חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח פטנטים – מרעיון למציאות

בכל העולם יודעים שהראש היהודי מיטיב להמציא פטנטים. אבל בין רעיון בלבד, לבין מציאות, מפרידה עבודה רבה, מסודרת ומתוכננת.

לא די ברעיון

להרבה מאוד אנשים יש רעיונות, חלקם טובים וחלקם רעים. הראש היהודי ידוע בהיותו בעל מעוף ויכולת לחשוב קדימה ולצפות את העתיד. ישראל חייבת לא מעט משגשוגה ומחוסנה לרעיונות הטובים של מיטב בניה בתחומי המדע, ההיי-טק, החקלאות וכן הלאה.

מכיוון שלרבים כל כך יש רעיונות טובים, אבל רק מעטים מצליחים להוציא אותם אל הפועל, עולה השאלה איך הופכים את הרעיון לדבר מה מציאותי וגם מוצלח. התשובה לשאלה הזו מתחילה ברישום פטנט, אשר מגן על הזכויות עבור הממציא ובעל הרעיון. אפילו רישום פטנט כשלעצמו איננו מספיק בעולם המתקדם של ימינו. כדי שפטנט יוכל לעבוד, חשוב לפנות למומחים אשר יודעים להפוך פיתוח פטנטים - להצלחה.

יש לי רעיון – מה עושים עכשיו?

הפיכה של פטנט מרעיון למוצר אמיתי, חי ונושם, הינו תהליך ארוך שחייב לעמוד לבחינה מתמדת מול תנאים משתנים של סביבה טכנולוגית, של מתחרים ושל צרכי הלקוחות. הרבה לפני שמתחילים בשלב של פיתוח מוצרים, יש לעבור חמישה שלבים: שלב האפיון, שלב פיתוח הקונספט, שלב התכנון המפורט, בנית אב טיפוס ראשוני, ולבסוף – שלב הייצור בפועל.

1. ניתוח ואפיון - בשלב זה מתבצעת בחינה מעמיקה של הפטנט, של תנאי השוק שלהם הוא אמור לתת מענה, ושאיתם הוא אמור להתמודד. בשלב זה מתבצעת בדיקה של מתחרים, של מוצרים תחליפים, של טכנולוגיות וחומרי גלם.

2. פיתוח קונספט – בשלב זה מועלות כמה אפשרויות שיהפכו את הפטנט למוצר בר קיימא. בוחנים חומרי גלם מתאימים שונים, עיצובים אפשריים, מנגנונים וטכנולוגיות שונות. בסוף שלב זה נבחר הקונספט הטוב ביותר והמתאים ביותר.

3. תכנון מפורט – בשלב זה מתבצע תכנון הנדסי ועיצובי של כל חלקי המוצר, כמו גם של המוצר הסופי. תוצרי השלב הזה יכולים להיות שרטוטים ותוכניות מפורטות להצגה בפני משקיעים לפני המשך הפיתוח.

4. אב טיפוס – בשלב זה יוצרים דגם דומה למוצר הסופי, על מנת לתת תחושה מציאותית ככל האפשר למוצר שיתקבל. בשלב זה ניתן לבצע ניסויים שונים של תפעול, נוחות שימוש ועמידה בתקנים.

5. ייצור – בשלב זה מכינים את קו הייצור, כלומר את כלי העבודה, התבניות וכדומה.

מכאן והלאה אפשר לומר שהחלום הפך למציאות!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Quattro-d

חברתנו עוסקת בעיצוב תעשייתי ובניית אב טיפוס, אנו מציעים שירותי עיצוב מלא: מחקר שוק, סקיצות ראשוניות, 3D-CAD renderings קונספט, מפרטים מפורטים, משלוח של דגמים בעיצוב, פיקוח בנייה או פיתוח מלאה בשיתוף פעולה עם שותפים הניסיון שלנו.

לפרטים נוספים:

http://www.quattro-d.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עיצוב תעשייתי - אב טיפוס

אחת הטעויות הנפוצות בקרב חברות שונות היא הישיבה על זרי הדפנה, לאחר שמוצר שתכננו ופיתחו יצא לשוק והחל להניב רווחים נאים. הדינאמיות הרבה של עולם הצרכנות והעסקים כיום הביאה למצב שבו מכשירים ומוצרים שאך לפני זמן קצר היו להיט ונחטפו כמו לחמניות חמות אבדו במהירות את כוח המשיכה שלהם והפכו בתוך זמן קצר למיושנים. ככל שקצב ההתקדמות הטכנולוגית עולה, כך הולך ומתקצר מחזור החיים של מוצרים שונים.

אחת הטעויות הנפוצות בקרב חברות שונות היא הישיבה על זרי הדפנה, לאחר שמוצר שתכננו ופיתחו יצא לשוק והחל להניב רווחים נאים. הדינאמיות הרבה של עולם הצרכנות והעסקים כיום הביאה למצב שבו מכשירים ומוצרים שאך לפני זמן קצר היו להיט ונחטפו כמו לחמניות חמות אבדו במהירות את כוח המשיכה שלהם והפכו בתוך זמן קצר למיושנים. ככל שקצב ההתקדמות הטכנולוגית עולה, כך הולך ומתקצר מחזור החיים של מוצרים שונים.

מאת: עיצוב תעשייתי - אב טיפוסעיצוב תעשייתי 25/04/131934 צפיות
אחד התחומים שנהנים מהפופולאריות הגבוהה ביותר בין מסלולי הלימוד השונים בימינו הוא עיצוב מוצר. מתברר שהביקוש לתחום עולה משנה לשנה לא רק בישראל אלא בעולם כולו. מדובר על אחד הסממנים המובהקים ביותר של המהפכה התעשייתית שאת השלכותיה אנחנו חווים מדי יום ביומו.

מאת: עיצוב תעשייתי - אב טיפוסעיצוב תעשייתי 27/01/138339 צפיות
כשחושבים על עיצוב, הנטיה היא לחשוב קודם כל על מראה חזותי. המראה החזותי של מוצר הוא אחד מכמה דברים שעוסק בהם מעצב תעשייתי. נוסף על כך, עיצוב תעשייתי למעשה נוגע גם באופן שבו מוצר מוצג ללקוחות, אופן התפעול של המוצר, והמאפיינים של השימוש בו.

מאת: עיצוב תעשייתי - אב טיפוסעיצוב תעשייתי 17/12/128195 צפיות
לעצב מוצר זה לא עניין פשוט בכלל, וזה לא במקרה שיש תחום לימוד שנקרא עיצוב תעשייתי. בתחום של עיצוב תעשייתי ושל עיצוב מוצר יש הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם, ולשם כך אנשים שרוצים לעסוק בתחום של עיצוב תעשייתי צריכים ללמוד לא מעט.

מאת: עיצוב תעשייתי - אב טיפוסעיצוב תעשייתי 05/11/128009 צפיות
יש תחומים שלעתים הם מעם פחות מוכרים לציבור הרחב או שהם אינם זוכים לכבוד המגיע להם. כמובן שאי אפשר להאשים אף אדם שאינו מכיר את תחום העיצוב התעשייתי בצורה כלשהי אך חשוב להפיץ מידע בכל הקשור לתחום זה מאחר ויש לו השפעה רבה על כל מי שנכנס לחנות מסוימת או לאתר אינטרנט ורוכש מוצר חשמלי, כלי סניטרי או פריט מסוים אחר לביתו או לעסקו.

מאת: עיצוב תעשייתי - אב טיפוסעיצוב תעשייתי 23/09/121018 צפיות
עיצוב תעשייתי הוא למעשה תחום החולש על כל הנושא של עיצוב מוצר. לא מדובר בעיצוב מסוים של רהיטים אביזרים או מכשירים, אלא בעיצוב בכלל של מוצרים. כיום ניתן להתייחס לכל מוצר כתוצר של עיצוב תעשייתי. תחום זה הוא תחום רחב שסובב את כולנו לאורך כל שעות היממה, החל מהעט שבו אנו מחזיקים על מנת לכתוב וכלה במכונת צילום, מכונות דפוס ועוד מוצרים רבים שנועדו לתעשייה שמשמשים את כולנו בתדירות גבוהה.

מאמרים נוספים בנושא עיצוב מוצר

מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר17/10/181470 צפיות
ה מבינים את התמורה של צביעה בתנור שנעשית בצורה מבוקרת במפעל, ואת החשיבות שלה בשימוש טוב ויעיל ביותר ממוצר אחד.

מאת: רוני הכהןעיצוב מוצר14/02/172831 צפיות
הידעתם כי תחום ההדפסה שקיים בארץ ובעולם כולו התפתח בצורה משמעותית? נכון להיום אפשר לקבל את ההדפס הנחשק גם עבור שימוש פרטי וגם עבור שימוש עסקי שלא רק על פריטי טקסטיל כפי שהיה נהוג במשך עשרות של שנים

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162681 צפיות
לוגו עסקי (סמליל) הוא למעשה אלמנט גרפי שמייצג את העסק ואת מהותו וישמש אותו לאורך מספר רב של שנים.

מאת: דניאל מוריץעיצוב מוצר17/04/162793 צפיות
בעבר, יצירת לוגו הייתה סיפור שלם !! היינו צריכים לבחור מעצב או מעצבת גראפי/ת, לקבל הצעת מחיר, לאשר את הרעיון של אותם מעצב או מעצבת בהתאם לוויז׳ן שהצגנו בפניהם.

מאת: elichai rubinעיצוב מוצר14/06/152106 צפיות
דפוס איכות מספק מענה מקצועי ואיכותי לכל סוגי הלקוחות, גם ללקוחות פרטיים המעוניינים להזמין לוח שנה בעיצוב אישי כמתנה למשפחה, לחבר, לילדים, להורים ולכל אדם אחר

מאת: אודי ביגעיצוב מוצר16/05/152109 צפיות
שמם של השטיחים, מגיע מהמילה האנגלית המשמשת לתיאור כלבים שעירים במיוחד, shaggy. השם ניתן לסוג שטיחים זה עקב אפיינו העיקרי, שערות השטיח ארוכות מאד. השערות הארוכות מונעות היווצרות כתמים אשר הינם בולטים לעין ומאפשרות ניקוי קל. בזכות, השערות הארוכות, יכול שואב האבק להגיע עד לתחתיתו של השטיח.

מאת: אוריה בן מנחםעיצוב מוצר24/04/154760 צפיות
חיתוך לייזר היא טכנולוגיה מתקדמת שבאמצעותה חותכים חומרים שונים, בהם יש שימוש נרחב בתחומים רבים כמו תעשייה, חקלאות, צבא, אמנות, רפואה ועוד. חיתוך לייזר המתבצע בחברות הנמצאות בצפון הארץ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica