חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבותה של מניעת ריח רפתות בישובים חקלאיים

רפת הוא מבנה בו מגדלים פרות ועגלות, אשר ייעודו העיקרי הוא הפקת חלב. משק החלב הוא ענף מפותח בארץ, ורפתות רבים מאובזרים בכלים ובמערכות המתקדמות ביותר. אחד הדברים עליהם נדרש לתת את הדעת בתכנון המתקנים מהסוג הזה הוא סילוק של ריח רפתות ומניעת מטרד סביבתי. מניעת הגעתו של ריח רפתות אל אזורים הומי אדם חשובה ביותר בתנאים של שטח מצומצם, האופייניים לישובים החקלאיים שלנו.

קיבוצים ומושבים רבים עוסקים, בנוסף למשק החקלאי, בתיירות. הקמת יחידות אירוח בשטח של ישוב חקלאי דורשת הקפדה יתרה על מניעת מטרדים שונים הקשורים לשהייה באזור כפרי, וביניהם מניעת ריח רפתות. מעטים הם מתארחים אשר לא יתלוננו על מטרד אם ריח רפתות יגיע אל חלונות חדריהם.

במקרים רבים רפת זה מבנה לכל דבר. יחד עם זאת, ישנן רפתות שאין בהן קירות כלל: מדובר בגג על גבי עמודים. הדבר נעשה לצורך השגת איוורור טוב יותר, אשר חיוני באקלים שלנו. בנוסף, ברפתות מותקנים מאווררים, כי פרות סובלות מחום לא פחות מאשר בני אדם. במקרים כאלה ריח רפתות מופץ באופן מיידי לכל הכיוונים, וחשוב ביותר להקפיד על נקיון, על מנת למנוע היווצרות של מקורות ריח.

בדרך כלל נקיון מושג על ידי תכנון נכון של רצפת הרפת. בדרך כלל מדובר ברצפת בטון, בה ניתן (וצריך) לעשות שיפועים אשר מאפשרים ללכלוך להתנקז אל אזורים מוגדרים מראש. שימוש במסוע מיוחד אשר מסלק את הלכלוך מאזורי הניקוז מאפשר סילוק מהיר של גללים ולכלוך אל בור או מתקן מיוחד, ומונע היווצרות של מוקדי הפצת ריח בתוך הרפת. בצורה כזאת ניתן להגיע למצב בו ריח רפתות אינו מורגש במרחק של 10 מ' מהם.

לסיכום, ניתן לומר שריח רפתות הוא תופעה שעשויה למנוע מהמשק החקלאי את האפשרות לעסוק במקביל בענף התיירות, בנוסף להיותו מטרד קבוע  עבור התושבים המקומיים. קיימות מספר דרכים למנוע את המטרד, וביניהם הרחקה מקמסימלית אפשרית של הרפת מאזורי מגורים, התחשבות במשטר הרוחות ובטופוגרפיה בעת התכנון, תכנון נכון של רצפת הרפת ושל מתקני הנקיון בה. בנוסף לכך, ניתן להשתמש בתכשירים מיוחדים המוצעים בשוק לנטרול של ריחות רעים.

 



תגיות המאמר: ריח רפתות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131198 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131107 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131190 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131246 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131217 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191294 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171561 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161764 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143049 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142647 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142627 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138674 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica