חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי קרן נאמנות?

מאת: גד אבגיבורסת ת"א17/10/2012846 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נושא שאנשים רבים אינם מכירים הוא אחד מאפיקי ההשקעה הנוחים והפשוטים ביותר. אני מדבר כמובן על המכשיר הפיננסי קרן נאמנות. מדובר למעשה במסגרת השקעה להשקעות משותפות, תוך זכות השתתפות ברווחי הקרן. כלומר קבוצה של אנשים מפקידה כסף, המנוהל על ידי חברה מנהלת בהתאם לתקנון מסוים. הרווחים שנוצרים מניהול הכסף, מתחלקים בין יחידות הקרן, אותה מחזיקים המשקיעים. כלומר הרווחים שייכים למשקיעים.

כמה דברים שחשוב לדעת אודות קרנות נאמנות, ולא רק למי שעושה קורס בורסה, או לחילופין לומד קורס הכרת שוק ההון.

1. לקרן נאמנות ממונה אדם/גוף שהוא מנהל הקרן, ובמקביל ממונה לה גם נאמן.

2. הקרן מאגדת משקיעים רבים, כאשר המטרה שלהם היא השקעה משותפת בניירות ערך מסוגים שונים. בנוסף, קרן הנאמנות מוכרת יחידות השתתפות. אלה מעניקות לבעלים שלהן זכויות שוות הן בנכסים של הקרן והן ברווחים שלה. זאת כמובן על פי אחז האחזקה של כל משקיע בקרן.

3. הסמכות המקצועית לניהול הנכסים בקרן הוא מנהל הקרן. על כן, גובה מנהל הקרן עבור שירותיו, דמי ניהול שנתיים. אלו משוקללים במחיר של הקרן.

4. פרסום תשקיף הוא חובתה של קרן נאמנות. תשקיף הוא זה המגדיר את מדיניות ההשקעה בקרן (בין היתר).

5. לקרן נאמנות מספר יתרונות, כאשר המרכזיים שבהם, הם פיזור ההשקעות, האפשרות להשקיע גם בסכומי כסף נמוכים יחסית, וכמובן השקעה באמצעות גוף ניהול מקצועי (כפי שאנו לומדים בקורס מבוא לשוק ההון).

6. מנגד, לקרן נאמנות יש גם מספר חסרונות וביניהן העובדה שהנזילות היא איננה מיידית (אלא רק לאחר יום מסחר, בניגוד לתעודות סל למשל), וכמובן חוסר יכולת לפקח באופן רציף אחר מנהל הקרן.

עד כאן להפעם, ניפגש בפוסטים הבאים שלי !

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכללת MIBI, המכללה הישראלית באינטרנט.

לימודי בורסה, לימודי שוק ההון והכשרה לבחינות משרד האוצר בביטוח ופנסיה.

בוא לבקר אותנו www.mibi.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גד אבגי

מאת: גד אבגישיעורים פרטיים18/11/128548 צפיות
אם יצא לך לשאול את עצמך, מהו למעשה קורס חוזים עתידיים וסחורות, אז הגעת למקום הנכון כדי לקבל את התשובה הברורה ביותר. מדובר באחד הקורסים המעניינים והמרתקים ביותר בתחומי שוק ההון. לא מדובר בעוד איזה קורס בורסה אלא מדובר בקורס מקצועי הרבה יותר.

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות12/11/121929 צפיות
אם שאלתם את עצמכם, מי הוא ישראל קידרון, המרצה בקורסי ההכשרה לבחינות של משרד האוצר מטעם מכללת MIBI - המכללה הישראלית באינטרנט, אז הגעתם למקום הנכון.

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121204 צפיות
שואלים את עצמכם איך אפשר לעשות את זה ולהצליח לעבור את הבחינה בביטוח פנסיוני? כנסו כדי לגלות את התשובה...

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121026 צפיות
רוצה להצליח לעבור את הבחינה ביסודות הביטוח? בוא לעשות את קורס יסודות הביטוח המקצועי והטוב ביותר בישראל !

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121040 צפיות
מעוניין למצוא את הדרך הטובה ביותר לסחור לבד בבורסות זרות בחו"ל (כמו למשל בורסת וול סטריט)? בוא ללמוד את הדרך הבטוחה והטובה ביותר להצלחה !

מאת: גד אבגיקורסים וסדנאות08/11/121015 צפיות
אני רוצה לספר לכם היום על הקורס הטוב ביותר בארץ ללימודי שוק ההון. איך אפשר לדעת שהוא הכי טוב? בואו לקרוא...

מאת: גד אבגיביטוח פנסיוני26/10/121305 צפיות
בשנים האחרונות חלה משיכה של אנשים רבים לתחום הביטוח בכלל ולתחום הביטוח הפנסיוני בפרט. על כן, אני נתקל פעמים רבות בשאלה הנפוצה, אילו בחינות יש לעבור על מנת להיות סוכן ביטוח או לחלופין כמובן, יועץ פנסיוני. במאמר הקרוב, נסביר זאת.

מאמרים נוספים בנושא בורסת ת"א

מאת: כתיבת מומחיםבורסת ת"א26/05/161950 צפיות
מחפשים מערכת מסחר בשביל לסחור בבורסה? חושבים לבצע מסחר במניות ולא יודעים באמצעות איזו חברה לבצע את המסחר? איך בוחרים את הברוקר הטוב ביותר, כזה שמציע לכם אפשרות מסחר בבורסה העולמית בעמלות משתלמות במיוחד? קראו להלן את המידע על חברת אינטראקטיב ברוקרס, ואולי גם אתם תמצאו את החברה הזו כמתאימה עבורכם. כמו סוחרי מניות רבים בעולם כולו.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/06/144967 צפיות
צעירים רבים לאחר השירות הצבאי פונים ללמוד קורס מסחר בבורסה, כדי להשיג השכלה פיננסית פרקטית. חלקם, יעברו אחר כך להיות סוחרים לפרנסתם. אם נתבונן ברשת, נמצא קורסים כאלה במחירים הנעים בין כמה מאות שקלים, לכמה אלפי שקלים. אם כך, מהו המחיר הראוי לקורס כזה? על כך במאמר הבא.

מאת: אליאב יעקבבורסת ת"א02/03/148153 צפיות
אין זה סוד, כי ישראלים רבים סוחרים בשוק באופן פעיל, לפחות כמה פעמים בחודש. חלק מהם עושים זאת אפילו על בסיס סדיר וקבוע, מספר פעמים בכל יום (סוחרים יומיים). נישאלת השאלה, האם בכלל ניתן לסחור בשוק ההון בלי ללמוד את הנושא באופן מסודר? במילים אחרות, האם לימודי שוק ההון הם בכלל דבר הכרחי? המאמר הבא ינסה לענות על שאלה זו.

מאת: יוסי אמודאיבורסת ת"א21/01/148287 צפיות
היסטוריה למניית Google. המנייה חצתה את 1,000 הדולרים וקבעה שיא חדש. הדו"חות לרבעון השלישי שפורסמו על ידי החברה הביאו לעלייה המשמעותית ולחציית הרף, כך פורסם באתר "כלכליסט".

מאת: betraderבורסת ת"א02/06/131784 צפיות
מסחר בבורסה- אז איך נכנסים אל שוק ההון ?

מאת: betraderבורסת ת"א06/05/131777 צפיות
מסחר ב-CFD - רוצים גם? מסחר ב- CFD הינו סגנון מסחר פופולארי ביותר. שמו בעברית הינו חוזה הפרשים. כיום מרכז חוזה ההפרשים קרוב ל- 65% מנפח המסחר במדינות המתוקנות. הסיבה לכך הינה פשוטה:

מאת: betraderבורסת ת"א07/04/131781 צפיות
מסחר בבורסה - ללמוד ברצינות ואז להתחיל ללכת אם אתה אוהב כסף ומחפש דרכים מגוונות להרוויח אותו, תוכל למצוא עניין בתחום המסחר בבורסה. מסחר בבורסה עשוי לאפשר לך ליהנות מעלייה ברמת החיים שלך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica