חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השתלת איברים

מאת: כתיבת מומחיםרפואה25/11/2012777 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השתלת איברים

אומנם זה נכון שכולנו מעדיפים להיות צעירים, יפים ובריאים, אך האם מישהו יכול להבטיח לנו שהבריאות שלנו תימשך לנצח? מובן שלא. הטכנולוגיה שלנו מאוד מתקדמת, וכך גם הגילויים וההמצאות השונות בתחום הרפואה, אך יחד עם זאת, ברור לנו שאנחנו עלולים לחטוף מחלות כאלה ואחרות במהלך החיים שלנו, ואין לנו ערבות לכך שתמיד נרגיש טוב. השתלת איברים הוא משהו שתמיד נראה רחוק לכולנו, עד שאנחנו קמים יום אחד ומגלים שהבריאות שלנו כבר לא מה שהייתה, וכי כעת גם אנחנו נאלצים לעבור השתלת איברים בגלל סיבה כזו או אחרת. זה לא סוד שככל שחולפות השנים יש יותר ויותר אנשים שתורמים איברים, בין אם בעודם בחיים ובין אם אחרי מותם, והשאיפה היום היא שאם חלילה אנחנו נזדקק להשתלת איברים, לא נצטרך לחכות שנים בתור.

חוסר באיברים

הרפואה שלנו היא מאוד מתקדמת, כי עובדה שלפני מאות שנים בכלל לא הייתה קיימת האפשרות של קבלת תרומת איברים ושל השתלת איברים, ואילו היום אלה הם ניתוחים שקורים כל הזמן. יחד עם זאת, ולמרות שבאופן טכני אפשר לעשות הרבה מאוד ניתוחים של השתלת איברים, מספר הניתוחים האלה הוא יחסית מוגבל, וזאת כיוון שלרוב חסרים איברים. זה לא משנה אם מדובר על כבד או על כל איבר אחר, כי בסופו של דבר, ולמרות המודעות שהולכת וגוברת, עדין אנשים מחכים בתור להשתלת איברים הרבה יותר מידי זמן. עדין חסרים איברים להשתלה, ועדין אנשים עלולים לאבד את החיים שלהם בזמן ההמתנה, ולמעשה, זה עניין שעדיין קורה.

אנחנו יכולים לעזור

זה נכון שלא כל אחד מאיתנו יכול לתרום איברים, בין אם כאשר הוא בחיים ובין אחרי המוות, וכי לא כל האיברים הנתרמים מתאימים לאנשים הממתינים בתור להשתלה. יחד עם זאת, רוב האיברים הנתרמים יכולים להציל אנשים הממתינים להשתלה ואדם שאיבריו נתרמים פעמים רבות זוכה להציל מספר אנשים. חשוב שכולנו נרתם לעניין, נחתום על כרטיס אדי המעיד על רצוננו לתרום ונבהיר לבני משפחתנו על חשיבותו של הנושא וחשיבות התרומה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים איכותיים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כתיבת מומחים

מאת: כתיבת מומחיםאטרקציות12/11/131112 צפיות
אז מה פתוח בשבת בירושלים, אתם שואלים ? מסתבר שהרבה מאד אטרקציות ! כך שלא צריך להרחיק למקומות אחרים.

מאת: כתיבת מומחיםטיולים בארץ12/11/131240 צפיות
נכון, לא המצאנו את הגלגל, ועם הזמן כל האטרקציות נעלמות מעינינו, שכן הילדים של ימינו מתוחכמים וכדי לרגש אותם דרוש קצת יותר מסרט קולנוע ומפופקורן.

מאת: כתיבת מומחיםטיולי תרמילאים27/10/138627 צפיות
בואו נודה באמת ! לבקר בירושלים מבלי להגיע לשוק "מחנה יהודה" זה כמו לבקר באילת מבלי לפקוד את ים סוף המושלם או את "ריף הדולפינים" המוכר לכולם. החוויה המרתקת בהליכה האינסופית ברחבי השוק הממוקם ברחוב אגריפס במרכז העיר

מאת: כתיבת מומחיםבריאות ורפואה כללי23/10/131304 צפיות
מרגישים כאבים בכף הרגל בעת ההליכה? לא מסתדרים עם כל סוגי הנעליים? לא יכולים לעמוד על הרגליים יותר משעה רצוף?

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131148 צפיות
מי יכול לחשוב בימינו אל הרגע שבו הוא רוצה לעשות אמבטיה ואין לו מים חמים? זה בהחלט נראה כמו משהו שאי אפשר להסכים לו בעידן שבו אנו חיים, ובצדק.

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131156 צפיות
מי יכול לחשוב בימינו אל הרגע שבו הוא רוצה לעשות אמבטיה ואין לו מים חמים? זה בהחלט נראה כמו משהו שאי אפשר להסכים לו בעידן שבו אנו חיים, ובצדק.

מאת: כתיבת מומחיםבניין ואחזקה - כללי01/10/131267 צפיות
להחליט שאתם רוצים לעבור דירה זו לפעמים החלטה מאוד טובה, ואם אתם רוצים להיות

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201458 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192360 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192399 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192013 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182418 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181430 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181380 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica