חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוג דרמה לילדים: בילוי מהנה ושיפור היכולות החברתיות

מאת: אירה פינסקרחינוך ילדים20/10/20121053 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחר החוגים, הסדנאות ופעילויות חינוכיות שונות העומדות לרשות ילדינו הוא די רחב. חוגי בית ספר, מתנ"סים, וחוגים פרטיים שונים מציעים את שירותיהם. אחת מהאפשרויות שכדאי לשקול היא חוג דרמה לילדים. ננסה לראות מהן התועלות שניתן להפיק מחוג כזה.

ראשית כל, חוג דרמה לילדים זה כיף. רוב הילדים אוהבים להתחזות, לשחק במשחקי תפקידים, לדמיין. קשה למצוא ילד שלא נהנה מבחירת התחפושת בפורים ומלבישתה. למעשה, הילדים נהנים מעצם הרעיון שניתן להפוך למישהו אחר, שונה ומיוחד. לכן חוג דרמה לילדים מוצא חן בעיני רובם. כמובן, שההשתתפות וההנאה של הילדים תלויות במידה ניכרת במדריכים. ככל שהמדריכים כריזמטיים יותר, ואוהבים את המקצוע ואת הילדים יותר, כך הסיכוי שיצליחו לסחוף את הילדים אחריהם גבוה יותר.

בנוסף להעסקת הילדים בפעילות כיפית ומהנה, חוג דרמה לילדים עשוי לתרום הרבה להתפתחותם, ובייחוד להתפתחות היכולות החברתיות שלהם. כל המחזה דורשת לבישת מסיכה, או כניסה לנעליים של דמות אחרת. על מנת לעשות זאת, הילד צריך לדמיין שהוא בעצם הדמות, ולנסות להבין את המניעים שלה, את הרצונות שלה, את הדחפים שלה וכתוצאה מכך גם את המעשים שלה. תרגיל כזה תורם רבות לאמפתיה, להבנה שכולנו שונים ויש סיבות להתנהגותו של כל אחד ואחד מאתנו. הבנה כזאת עשויה לשפר את התפקוד החברתי של הילד.

הופעה על במה, גם אם מדובר בתפקיד קטן, היא חוויה מיוחדת במינה אשר חוג דרמה לילדים יכול לספק. בתנאים של חוג קטן ואינטימי, ללא לחץ של הופעות כלל בית ספריות, יוכל כל ילד, גם הביישן ביותר, להתגבר על פחד במה. התנסויות כאלה, מודרכות ומכוונות על ידי המורים, תורמות להעלאת הדימוי העצמי והבטחון העצמי של כל תלמיד, מה שמביא בסופו של דבר לדפוסי התנהגויות חיוביים.

התנסות חיונית נוספת שילדים חווים בחוג דרמה לילדים היא עבודת צוות לביצוע משימה מוגדרת. כל הצגה היא פרויקט, המכיל את כל השלבים ואת כל המאפיינים שלו: שלבי איפיון, תכנון וביצוע, עבודה במסגרת היררכית ובשיתוף פעולה עם עמיתים, אילוצים של זמן, מקום ותקציב, וכדומה.

לסיכום, בחוג דרמה לילדים ניתן להעביר כמה שעות בשבוע באווירה כיפית ומהנה, אך ישנן תועלות נוספות בעניין. פיתוח האמפתיה, שיפור הבטחון העצמי והתנסות בביצוע פרויקט בעבודת צוות תורמים רבות לפיתוח האישיות ולתפקוד חברתי של הילדים.

 



תגיות המאמר: חוג דרמה לילדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אירה פינסקר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131621 צפיות
עגלת מוצי היא המענה האופטימלי לצרכים של משפחות רבות עם תינוקות. המאמר מפרט את היתרונות המשמעותיים של רכישת עגלות מוצי בחברת מאדרלנד.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131198 צפיות
מוצי היא חברה וותיקה ומבוססת בתחום של ייצור ושיווק של עגלות תינוק. המאמר בוחן את הסיבות לפופולריות של עגלות מוצי בקרב ההורים הצעירים.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131178 צפיות
עגלות תאומים מוצגות בשוק במספר קטן יחסית של דגמים, בהשוואה לעגלות הרגילות. בנוסף לכך, מימדים או משקל של חלק מהדגמים עשויים להוריד אותם מהפרק לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרקניות 20/05/131110 צפיות
הורים המצפים להגדלת המשפחה, יכולים להתארגן לקראת האירוע המשמח על ידי רכישת כל החפצים הנדרשים בחנויות הריון גדולות. המאמר מפרט אודות המוצרים המוצעים שניתן לרכוש בהן.

מאת: אירה פינסקראופנה20/05/131191 צפיות
בגדי הריון זכו ליחס של כבוד מצד אנשי מקצוע בתחום ההלבשה לא מזמן. בעבר הלא כל כך רחוק בגדי הריון היו שמלות פרחוניות איומות או חולצות טי ענקיות. נכון להיום, המצב שונה לחלוטין.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131247 צפיות
טויוטה יאריס ההיברידית החדשה היא מכונית קטנה, נאה, שקטה, נוחה וחסכונית . במאמר מפורטים מאפייניה העיקריים של הדגם החדש.

מאת: אירה פינסקרצרכנות20/05/131219 צפיות
טויוטה פריוס היא מכונית היברידית, כלומר המנוע שלה מחולק לשתי יחידות, אשר אחת מהן היא חשמלית, והשנייה פועלת על בנזין. המכונית נחשבת למתאימה לאנשים בעל מודעות סביבתית גבוהה, שמוכנים לשלם את המחיר

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196320 צפיות
לפעמים אנו עומדים נדהמים כשילדינו מתנהגים בצורה הפוכה מזו שבקשנו מהם, ולא מעלים על דעתנו את האפשרות הפשוטה: הם לא הבינו אותנו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196278 צפיות
נטל הילד את הסל, וכשהוא מצויד במיטב אזהרותיה של אמו יצא לחנות, העפיל על שתי המדרגות בפתח ופנה למוכר בקול צייצני: "אמא בקשה שני בקבוקי חלב"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/1915790 צפיות
מדוע דווקא השולחן הישן והרעוע האריך ימים יותר מאחיו החדש והנוצץ? ואיך כל זה קשור לחינוך?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים18/09/196301 צפיות
"לא המדרש עיקר אלא ה'מעשה'" – הסיפור שאותו מספרים כדי להעביר את המסר. למה חשוב לספר סיפורים, ואיך מספרים סיפור טוב?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/196209 צפיות
חייכתי למראה היצירה של בתי הבכורה. אולם כשראיתי מה חולל הפתק הקטן, נמחק החיוך והפך להבעת השתאות

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/1915614 צפיות
"סימן לבנים" – מה שלמדתי מזגג ביום סוער

מאת: בתיה כץחינוך ילדים17/09/193833 צפיות
יכולת זו של ניתוח דברים, יכולת נרכשת היא. תלויה היא בהרגל של הפניית תשומת הלב לכיוון חשיבה זה, ובעקביות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica