חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שחיית תינוקות

מאת: רוני מיכאלהורות02/01/2013805 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ידוע ממחקרים ששחייה היא פעילות טובה ומועילה בכל הגילים וכדאי להתחיל לתרגל שחיית תינוקות כבר מגיל שלושה ארבעה חודשים לחייו. חוגים נפתחו והפעילות   נעשית יחד עם ההורים בתוך הבריכה המחוממת.  הוכח ששחייה אצל תינוקות מחזקת את הגוף מפתחת את המערכות ועוזרת לשווי משקל, למערכת הנשימה של התינוק ולביטחונו.

כמו כן חוג השחייה מחזק את אהבת   התינוק למים ורואה בהם סביבה טבעית. בשנות ה-90 של המאה העשרים התחיל טרנד של קורסים של שחיית תינוקות והורים רבים גילו ששחייה בבריכה מחוממת עם 33-34 מעלות בקיץ ובחורף מחזקת את גוף   התינוק מפתחת את המוטוריקה והיכולת החושית שלו.

חוגים רבים נפתחו ברחבי הארץ. בריכות השחייה במרכזי הספורט הייחודיים, שעד תקופה  זו שימשו רק בעלי צרכים מיוחדים, הפכו להיות בריכות שחייה לתינוקות, לאחר שהוכח ששחייה עוזרת לקידום   בעלי ליקויים הגיעו הורים רבים עם ילדיהם הפעוט לחוג   השחייה.  מומלץ להורים הבאים לרשום את ילדם לחוג שחייה, לבדוק האם למדריך יש את כל האישורים הנדרשים להפעלת הבריכה, אישור ממשרד הבריאות והרשות המקומית,   אישורי בטיחות מטעם איגוד כיבוד האש, מגן דוד אדום והמשטרה.

כמו כן על ההורים לבדוק את תעודת ההסמכה של המדריך.  הורים הרושמים לחוג את ילדם הראשון יכולים להתרשם משעור לדוגמא וכן לקבל המלצות מהורים שילדיהם כבר משתתפים בקורס או סיימו את החוג. צריך לקחת   בחשבון שהחוג הוא להנעת התינוק וההורה ומקום לא מתאים יכול להיות חוויה לא נעימה. 

חוג שחיית תינוקות מתחיל בגיל 3-4 חודשים, לאחר שהתינוק עבר את החיסון הראשון, ונמשך עד גיל 4. ישנן מספר שיטות ללמד את התינוק וההורה להתנהג במים.   אחת השיטות היא שיטת וואטסו. וואטסו שם של תוכנית טיפולית, פיזיותרפיה, במים חמים. היא פותחה בשנות ה-80 על ידי אמריקאי מקליפורניה שטיפל בשיטת השיאצו וגילה ששהייה במים חמים עוזרת   לפיתוח הגוף, מרפה שרירים ומרפאת מכאובים.

הטיפולים בשיטת וואטסו, נעשים על ידי מאמנים בוגרי בתי ספר למקצועות הספורט, למבוגרים ולתינוקות כאחד. מרבית   בוגרי הקורסים מעידים שזו חוויה בלתי נשכחת. כל שחיין יכול ללמד שחייה אבל לא כל אחד יכול להיות מדריך טוב ולשחיית תינוקות צריך להיות מדריך טוב ויותר. מדריכי השחייה  לתינוקות הם הידרותרפיסטים, בוגרי   ובעלי תעודות הסמכה ממוסדות מוכרים. חוג השחייה עוזר לשיפור יציבות הגוף ובעידן בו ילדים יושבים שעות על ידי המחשב ללא פעילות גופנית, סובלים מכאבי גב וכתפיים ורבים מעודף משקל, השחייה   בבריכה מגיל צעיר מאוד מונעת מראש בעיות אורטופדיות אלו והפעילות במים ומזון מאוזן ימנעו השמנת יתר.

שחייה התפתחותית לתינוקות כוללת את כל האלמנטים הנדרשים לפיתוחו של התינוק וכוללת בתוכה גם העמקה ייחודית בתחום הסנסומוטורי, התפתחות שפה   והתפתחות בתחום החברתי. השחייה הינה גורם מרגיע והיא מקרבת בין התינוק, הילד הצעיר, לבין ההורים. בניגוד להתפתחות תינוק שמתחילה בשכיבה, זחילה, עמידה והליכה בקורס השחייה לתינוקות מתחילים את האימון בעמידה עם הפנים אל ההורה והפעולה האחרונה   הנלמדת היא שכיבה במים והפעלת הגפיים. 

עיקר הדגש,  בעת השהות בבריכה, היא על פיתוח חגורת הכתפיים של התינוק, גמישות הגוף, השרירים וכל מערכות השלד. כמו כן  מתמקד הלימוד במערכות הנשימה   והקואורדינציה.  בנוסף ילמד התינוק בחוג איך לתרגל את הרפלקס המולד של עצירת הנשימה, הכנסת ראשו של הילד למים ויכולת לצוף באופן עצמאי.

מחקרים הוכיחו שטביעה במים היא תוצאה של לחץ ואיבוד עשתונות. תינוקות בחוג  לשחייה לומדים בדרך התרגול איך להימנע מהלחץ וכיצד להיחלץ מהמים. מיומנות זו   נרכשת לאורך כל שנות השתתפות הילד בחוג.

 



תגיות המאמר: שחיית תינוקות, וואטסו


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157018 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152120 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156046 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153450 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142699 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141925 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141778 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213980 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204565 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204608 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201448 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201438 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201482 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica