חפש מאמרים:
שלום אורח
18.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תזונה נכונה לשמירת משקל תקין

מאת: ליאת סילאןדיאטה ותזונה04/11/2009775 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ע"מ לשמור על משקל יציב יש להפקיד על תזונה נכונה ומאוזנת . לרובנו הדבר קשה שכן אנחנו אוהבים לשלב בתפריט שלנו שומנים, מאפים, ממתקים ומטוגנים.

שינוי בהרגלי האכילה בשילוב עם פעילות גופנית יביאו לשינוי המיוחל, לא רק במשקל אלא גם בהרגשה ובבריאות (פחות עייפות ולחץ).

האיזון הנכון לטווח הארוך נעשה ע"י קביעת מספר הקלוריות שהאדם זקוק להן, בהתאם לגובהו, למינו, למשקלו הנוכחי ולמשקלו הרצוי, לאורח חייו, לעבודתו, למידת המתח שבו הוא שרוי וכו'.  קביעת תפריט מגוון, שיש בו איזון נכון בין אבות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים לפי הצורך ושתייה במידה מרובה.

חשוב לחוש במהלך הדיאטה תחושת שובע שמאפשרת להתמיד לאורך זמן ירידה מתונה במשקל מאפשרת לשנות בהדרגה גם את הרגלי האכילה.

דיאטה מאוזנת מונעת איבוד חלבון, ויטמינים ומינרלים ומיועדת לשפר את הבריאות, לחנך להרגלי אכילה נכונים, להפחתה במשקל ולשמירה על יציבותו של המשקל התקין במשך תקופה ארוכה. ירידה במשקל לאורך זמן אינה תהליך קל והיא כוללת עצירות בירידה במשקל אפילו שאנחנו עושים הכל נכון. ההצלחה תלויה בגורמים רבים, בין היתר, מידת המוטיבציה שלנו להיות בריא ולהיראות טוב קצב חילוף החומרים  ומידת הפעילות הספורטיבית.

תזונה בריאה כוללת מנות מופחתות של שומן מן החי, כמה שפחות סוכר ומיעוט במלח, לעומת הגדלה של מנות הדגנים, הפירות והירקות המכילים סיבים תזונתיים. לגבי בשר מומלץ להעדיף בשר עוף, הודו ודגים מאשר בשר שמן, ובמוצרי חלב להעדיף את אלה שהם דלי שומן.

הבחירה בין סוגי דיאטות צריכה להתאים לכל אדם באופן אישי לפי הגיוון בתפריט הרצוי לו היוצר תפריטים והרגלי אכילה שונים לאחד לשני. אפשר להפחית במשקל בשיטת ה"זבנג וגמרנו", אך ההפחתה במשקל תבוא בד"כ מתוך הסתגלות להרגלי אכילה חדשים, שנועדו ליצור איזון בין הקלוריות הנכנסות לבין אלה היוצאות. תפריט שיש בו ויתורים על דברים אהובים, לא יחזיק מעמד אלא אם יש בו גם תחליפים מפצים.

לפני שמתחילים בדיאטה חשוב לדעת שהקטנה בכמות האוכל גורמת להקטנה בכמות הקלוריות הדרושות לגוף ואז  נגרמת ירידה בחילוף החומרים. לכן, ההקטנה בכמות הקלוריות צריכה להיות הדרגתית. מסיבה זו דיאטות מחץ הן מסוכנות וגורמות להשמנה ולנזק פיזיולוגי קבוע לגוף. אחרי דיאטה כזו, מסיבה פיזיולוגית של קלקול במנגנון של ניצול האנרגיה, תבוא עלייה במשקל. הנוקטים דיאטות מחץ ופלא סובלים מתסמונת ה"יו - יו", כלומר מנטייה לרדת ולעלות במשקל אל מעבר למשקל בו התחילו את הדיאטה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מחברת אתר דיאטה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאת סילאן

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201573 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/192012 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181709 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181291 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189834 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181526 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181583 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica