חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הקשר בין משחק בקבוצות לבין "משחק החיים"?

מה הקשר בין משחק בקבוצות לבין משחק החיים?

בימי הולדת ובמיוחד בהפעלות ספורטיביות ניתן לראות הרבה משחקים קבוצתיים שבהם הילדים מחולקים ל 2 או יותר קבוצות ומשחקים אחד "נגד" השני. משחק בקבוצה הוא מאתגר, כיפי וממריץ את הילדים לפעולה אך מעבר להנאה יש ערך מוסף גדול לפעילות בקבוצה ערך חברתי וערך אישי שבו כל ילד בדרכו חווה, לומד ומפיק ערכים שעוזרים מאוד ב"עולם הגדול".

עצם החלוקה לקבוצות יוצרת בסיס תחרותי אשר גורם לכל קבוצת ילדים להתאחד לצורך השגת מטרה משותפת וניצחון על פני הקבוצות האחרות.

הילד מתפקד כאינדיבידואל בתוך הקבוצה, הוא תורם ונתרם ממנה כאשר כל ילד מוצא את מקומו בקבוצה.

בכל משחק קבוצתי קיימים מאפיינים קבועים אשר מגדירים את המחשק ומשפיעים על הקבוצה והיחיד בה.

1. חוקי המשחק – לכל משחק יש חוקים וכללים אשר אותם מגדיר המפעיל. על הילדים להבין את החוקים, לקיימם ולשמור עליהם. לדעת להמתין בסבלנות עד שהמפעיל יסיים את דברו, עד המשחק יתחיל, עד שחבריו יביעו את דעתם ועד להכרזת המנצחים.כך לומדים הילדים גם בעת משחק בקבוצה שעליהם לפעול לפי נורמות וכללים שהוגדרו להם בכדי להשתייך למשחק ולקבוצה ולהתאים עצמם למסגרת הקבוצתית. זוהי מיומנות חשובה שמשמשת אותו בכל מקום בו הוא נמצא -בגן, בכיתה או במסגרות שאליהם הם משתייכים.

1. מה המטרה? -  בכל משחק קבוצתי מגדי המפעיל מטרה שאותה יש להשיג. הילדים מבינים שעליהם להשיג את המטרה כקבוצה ולשם כך עליהם "לאחד כוחות" על מנת להשיג את המטרה שהוצבה לפניהם.על הילדים לחשוב לחוד ולהציע פתרונות ולהחליט ביחד מהי הדרך הטובה והמהירה ביותר להגיע למטרה שהוגדרה להם.

המשחק הוא מיקרוקוסמוס שמלמד את הילד שיש להציב מטרות בחיים ולמצוא את הדרך להשיגם באמצעים כשרים וע"פ חוקי המשחק של העולם הגדול.

2. מנצחים ומפסידים – אמנם יש נטייה לחלק פרסים בימי הולדת גם למנצחים וגם למפסידים אך בפועל וכחלק מהגדרת המשחק מגדיר המפעיל מה צריך לעשות על מנת לנצח או להגיע ראשון והמניע העיקרי של הילדים להצלחה הוא התחרותיות שנוצרה עקב הגדרה זו.

3. עבודה בקבוצה – במשחק קבוצתי, כשיש מטרה משותפת, על כל חברי הקבוצה להגיע ביחד למטרה. לשם כך עליהם למצוא את הדרך לעבוד, לחשוב ולפעול ביחד. עליהם לאגד כוחות כשכל ילד תורם מעצמו למען הקבוצה כולה.

4. הובלה ומנהיגות –לעיתים רבות המשחק הקבוצתי לא יכול להכיל את כל הילדים ויש לבחור ראש קבוצה, או נציג מטעם הקבוצה. על הילדים לבחור מוביל שיישא את קולם ויעמוד למול הקבוצה השנייה. כמו בחיים גם במשחק יש ילדים דומיננטיים מאוד שלוקחים או מקבלים את ה"שליטה" לידם דבר המוביל לעיתים קרובות לחיזוק הביטחון העצמי.

5. ללמוד לוותר – מהצד השני יש ילדים שצריכים לדעת לוותר על דעותיהם, מקומם ולתת לילדים אחרים להוביל. כל ילד מוצא את מקומו בתוך ההרכב הקבוצתי ואת תרומתו לה. מומלץ לשים לב האם יש דפוס התנהגות חוזר על עצמו  ולעזור לילד עם כלים להתמודד כיחיד בתוך קבוצה.

6. פיתוח כישורים אישיים – כישורים רבים באים לידי ביטוי במהלך המשחק כגון: חשיבה, הבעה ושכנוע, שיפוטיות, סבלנות וסובלנות, דחיית סיפוקים ועוד הרבה אחרים שמביאים אותו לכלל פעולה ותרומה קבוצתית.

זכרו כל ילד אשר משתתף במשחק קבוצתי צריך לתרום לקבוצה ולמשחק וכל אחד עושה זאת בדרכו שלו

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מסיבה בקליק האתר שבו תוכלו לראות ולהזמין מה שאתם צריכים בכדי לארגן לכם יום הולדת מושלם והכל במחירים הוגנים.

השכרת מתקנים מתנפחים לימי הולדת, אירועים ומסיבות, ערכות להפעלה עצמית, עוגות יום הולדת והפעלות יום הולדת.

איסוף עצמי מגן יבנה או מגבעתיים ואפשרות למשלוח עד אליכם הביתה. מכבדים כרטיסי אשראי.

יום הולדת יש רק פעם בשנה - אנחנו מחכים לכם באתר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מסיבה בקליק

מאת: מסיבה בקליקימי הולדת19/12/12985 צפיות
ילדים אוהבים לקפוץ! השוק מוצץ באמצעים להעסיק את הילדים בבית ובמסיבות בתחום והטרמפולינות מספקות לילדים אפשרות להנות, להוציא אנרגיה וגם לעשות פעילות גופנית המחזקת שרירים, סיבולת לב ראה וכמובן מיומנויות מוטוריות מגוונות. כיום ניתן לרכוש טרמפולינה ולהציבה בחצר ביתכם וכן להשתמש בה לאירועים פרטיים קטנים כגון מסיבות יום הולדת, קייטנות, מסיבות גן או כיתה וכד' במאמר הבא נסקור 3 סוגים עיקריים של הטרמפולינות הנמכרות ביותר בשוק והשכיחות ביותר ואת יתרונותיהם וחסרונותיהם.

מאת: מסיבה בקליקימי הולדת08/09/121730 צפיות
כבר מהשנה הראשונה, יש הורים המתרגשים בכל פעם מחדש לקראת יום ההולדת של הפעוט. ביחד עם השמחה לקראת מסיבת היום הולדת, עולות תמיד השאלות הקשורות בהפקה של האירוע. להורים עומד מגוון רב של אפשרויות הקשור לארגון והפקת היום הולדת. מרבית האפשרויות כרוכות בהזמנה של מפעילים שיעשו את העבודה עבורכם והמבחר אכן גדול, יש קוסמים, בועות סבון, ליצנים, מפעילים, מפעילים עם חיות, תיאטרון בובות, סדנאות שונות, הישרדות ועוד...

מאת: מסיבה בקליקימי הולדת20/08/121334 צפיות
בואו נחשוב על זה רגע ביחד, מה הדבר שנשאר אחרי יום ההולדת? לא, לא הלכלוך שצריך לנקות, גם לא העדכון של רשימת האורחים ופתיחת המתנות, גם לא החור בתקציב שעכשיו צריך לכסות. הדבר היחיד שנשאר לכם כמזכרת הוא תמונות יום ההולדת שלכם!

מאת: מסיבה בקליקימי הולדת18/08/121012 צפיות
אם אתם קוראים את הכתבה הזו, סביר להניח שאתם מתעניינים במתקנים מתנפחים או שכבר החלטתם להשכיר מתנפח ליום ההולדת, ברית, מסיבה או האירוע הקרוב שלכם. אין ספק כי האושר וההנאה של הילדים והשקט של ההורים מובטח לכם... כל עוד תשמרו על הוראות הבטיחות וההפעלה. מתנפחים יעלו חיוך ואושר על פניהם של הזאטוטים הקטנים וישדרגו לכם כל אירוע או מסיבת יום הולדת שאתם עורכים בחצר ביתכם או בבית והם פתרון מצוין וזול לערוך יום הולדת כך שיראה מושקע מאוד,שכל הילדים וההורים יהנו בו ושיהיה לכם קל ובעיקר לא יקר!

מאת: מסיבה בקליקימי הולדת18/08/121049 צפיות
במאמר הראשון הבנו את הכללים הבסיסיים וההכנות לקראת המסיבה. הפעם נעבור למנה העיקרית... אוכל... מי עושה מה..? מה בתוכנית? וגם ...נושא למסיבת יום ההולדת שלכם

מאת: מסיבה בקליקימי הולדת17/08/121508 צפיות
הינה עברה עוד שנה וכבר מרגישים את ההתרגשות באוויר לקראת חגיגת יום ההולדת לילד שלכם. כמו בכל שנה קיימת התלבטויות... מה לעשות השנה וכמה כסף להשקיע? הנה מדריך קצר שינחה אתכם איך להפיק מסיבת יום הולדת ולא לשכוח את הדברים החשובים בדרך!

מאמרים נוספים בנושא ספורט וכושר גופני - כללי

מאת: עופר שלוספורט וכושר גופני - כללי24/09/204872 צפיות
אזניות לפעילות גופנית, אוזניות ספורט, אוזניות אלחוטיות

מאת: דניאל מלמדספורט וכושר גופני - כללי11/02/205428 צפיות
כולם היום קונים בגדי ספורט באינטרנט, חברה שמספקת מבחר גדול של בגדי ספורט אונליין לגברים ונשים. בגדי ספורט איכותיים מאוד, נושמים והכי נמכרים בעולם בכל ענף הספורט. המאמר הבא יסביר לכם כיצד נכון לקנון בגדי ספורט אונליין. קריאה נעימה

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי03/10/172862 צפיות
מי מאתנו לא ראה דשא סינטטי במגרשים. בתקופה האחרונה אנו זוכים לעלייה בכמות המגרשים אשר החליטו להחליף את הדשא הרגיל שלהם בדשא סינטטי ולכך סיבות רבות. במאמר זה נשתדל לפרט ולהסביר מה הם היתרונות והחסרונות ברכישת דשא סינטטי למגרשים חיצוניים או פנימיים. בכדי להחליט מה מבין כל סוגי הדשא עדיף חשוב להבין מה הוא בעצם דשא סינטטי.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי17/08/173424 צפיות
עכשיו קיץ ורב הילדים נמצאים בחופש הגדול. ברור לכולם שילד בגיל 12-16 לא ישב בבית כל החופשה, אלא יצא החוצה לשחק במגרשים. בכל שכונה ברחבי הארץ ניתן למצוא מגרשי ספורט עם מתקני ספורט רבים. במקרים מסוימים ניתן למצוא אפילו כמה מגרשים באותה שכונה מה שנותן לאותו ילד בקיץ חופש בחירה במקום בילוי המועדף עליו.

מאת: הדסהספורט וכושר גופני - כללי06/08/173883 צפיות
אין ספק שפעילות גופנית בימינו תופסת מקום חשוב אצל האנשים ורובנו מבינים שבכדי להישאר בריאים יש צורך בלבצע פעילות פיזית בתדירות גבוהה. בזכות פעילות פיזית אנו שומרים על הגוף שלנו ומפחיתים את הסיכוי למחלות שונות בעשרות אחוזים. ישנם מקומות רבים בהם ניתן לבצע פעילות פיזית. ניתן למצוא ברחבי הארץ חדרי כושר רבים, ולאלו שאוהבים להתאמן בחוץ יש את מגרשי הספורט.

מאת: דניסספורט וכושר גופני - כללי30/03/173686 צפיות
איך תוכלו להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם בווינר? בעזרת קהילת מהמרי ווינר מקצועית שתוכל לעזור לכם להחליט על מה ומתי להמר.

מאת: רוני הכהןספורט וכושר גופני - כללי04/07/163115 צפיות
עד אשר התרופה המיוחלת תגיע גם אל תחום הדימנציה אפשר להאט את התקדמות המחלה על ידי תרגילים של שיפור זיכרון שמאפשרים להעניק את הטיפול החשוב שמאפשר עוד שנים ארוכות של חיים איכותיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica