חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למי יצביעו בעלי עסקים קטנים בבחירות 2013?

מאת: דוד גרינברגאקטואליה17/01/20131068 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אני משער כי השאלה: למי יצביעו כחצי מיליון בעלי עסקים קטנים ובני ביתם בבחירות 2013, מעסיקה רבים, אך לא את האסטרטגים במטות הבחירות של המפלגות השונות.
זאת, על אף שחלקם של המתלבטים בקרב המצביעים גדול השנה במיוחד, ועל אף היותה של קבוצת בעלי העסקים הקטנים גדולה באופן משמעותי ביחס למספר בעלי זכות ההצבעה.

הסיבה להתעלמות זו נעוצה בעובדה שבעלי עסקים קטנים נוהגים, בדרך כלל, להצביע מתוך השקפת עולמם הפרטית, הנוגעת לנושאים השונים, ואינם מייחסים משקל עודף לאינטרס של העסק.
דפוס הצבעה זה מדגיש את גודל תרומתם של בעלי עסקים קטנים לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, במיוחד על רקע תופעה של קבוצות מצביעים מאורגנות שטובתם האישית עומדת בראש מעייניהם.

עסקים קטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה. בעלי עסקים קטנים הם עמוד השדרה של חברה צודקת. להצבעתם המושכלת בבחירות 2013 עשויה להיות השפעה חשובה על הכלכלה והחברה בישראל.

לכלכלן ג'ורג' אקרלוף הוענק פרס נובל לשנת 2001 על ההוכחה, כי בתנאים מסוימים התחרות לא רק שאינה יעילה, אלא אף מזיקה.
להערכתי, התחרות בין המפלגות במתכונת המוכרת לנו כיום היא תחרות כזאת, על אף שהמצב היום מחייב לבחור צד מתוך שתי חלופות עיקריות. הרציונל של הנחיצות בבחירה כזאת מצוי בעובדה שהצבעתנו הפעם עשויה להשפיע רק על נושא גורלי אחד: הכלכלה.
שפע של קטעי ידיעות מפוזרים וחלקיים בערוצי תקשורת השונים, כמו גם המסרים המעורפלים של המפלגות, אינם תורמים ליצירת תמונה בהירה ומובנת על כלכלת ישראל, במיוחד עבור נעדרי רקע כלכלי, דוגמת מרבית בעלי עסקים קטנים המוגדרים, להזכירכם, כעמוד השדרה של הכלכלה.

להלן תיאור מתומצת ופשוט של המצב.
העולם מצוי מזה זמן רב במשבר כלכלי חמור. הפתרון אינו נראה באופק משום שהטיפול בבעיות של המשבר הנוכחי בכלים של אתמול לא מניב את התוצאה המיוחלת, ואילו הכלים של המחר טרם הומצאו.
לפיכך, סביר להניח, כי המצב רק ילך ויחמיר, ומכאן ברור, כי אין סיכוי שהמשבר הנוכחי ידלג על כלכלת ישראל. שנת 2013 צפויה להיות שנה קשה למשק הישראלי, מוטה היצוא. את המשבר הזה אי אפשר יהיה למנוע, אולם אפשר יהיה למזער את הנזקים שהוא עלול לגרום.

שום דבר מהנאמר במערכת הבחירות הנוכחית לא משתווה לחשיבות התבטאותו של כוכב מערכת הבחירות לכנסת ה-19 נפתלי בנט, שאמר באחד מהראיונות, כי השאלה היא לא מי יהיה ראש הממשלה, אלא איזו קואליציה ירכיב מי שייבחר להיות ראש הממשלה.
אם בהצבעת בעלי עסקים קטנים, נצליח לגרום לתוצאה שתחייב את נתניהו ויחימוביץ' לנהל את המדינה בשנת המשבר ביחד, נקבל צוות מנהיגים הכי מתאים לתקופה קשה זו.
נתניהו הוכיח לא אחת יכולת מופלאה בניהול משברים כלכליים. יחימוביץ' הוכיחה מעל לכל ספק נחישות ועוצמה במאבקה לחברה צודקת יותר בישראל. וכיוון ששנת 2013 עתידה להיות שנת גזרות כלכליות אנו חייבים בתקופה זו להעניק את שרביט המנהיגות לנתניהו - קברניט מנוסה, שסביר, כי יצליח לנווט את ספינתנו הקטנה לחוף המבטחים, וכוח שווה לזה של נתניהו - לשלי יחימוביץ', כדי שתמנע מצב שאלה שיש להם פחות ישלמו את עיקר המחיר של הגזרות.

בעלי עסקים קטנים יכולים, כמו תמיד, להצביע מתוך שיקולי טובת הכלל, רק שהפעם טובת הכלל תואמת לחלוטין את טובתם האישית. עסקים קטנים הם הנפגעים הראשונים ממשברים כלכליים. כעומק המשבר, כך עומק הפגיעה.
השאלה, לפיכך, אינה למי יצביעו בעלי עסקים קטנים בבחירות 2013, אלא האם ישכילו לתת את הכוח לאחד משני המנהיגים שבהכרח יפעלו למענם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יועץ עסקי, מרצה להקמה וניהול עסק, יו"ר השדולה לחעסקים קטנים ב- facebook, יוזם הקמת השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת, מחבר הספר "יסודות היזמות העסקית"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד גרינברג

מאת: דוד גרינברגאקטואליה17/01/131162 צפיות
הצבעתנו הפעם עשויה להשפיע על נושא גורלי אחד בלבד: הכלכלה. שנת 2013 עתידה להיות שנת גזרות כלכליות, לכן אנו חייבים בתקופה זו להעניק את שרביט המנהיגות לנתניהו - קברניט מנוסה, שסביר כי יצליח לנווט את ספינתנו הקטנה לחוף המבטחים, וכוח שווה לזה של נתניהו - לשלי יחימוביץ', כדי שתמנע מצב שאלה שיש להם פחות ישלמו את עיקר המחיר של הגזרות

מאת: דוד גרינברגאקטואליה17/01/131117 צפיות
הצבעתנו הפעם עשויה להשפיע על נושא גורלי אחד בלבד: הכלכלה. שנת 2013 עתידה להיות שנת גזרות כלכליות, לכן אנו חייבים בתקופה זו להעניק את שרביט המנהיגות לנתניהו - קברניט מנוסה, שסביר כי יצליח לנווט את ספינתנו הקטנה לחוף המבטחים, וכוח שווה לזה של נתניהו - לשלי יחימוביץ', כדי שתמנע מצב שאלה שיש להם פחות ישלמו את עיקר המחיר של הגזרות

מאת: דוד גרינברגשימור לקוחות04/12/121508 צפיות
ספק שירות (תאגיד מוכר) ביקש לגלות את שביעות רצוני מהשירות שקיבלתי ממנו יום קודם לכן. נעניתי ברצון - ראיתי בהצעתו הזדמנות להביע את הוקרתי לאיש יקר שהעניק לי שירות מצוין – מקרה נדיר בנוף השירות התאגידי. אולם הסוקר לא אפשר לי להתבטא כפי שרציתי, אז ניתקתי. הסוקר לא אשם – הוא פועל לפי נהלים. כך פועלים רוב נציגי השירות בתאגידים. אולם שירות זה, הלוקה בחסר, יכול להשתפר פלאים אם התאגידים יחליטו להפנות רק אחוזים בודדים מתקציבי הפרסום האדירים שלהם להכשרת נציגי שירות כדי שיידעו להעניק שירות משביע רצון

מאת: דוד גרינברגכלכלה27/11/122037 צפיות
רובנו נעדרים רקע כלכלי ומקבלים החלטות כלכליות בהסתמך על הערכות של בעלי סמכות כפי שהן מוגשות לנו בערוצי תקשורת השונים. מצב זה מחייב את בעלי הסמכות להקפיד על העברת מסרים מדויקים, מחודדים וחד-משמעים

מאת: דוד גרינברגאבטלה14/11/129909 צפיות
בעל עסק קטן משול לאדם המהלך על חבל דק שסכנת צניחה לתהום מרחפת מעליו ללא הרף. למי שבוחר בהתנסות כזאת חשוב ואף הכרחי לספק אמצעי בטיחות, אבל האם ראוי לעודד מישהו לעשות זאת, במיוחד אם הוא מובטל?

מאמרים נוספים בנושא אקטואליה

מאת: בנימין קלינגראקטואליה25/08/222291 צפיות
ניתן להגיש תכניות פינוי בינוי ישירות לאישור הוועדה המחוזית גם כשיש הסכמה של פחות מ-100% מהדיירים עו"ד אלעזר במברגר, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, הבהיר לאחרונה כי ניתן להגיש תוכנית פינוי-בינוי ישירות לוועדה המחוזית, ללא צורך בהסכמתה של הוועדה המקומית דבר שיכול לסייע להזיז פרוייקיים תקועים.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה03/05/222253 צפיות
מי רשאי להגיש בקשה להיתר בניה? הנדסאי בנין, אדריכל, מהנדס , קונסטרוקטור או כולם? בקשות כעורך ראשי להיתר בנייה ובאילו מבנים? פסק דין שהתקבל בימים האחרונים בבית המשפט המחוזי בחיפה מפזר את הערפל ועושה סדר בסוגיה הבוערת. השופטת תמר שרון נתנאל, קבעה כי אדריכלים בלבד יוכלו לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר למבנים של ארבע קומות ומעלה. מהנדסים לעומתם, יהיו רשאים לשמש עורכים ראשיים ולהגיש בקשות להיתר רק כאשר מדובר במבנים פשוטים בשימושים מוגבלים, כשהכוונה היא למבני מגורים, אחסנה ומלאכה בני פחות מארבע קומות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה22/01/221660 צפיות
רישוי זמין ומידע חיוני בעניין הגשת בקשה לתיק מידע להיתר והליכי הרישוי: כחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, ביוזמה הנקראת 'ממשל זמין', הוקם ב-2006 אתר רישוי זמין של מנהל התכנון, אשר מאפשר בקשה להיתר בנייה באופן מקוון לחלוטין. המערכת הוקמה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה16/09/211506 צפיות
בית המשפט לעניינים מנהליים בראשל"צ הורה לאחרונה לבטל שני כתבי אישום שהוגשו נגד עברייני בנייה, בנימוק שהמדינה התעלמה מתיקון מס' 66 לחוק סדר הדין הפלילי, המאפשר לסגור תיקים "קלים" בהסדר וללא מעורבות בית משפט.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה19/08/211484 צפיות
מהו רישוי הבנייה? תהליך רישוי הבנייה מלווה את הבונה משלבי תכנון הבנייה ועד לסיום הבנייה. התהליך מתבצע מול הועדה המקומית לתכנון ובנייה. ועדות לתכנון ובנייה נמצאות בפריסה ארצית, לכל ישוב ועדה מקומית לתכנון ולבנייה אליה הוא שייך. לרשימת הועדות והיישובים לחץ כאן תהליך רישוי הבנייה מרכב מ 5 אבני דרך מרכזיות: התקשרות עם עורך בקשה - קבלת מידע להיתר- תכנון - קבלת היתר בנייה - מהלך הביצוע האם תמיד צריך לבצע את כל תהליך הרישוי? לרוב עבודות הבנייה יש לבצע את כל תהליך הרישוי ולקבל היתר בנייה, המהווה אישור מהוועדה המקומית לכך שתכנון הבניין תואם לתוכניות המאושרות ולדרישות הוועדה. ישנן מספר עבודות בנייה שמצריכות דיווח בלבד - פטור מהיתר. גם בפטור מהיתר הבנייה חייבת להיות בהתאם לדרישות הועדה המקומית והתוכניות המאושרות.

מאת: בנימין קלינגראקטואליה01/06/211301 צפיות
אז מה זה אגרות בניה והיטלי פיתוח? אגרות בניה והיטלי פיתוח, הינם תשלומי חובה המוטלים על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים וביוב, לשם מימון התקנתם ורכישתם של תשתיות ציבוריות בתחומן המוניציפלי כגון: כבישים ומדרכות, תיעול, ביוב וצנרת מים. אגרות בניה והיטלי פיתוח אלו נדרש לשלם מי שהוא בעלים של קרקע ו/או מי שמבקש לבנות על קרקע ו/או בעלים המעוניין להוסיף בניה למבנה קיים. לצורך גביית אגרות בניה והיטלי פיתוח יש צורך בהתקיימותן של עילות (“אירועי מס”) המצויות ברוב חוקי העזר ובכללי דמי ההקמה, אשר במועד התממשות

מאת: אברהם פכטראקטואליה26/05/211154 צפיות
איפה ההסברה הישראלית – ישנה, מנמנמת, מגמגמת ובעיקר מפגרת בזמן אמת. למה אין בישראל – שר הסברה? אם יש מקום לשר מים- יש בוודאות מקום לשר הסברה במשרה מלאה. אבל משחקי אגו – מאבק בין משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה – מונעים זה שנים מינוי חיוני של שר הסברה בארץ, אך בעיקר בחו"ל, במיוחד בימים אלה של אנטישמיות מתגברת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica