חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אורן קובי - שינוי ייעוד קרקע חקלאית

מאת: אורן קובינדל"ן ומקרקעין29/11/20121462 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת: אורן קובי

רבים מעוניינים כיום ברכישת קרקע חקלאית, במחשבה כי זו תניבלהם רווחים גדולים לאחר ההפשרה. אכן מדובר על אפיק השקעה שנראה כיום מאדאטרקטיבי ביחס לאפיקי ההשקעה בשוק ההון או בתוכניות חסכון כאלה ואחרות אשרמציעים לכם הבנקים השונים ברחבי הארץ. יחד עם זאת, אין כל ספק, כי לפנישמתחילים בחיפוש אחר קרקע חקלאית לרכישה, מוטב לדעת כמה דברים על הליךשינוי יעוד של קרקעות חקלאיות.

אם כן, הפשרת קרקעות חקלאיות לבנייה החלה כבר בשנות התשעים שלהמאה הקודמת, אך תהליך זה הסתבר כארוך ומייגע. למרות זאת, רבים מאלה שרכשואדמות חקלאיות בכוונה להמתין להפשרת הקרקעות מצאו את עצמם עם נכסים ששוויםעלה עוד הרבה לפני שההליך הסתיים .

הליך שינוי היעד של אדמה חקלאית

יש לזכור כי הליך שינוי היעד, גם כיום אינו הליך מזורז ובדרךכלל מעורבות בו ועדות רבות הנדרשות לתת את הסכמתן. וועדה מקומית, וועדהמחוזית, מועצה ארצית וגם הוועדה האחראית לשמירה על הקרקעות החקלאיות נדרשותלתת את הסכמתן להפשרת האדמות הנידונות. בנוסף לכך, בעת שינוי הייעוד שלהקרקע אשר מתבצע בהליך ואישור תוכניות בניין עיר, צפויות להתבצע הפקעותאדמה מן הקרקע לטובת שטחים ציבוריים פתוחים, גנים ציבוריים, בתי ספר ומבניציבור נוספים כאלה ואחרים. כל אלה אמורים לשרת את התכנון החדש המיועדלקרקע. שיעור ההפקעה המותר על פי החוק ללא אישור מגיע עד לכדי –  40%מהקרקע, אך בפועל שיעורי ההפקעה בתוכניות איחוד וחלוקה גבוהים יותר בשלצרכי הציבור הגדולים יותר .

הגבלות נוספות בהליך הפשרת האדמות החקלאיות

בנוסף לכך, אושרה תוכנית מתאר ארצית בשנת 2005 אשר מגבילה אתתהליך הפשרת הקרקעות החקלאיות. התוכנית מגדירה מראש עקרונות של נושא פיתוחמקרקעין במדינה כולה, במטרה למקסם את אפשרויות הניצול של האדמות הבלתימפותחות ברחבי הארץ. התוכנית קבעה לכל ישוב מה יהיה מספר היחידות המינימליוהמקסימלי אשר ניתן יהיה לפתח בו,כאשר חריגה מהתוכנית מתאפשרת רק באישורמיוחד.

כותב המאמר הוא אורן קובי – מנכ"ל אדמה לוגיסטיק נדל"ן המשווקת קרקעות חקלאיות באיזור פרדס חנה כרכור

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן קובי הבעלים של חברת לנדמרק - חברה בתחום שיווק ומכירת פרויקטים שונים בתחומי הנדל”ן
כתובת: ברקוביץ’ 4 מגדל המוזיאון, תל אביב

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן קובי

מאת: אורן קובינדל"ן02/06/141013 צפיות
בשנים האחרונות, עלתה הפופולריות של רכישת קרקע חקלאית. האמונה כיום היא כי הן כוללות בתוכן שורה ארוכה של יתרונות, כלכליים ברובם. אלא שכמו כל דבר אחר, כאשר לא מבצעים את ההליך על פי הספר, עומדים בפני בעיות מסוימות. מהן הטעויות הנפוצות כיום בתחום זה?

מאת: אורן קובינדל"ן08/12/13924 צפיות
לא צריך להיות גאון בתחום הנדל"ן כדי להבין שחוקי המשחק בתחום השתנו, במידה לא מבוטלת, בשנים האחרונות. מחירי הדירות המאמירים מקשים על רכישת דירה, במיוחד בערי המרכז הגדולות. האם הפתרון שיפיח רוח חדשה בתחום הבנייה הוא הפשרת קרקעות חקלאיות?

מאת: אורן קובינדל"ן14/11/13899 צפיות
בעבר, רק מעטים היו מבינים את הפוטנציאל הגלום ברכישת קרקעות חקלאיות, אך כיום גם מי שלא מבין את הסיבה שבגללה כדאי להשקיע בקרקעות מהסוג הזה, מתעניין ומחפש את ההשקעה הנכונה ביותר. מה ההבדל בין קרקע חקלאית לקרקע המותרת לבנייה וכיצד מבצעים השקעה נכונה?

מאת: אורן קובינדל"ן08/10/13937 צפיות
כולנו שמענו על משבר הדיור. אחת הסיבות לו היא היעדר קרקעות למגורים בכמות מספקת. הפתרון האידאלי, במקרה הזה, הוא הפיכת קרקעות חקלאיות לקרקעות מגורים, וזאת בתום הליך הפשרתן. מה צריך לדעת על קרקע חקלאית להשקעה וכיצד זה יכול להביא לרווחים מרשימים?

מאת: אורן קובינדל"ן17/09/13882 צפיות
הקרקעות החקלאיות, כידוע, יכולות להניב תשואה משמעותית ממנה ייהנה המשקיע החכם. עם זאת, כמו שההשקעות הללו איכותיות ושוות את ההשקעה, הן גם עלולות להיות בעלות סיכון כלשהו מבחינת הפשרתן. כיצד מזהים קרקע איכותית שתניב תשואה גבוהה וכיצד נמנעים מהסיכונים?

מאת: אורן קובינדל"ן15/07/13828 צפיות
פרדס חנה כרכור, שנמצאת באזור הצפוני של מרכז הארץ, מלאה באזורים יפים לטייל בהם וכן גם מקומות בילוי באווירה נעימה ושקטה יחסית. בדיוק מהסיבה הזאת, גם חיי הקהילה שם מהנים ומתפתחים בכל עת, ביחד עם בתי ספר טובים ואיכותיים. אילו מוסדות חינוך מוכרים קיימים באזור?

מאת: אורן קובינדל"ן21/06/131607 צפיות
פרויקט ח-500 הוא אחד הפרויקטים המבטיחים ביותר של השנים האחרונות. המטרה שהרשויות שמו לעצמן היא יצירת רובע עירוני ייחודי בחולון. התכנית משתרעת על פני כ-4,000 דונמים והיא תכלול בעתיד מעל 13,000 יחידות דיור. חלק מהיחידות הללו צמודות קרקע וחלקן בבתים משותפים, בבניינים שגובהם 22 קומות.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211700 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201325 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201519 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201314 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201600 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201006 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20963 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica