חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

5 הטיפים שיעזרו לכם לעורר את המוטיבציה של ילדיכם כדי שיצליחו.

מאת: דבורה עידןהורות08/01/2013737 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך לעורר מוטיבציה בילדינו?

מרבית ההורים מחפשים את נוסחת הפלא שתעזור לילדיהם לעשות ולהצליח, לשגשג בלימודים, להיות מקובלים בחברה, להצליח בספורט, לשתף פעולה בעבודות הבית וכו'... .

הורים רבים שהדרכתי במועדון ההורים, בקבוצות ההורים או בתמיכה האישית, רוצים שילדיהם יצליחו, שיהיו אהובים ומאושרים, שיהיו בעלי בטחון עצמי ומחפשים את הדרך לעזור לילדיהם בכך.

כדי לדעת מה כדאי לעשות רצוי להבין מי רוצה להשיג את כל הדברים, האם זה הילדים עצמם או הוריהם?

אם אלו ההורים שרוצים שילדיהם יעשו – זה אומר שלילדים עצמם אין חשק לעשות את הדברים ואזי ההורים עצמם הם אילו שרוצים בכך, להורים עצמם אמנם יש המון כוונות טובות אולם לעיתים הם משתמשים במניפולציה כדי שלהשיג את מטרותיהם וזה פוגע בקשר שלהם עם הילדים והורס את התקשורת ומערכת היחסים במשפחה.

הדבר החשוב ביותר הוא שההורים יגלו מה הם הרצונות של הילדים

אז מה ניתן לעשות?

• בודקים עם הילדים – הורים רבים חושבים שמשום שילדיהם קטנים ו/או צעירים הם לא יודעים מה הם רוצים, הורים אחרים לא שואלים את ילדיהם כי הם חוששים לקבל שובות שלא ימצאו חן בעיניהם אבל כמו אצלנו המבוגרים הרצון שלנו הוא המניע החזק ביותר לעשייה. • מפתחים את הדמיון – דמיונם של הילדים הינו ללא גבולות והם משתמשים בו בחופשיות, תנו להם להביע את חלומותיהם ורצונותיהם באמצעות הדמיון והם יעשו זאת בקלות וללא מאמץ.

• גירויים סביביתיים – הקדישו זמן לילדים ושחקו איתם, גרו אותם להביע את דעתם ורצונם וחלומותיהם בכל אפשרות ותמכו בהם.

• אפשרו לילדיכם להביע את עצמם ללא ביקורת – שאלו אותם שאלות פתוחות כמו: אם היית אריה, מה היית עושה? איך היית מתנהג ? אם היית עכשיו ____ מה היית עושה? איך היית מתנהג ?

• הדריכו אותם כיצד להשיג את מטרותיהם - למדו אותם כיצד להצליח, אם למשל הם רוצים להיות חברים של ילד מסויים, איך מתנהגים כדי לרכוש חברים איך משתפים? אם הם רוצים להצליח בלימודים, מה הם צריכים לעשות בקשר לזה? היו לידם כדי לעודד ולהדריך וסמכו עליהם שיצליחו.

• כוונו אותם לעשות - גם עבורנו ההורים לא כל דבר קורה בבת אחת, למדו אותם שגם בצעדים קטנים ומכוונים מצליחים להשיג את המטרות, וברגע שמצליחים במטרה אחת ממשיכים אל המטרה הבאה, כול הצלחה היא המוטיבציה של הפעם הבאה.


לקבלת ידע ותובנות נוספות לחצו כאן.

.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: