 מדדתי אל מול המשבר הבנקאי עשור קודם לכן, את המשבר של שנת 2002 מדדתי אל מול המשבר של שברו של חלום השלום 8 שנים קודם לכן ואת המשבר הנוכחי אני נאלץ לתייג כ"אם המשברים" או כמו שעשו מורי ורבי-דומה למשבר 1929. מכוון שאופוריה כלכלית דומה באופן הולם לדיפרסיה כלכלית, במיוחד בפן הפסיכולוגי, אני מוצא את עצמי מעודד מהמצב הנוכחי וזוכר, כאילו אתמול, כיצד הרגשתי בכל משבר ומשבר שחוויתי במהלך השקעות שביצעתי בשנים עברו. באופן בוטה וברור אומר-ההזדמניות הגדולות ביותר קיימות במצב של דיפרסיה כלכלית.

את הכתוב אני שואב מאופן התנהלותי האישית בתחילת הדרך עת הייתי מפסיד בעסקאות יותר מאשר הרווחתי וככל שחלף הזמן למדתי והתמקצעתי בתחום שאני מאוד אוהב לעסוק בו. האם נסיוני האישי בהכרח יועיל למשבר הנוכחי? בטוחני שכן. האם לקוחותיי נהנו עד כה מנסיוני והאם העתיד צופן את אותה הנאה? אני משוכנע שכן.

מרכז טענותיי נשענות על בסיס ההתנהלות האנושית המודרנית שחותרת תמיד להתייעלות מחד ולנהנתנות מנגד. שני התחומים הנ"ל יאפשרו לעולם להמשיך לנוע קדימה (לא המפלגה, שהרי הקלפיות נסגרו לפני שעה קלה) ולשווקים הפיננסים להרים ראש. הציפייה למצוא את נקודת הזמן שבה השווקים ירימו ראש אינה ניתנת לחיזוי וכדאי להימנע ממציאתה במועד המתאים ולכן לעת הזאת כדאי לבנות אסטרטגייה שבה מרכיבי הסיכון קיימים בשוליים וגדלים אט אט לאורך השנתיים הקרובות.

בשורה התחתונה כמעט כולם יודעים מה יקרה. יהיה רוב ברור של אנשים\משקיעים שיפסידו המון כסף וימחקו חלק ניכר מהשקעותיהם ומנגד יהיו אנשים\משקיעים שהשקעותיהם יניבו רווחים נאים והם אלו ש'ידפיסו' כסף.

גיא חזן-ייעוץ השקעות פרטי, אובייקטיבי ובלתי תלוי

www.guyhazan.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיא חזן

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193452 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193009 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193238 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910448 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183222 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןשוק ההון06/05/181308 צפיות
לאורך השנים הוא הצליח פעם אחר פעם להראות ולהיות למשקיעי העולם כמו אש לפני המחנה. באדם הזה מתקיימים כל התנאים על מנת להיות משקיע מוצלח. גם צניעותו.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/01/181366 צפיות
הניסיון לזהות את הסימנים כולל גם מחירים לא פשוטים מאחר וברוב המקרים זה ללכת נגד הזרם ובשוק ההון ללכת נגד הזרם אומר לא להרוויח כסף במקרה הטוב ולהפסיד כסף במקרה הרע. שני החלופות לא אהודות על המשקיעים.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/213982 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193452 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193238 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910448 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192992 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182836 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181747 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica