חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר במט"ח

מאת: רענן ברנשטייןמט"ח25/11/20121262 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פורקס, או בתרגום מאנגלית, מסחר במט"ח, הוא קיצור של הביטוי foreign exchange. המסחר מבוסס כולו על פערי שערים בין שני מטבעות נסחרים ביניהם משווים, בזמן נתון. הפערים הללו שווים הרבה מאד כסף, לזכות או לחובה.

מסחר במטבע חוץ

בעת המסחר ישנה פעולת החלפה בין מטבע אחד, בדרך כלל הדולר, לעומת מטבע אחר – למשל אירו או ה'ין' היפני. על מנת להרוויח צריך שהפרשי השערים היציגים שנקבעים על ידי הבנקים המרכזיים, יהיו לטובת המטבע אותו העדפתם. השינויים קורים מהר – בד"כ פעם בכמה ימים, אבל לפעמים ממש כאירוע של דקות ספורות, ולכן צריך להיות קשובים למספר רב של אינפורמציות, כדי לקבל החלטה מהירה ונכונה. לדוגמה, אם יש לכם סכום של אלף דולר ואתם קונים בו אירו. אם שער האירו יעלה, אזי אלף הדולרים יהיו שווים פחות מאלף יורו. כלומר, אם תמכרו בשווי הדולרי של הכסף, תפסידו.

יתרונות וחסרונות של שוק המט"ח: כמה נקודות לקחת בחשבון

היתרון של שוק הפורקס הוא שאינכם צריכים להיות בעלי הכסף שאתם סוחרים בו בפועל. המסחר הוא רק על שער המטבע, ולא על המטבע עצמו. החיסרון של מסחר מסוג זה הוא, שאנשים לא מקצועיים שוכחים שאמנם המשחק הוא וירטואלי, אבל אם מפסידים צריכים שיהיה לכם כסף אמיתי לשלם. בשל כך, המסחר מיועד רק לאנשים בעלייה הבנה כלכלית חזקה, ללא נטייה להימורים, רצוי בעלי ניסיון (או מלווים על ידי ברוקר מקצועי) וכמובן מעל גיל 18. אמנם לא מדובר בשוק הימורים, אבל מדובר בעסק למבוגרים בלבד.

איך להתמודד עם המסחר

על הסוחר להתעניין בכלכלה ולמצוא אותה מאתגרת ומסקרנת. ההבנה בכלכלה צריכה להיות בסיסית אך איתנה: כל אירוע בעולם הוא בעל משמעות כלכלית וכל דבר יכול להשפיע על שער הדולר היציג. מאמירה של נשיא איראן ועד עימות בין שני מושלים בתוך ארה"ב. לכן, על הסוחרים לקרוא עיתונות אנגלית ובין לאומית ולהיות ערים לכל מה שקורה. בנוסף, כלים רבים קיימים כדי לסייע לסוחרים להתמודד עם השוק מעבר לקריאת חדשות, בין היתר תוכנות מסחר אוטומטיות ששואבות נתונים מהרשת ומסייעות לכם באמצעות גרפים, לקבל החלטות בזמן אמת.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רענן ברנשטיין

מאת: רענן ברנשטייןפיזיקה01/10/158128 צפיות
מרבית הציבור כבר מודע לכך שחשיפה לקרינה מעל היקפים מסוימים יכולה להוות בעיה בריאותית.

מאת: רענן ברנשטייןבניין ואחזקה - כללי25/04/151113 צפיות
קרינה אלקרטרומגנטית היא אנרגיה משדות חשמליים ומגנטיים המועברת בגלים. כאשר מתקני חשמל מעבירים חשמל הם הפולטים קרינה אלקטרומגנטית לסביבתם הקרובה.

מאת: רענן ברנשטייןמחשבים ניידים10/03/152035 צפיות
איך נדע איזה מטען מתאים למחשב הנייד שלנו? איך מזהים מטען למחשב נייד שאינו מקורי?

מאת: רענן ברנשטייןטלפונים סלולריים07/01/144982 צפיות
גלקסי נוט 3, אחד המכשירים המתקדמים ביותר של סמסונג, נכנס לקטגוריה של "פאבלט": מכשיר המשלב בין סמאטרפון לטאבלט.

מאת: רענן ברנשטייןשוק ההון19/07/13954 צפיות
שוק הפורקס הינו השוק הפיננסי הגדול בעולם. המסחר היומי מתקרב ל-3 טריליון דולר. הוא שוק במטבע חוץ אשר נסחרים בו יותר ממאה מטבעות שונים.

מאת: רענן ברנשטייןמשכנתא20/05/131139 צפיות
המשפחות הישראליות אינן מודעות לתהליך מיחזור המשכנתאות ועל ההשפעות בעקבות כך על משק הבית. הסיבה העיקרית שעלתה היא החשש מתהליך מיחזור המשכנתא שנתפס כמורכב.

מאת: רענן ברנשטייןטלפונים סלולריים18/04/131275 צפיות
סקירה של מכשיר הדגל החדש הגלקסי S4 מבית סמסונג, סקירה של מפרט המכשיר

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152458 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151900 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151977 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141960 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141855 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica