חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהפכת השירות - מהי תרמה לנו?

מאת: דוד גרינברגשימור לקוחות04/12/20121509 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ספק שירות (תאגיד מוכר) ביקש לגלות את שביעות רצוני מהשירות שקיבלתי ממנו יום קודם לכן. השיחה הזכירה לי את שני סממניה הבולטים של "מהפכת השירות" אשר התרחשה בעשור האחרון בתאגידים ישראליים: 1) החלפת מענה טלפוני אנושי במענה אוטומטי; 2) הסתרת מספרי טלפון של בעלי תפקידים מעיני הציבור הרחב.
אני מנסה להבין מה תרמה לנו "המהפכה" הדיגיטלית בתחום השירות ואיני מצליח. אם צפוי היה גידול בפריון העבודה, הרי הוא לא הושג. נתוני OECD ממש לא מחמיאים לנו בהקשר זה. בנזק שנגרם על ידי המהפכה הזאת אני דווקא כן מבחין, אפילו חש בו במרבית המקרים כאשר אני נזקק לשירות טכני מהתאגידים השונים.
איני יודע אם ניתן לכמת את הנזק הרגשי למקבלי השירות הפרטיים מהתקפי הכעס והתסכול,  מהלחיצות האין סופיות על מקשי הטלפון, ומטקסי דילוג מנציג אחד למשנהו.
אולם אפשר, להערכתי, לכמת את הנזק הנגרם לעסקים הקטנים, הפועלים תחת עומסים כבדים שמוכתבים להם על ידי תנאי תחרות קשים.
אני סבור, כי אם גורם מוסמך כלשהו יכמת את הנזק וישווה אותו לתועלת מהשינוי, ייתכן שנגלה כי מוטב לנו לאתר פתרונות חילופיים, מושכלים יותר...
ובכן, הספק שלי (תאגיד כלשהו) ביקש לברר את שביעות רצוני מהשירות שקיבלתי. נעניתי ברצון. אפילו שמחתי - ראיתי בהצעתו הזדמנות להביע את הוקרתי לאיש יקר שהעניק לי שירות מצוין - מקרה נדיר בנוף השירות התאגידי. אולם שמחתי הייתה מוקדמת.
הסוקר התגלה כאדם נוקשה וממוקד. עד כדי כך שחלפה במוחי מחשבה: אולי אני מדבר עם מחשב?
כבר במהלך מתן תשובה לשאלתו הראשונה הוא קטע לא אחת את דבריי וניסה לכוון אותי לאופן ההתנסחות שהתאימה כנראה לאיזושהי מטרה שלו. לא הסכמתי כמובן...
אני חי ונושם עסקים קטנים. לקוח, בתפיסתי - הוא מלך. אם אתה באמת רוצה ללמוד על שביעות רצונו, תעודד אותו לספר לך את אשר על ליבו ותן לו לעשות את זה בדרכו שלו. אל תכוון אותו, אל תכניס לו מילים בפה. אם תעודד אותו להיות כן איתך, תקבל הזדמנות להשתפר. מי לא יודע זאת?...
כשהבנתי שהסוקר נחוש להמשיך לקטוע את דבריי - ניתקתי. הוא חייג שוב - טרקתי את הטלפון. לא מתוך כעס על הסוקר - שהרי זכור לנו הציטוט המיוחס  לסוקרטס: "אם מישהו עושה מעשה לא ראוי, הרי זה משום שהוא עדיין לא למד כיצד צריך לנהוג"...
איני יודע אם נציג השירות הטכני שטיפל בי יום קודם לכן קיבל הכשרה מתאימה או לא. מה שאני כן יודע בוודאות הוא שבאמצעות הכשרה נכונה אפשר לגרום להרבה בעלי תודעת שירות ללמוד להעניק שירות איכותי לשביעות רצונם המלאה של הלקוחות.
שירות איכותי ניכר לפי מספר מאפיינים שבלטו בשירותו של הנציג הטכני: אמפטיה, נכונות ויכולת הקשבה וגישה עניינית. אם בנוסף למאפיינים אישיים אלה נציג השירות רכש גם מיומנות מקצועית גבוהה כמו זו של הנציג הטכני ששירת אותי יום קודם לכן, נוצר מצב שעליו חולם כל בעל או מנהל עסק בתנאי תחרות חופשית  - הלקוח מקבל יותר ממה שהוא מצפה לקבל. ומה התוצאה של זה?
לאחר שפתר את הבעיה הטכנית, הציע לי הנציג הטכני כיצד לנהוג כדי למנוע הישנות הבעיה בעתיד והמליץ לי לרכוש שירות מסוים מהתאגיד. מישהו יופתע אם אגלה, כי הסכמתי מיד בלי לשאול שאלות?
למחרת פנה אלי נציג מכירות של התאגיד. תוצאת פנייתו? שיניתי את דעתי - לא הזמנתי את השירות. (עם הנציג הטכני סליחה).
על-מנת שהמקרה שתיארתי לא ייראה כסיפור בדוי אציין את שמו של נציג השירות - ארנסט...
אני משוכנע, שאם התאגידים יחליטו להפנות רק אחוזים בודדים מתקציבי הפרסום האדירים שלהם להכשרת נציגי שירות - כולנו נצא מכך מושכרים ובעיקר התאגידים עצמם.
אין כל מניעה לכך שמרבית אנשי השירות בתאגידים לא יידעו להעניק שירות משביע רצון, לתעל אותו לטובת מכירות נוספות ו/או לפחות יידעו כיצד לא לתסכל את הלקוחות.
כשלא נשמע עוד את משפטי "המחץ" כגון: "תן לי להסביר לך... אני רוצה להסביר לך למה לא..." ועוד פנינים מסוג אלה, נדע שהמסר נפל על אוזניים כרויות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יועץ עסקי, מרצה להקמה וניהול עסק, יו"ר השדולה לחעסקים קטנים ב- facebook, יוזם הקמת השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת, מחבר הספר "יסודות היזמות העסקית"

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד גרינברג

מאת: דוד גרינברגאקטואליה17/01/131163 צפיות
הצבעתנו הפעם עשויה להשפיע על נושא גורלי אחד בלבד: הכלכלה. שנת 2013 עתידה להיות שנת גזרות כלכליות, לכן אנו חייבים בתקופה זו להעניק את שרביט המנהיגות לנתניהו - קברניט מנוסה, שסביר כי יצליח לנווט את ספינתנו הקטנה לחוף המבטחים, וכוח שווה לזה של נתניהו - לשלי יחימוביץ', כדי שתמנע מצב שאלה שיש להם פחות ישלמו את עיקר המחיר של הגזרות

מאת: דוד גרינברגאקטואליה17/01/131069 צפיות
הצבעתנו הפעם עשויה להשפיע על נושא גורלי אחד בלבד: הכלכלה. שנת 2013 עתידה להיות שנת גזרות כלכליות, לכן אנו חייבים בתקופה זו להעניק את שרביט המנהיגות לנתניהו - קברניט מנוסה, שסביר כי יצליח לנווט את ספינתנו הקטנה לחוף המבטחים, וכוח שווה לזה של נתניהו - לשלי יחימוביץ', כדי שתמנע מצב שאלה שיש להם פחות ישלמו את עיקר המחיר של הגזרות

מאת: דוד גרינברגאקטואליה17/01/131117 צפיות
הצבעתנו הפעם עשויה להשפיע על נושא גורלי אחד בלבד: הכלכלה. שנת 2013 עתידה להיות שנת גזרות כלכליות, לכן אנו חייבים בתקופה זו להעניק את שרביט המנהיגות לנתניהו - קברניט מנוסה, שסביר כי יצליח לנווט את ספינתנו הקטנה לחוף המבטחים, וכוח שווה לזה של נתניהו - לשלי יחימוביץ', כדי שתמנע מצב שאלה שיש להם פחות ישלמו את עיקר המחיר של הגזרות

מאת: דוד גרינברגכלכלה27/11/122038 צפיות
רובנו נעדרים רקע כלכלי ומקבלים החלטות כלכליות בהסתמך על הערכות של בעלי סמכות כפי שהן מוגשות לנו בערוצי תקשורת השונים. מצב זה מחייב את בעלי הסמכות להקפיד על העברת מסרים מדויקים, מחודדים וחד-משמעים

מאת: דוד גרינברגאבטלה14/11/129909 צפיות
בעל עסק קטן משול לאדם המהלך על חבל דק שסכנת צניחה לתהום מרחפת מעליו ללא הרף. למי שבוחר בהתנסות כזאת חשוב ואף הכרחי לספק אמצעי בטיחות, אבל האם ראוי לעודד מישהו לעשות זאת, במיוחד אם הוא מובטל?

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231592 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21887 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21871 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201181 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20928 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191437 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191643 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica