חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חקלאות כחול-לבן: פירות החדשנות מגיעים למטבח

מאת: בישוליםבישול ואפיה10/02/20131175 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כוח המוח הפך לסימן היכר של מדינת ישראל, שהפכה למעצמת הייטק עולמית. את פירות ההשקעה אפשר לראות לא רק בתעשיית ההיי טק, אלא גם במטבח. כך פותחו במרכז לפיתוח ומחקר לחקלאות זני פטריות ייחודיים, חלקם כבר משווקים בצורה מסחרית – כמו למשל פטריית הצפצפה השחורה. לצדם עומלים על גידול זני פטריות אקזוטיות דוגמת מורל ומיטאקי, שטרם החלו בגידולם לצרכים מסחריים. כפי שנראה מיד, גידולים נוספים צצים אף הם כפטריות אחרי הגשם ויוצרים עולם חדש לחלוטין של לימודי בישול.

במסגרת פרויקט תרבות צמחי מדבר נולדו גידולים ייחודיים, שסימן ההיכר שלהם הוא גידולם במים מליחים. זנים אלה משווקים בהצלחה בעיקר באירופה, ופחות בארץ:

אסטר ימי – צמח שמקורו בביצות אירופה, בעל טעם מלוח חמצמץ, המשמש בעיקר כצמח תבלין או כירק. השימוש באסטר ימי אופייני בעיקר למאכלי ים.

סליקורניה – מקורו בצמח בר שגדל באזור ים המלח, שעבר תהליך אקלום כדי לאפשר את גידולו בהיקפים מסחריים. לאחר אידוי קצר גבעולי הסליקורניה משמשים כירק מאכל בעל מליחות טבעית עדינה. בשל צורת הגבעול ובית הגידול הטבעי שלו, הים, זכה צמח הסליקורניה לכינוי "אספרגוס ים".

פיתוח ישראלי נוסף כאילו לקוח מסרטי מדע בדיוני: יוצר שתילים חסכוניים במים, עמידים למחלות ועם פחות ריסוס. איך זה עובד? לוקחים שתילי ירקות ומחברים אותם למערכת שורשים בריאה של ירק אחר, כמו דלעת. בצורה זו הירקות גדלים על מערכת שורשים קיימת, מפתחים עמידות גבוהה יותר וצורכים פחות משאבים. בדרך זו מרכיבים במשתלות חישתיל שתילים של גידולים פופולריים, כמו עגבניות ומלפפונים.

אם תשאלו את חברי העמותה לפירות אקזוטיים, מלפפון ועגבנייה זה חשוב – אך לא עליהם בלבד מושתת עולם הפירות והירקות. לתפיסתם, יש עולם שלם של פירות אקזוטיים שרק מחכים להתגלות – וזה בדיוק מה שעושים בעמותה: מייבאים פירות אקזוטיים שהציבור הישראלי טרם שמע עליהם מחו"ל לכאן. אם תרצו מדובר בגרסה האקזוטית לסלט בריאות. לאחר שהם בוחנים את אפשרות קליטתם באקלים הארץ ישראלי, מנסים חברי העמותה לשכנע חוקרים לגדל אותם כאן בארץ.

על קצה המזלג, הנה טעימה של חלק מהזנים המיוחדים: שעועית הגלידה – תרמילים המכילים ציפה לבנה המזכירה בטעמה, תאמינו או לא, גלידת וניל. מרולה – מזכירה מנגו קטן, ממנו מכינים את ליקר האמרולה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בית ספר לבישול שמכשיר את הדור הבא של עולם הקולינאריה הישראלי. בבישולים לימודי בישול פרטניים בשיטת Hands on בהובלת השפים המובילים בתחומם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בישולים

מאמרים נוספים בנושא בישול ואפיה

מאת: אבי דוידיבישול ואפיה12/11/183896 צפיות
חולמים להגיש ארוחה ביתית ברמה של מסעדה אך אנכם יודעים לבשל? עם שירותי שף עד הבית תוכלו להגיש לאורחים שלכם ארוחה מדהימה מבלי לבלות אפילו שעה אחת במטבח.

מאת: SEOMANבישול ואפיה28/04/183267 צפיות
מהו בית בד וכיצד ניתן לדעת האם בית הבד מייצר את שמני הזית בצורה טובה, בריאה ואיכותית? כל מה שרציתם לדעת על תהליך הכנת שמן הזית בבתי הבד השונים ועל סגולותיו של שמן הזית בהוספתו בבישול.

מאת: דודישבישול ואפיה20/03/174494 צפיות
את המיתוס הגורס שעל מנת להכין פסטה טובה באמת צריך להיות נצר למשפחה איטלקית באתי לנפץ, למרות שאני האמנתי בו בכל ליבי במשך תקופה ארוכה מאוד.

מאת: דודישבישול ואפיה16/03/164067 צפיות
ידע זה כוח, וידע יאפשר לכם באמת להיות טבעונים. ללא הידע אתם עלולים להישבר מהר מאוד ולהרגיש אין לכם מה לאכול או אף לסבול מחסכים תזונתיים שממש אין סיבה שיהיו לכם

מאת: עידן שלומןבישול ואפיה21/10/152647 צפיות
העולם הקולינרי בישראל הופך להרבה יותר מקצועי ואיכותי כאשר בבתים ישראלים רבים כבר לא מסתפקים בסטים בסיסיים של כלי בישול, אפייה והגשה שלהם, אלא בציוד מודרני מעוצב שמוסיף לחוויה עצמה.

מאת: ענת אמרבישול ואפיה17/09/151996 צפיות
אנחנו מבינים ויודעים כמה קשה לתמרן בין זמן המשפחה, לעבודה לבין כל מה שמסיבת יום הולדת דורשת. אנחנו גם יודעים שאת רוצה מסיבה יפה, שילדך יהנה ממנה ותוכלו להיזכר בה בתמונות גם עוד שנים ארוכות.

מאת: ירון כהןבישול ואפיה29/12/142162 צפיות
אם אתם מוכשרים באפיה ורוצים להעשיר את המטבח שלכם במאפים נפלאים ללא גלוטן תמצאו באתר המאפים של תמר מגוון מתכונים ללא גלוטן למאכלים פשוט נפלאים. תוכלו למצוא באתר של המאפיה של תמר מגוון מתכונים אנינים ומעולים שכולם מתכונים ללא גלוטן ביניהם תמצאו מאפים מתוקים ללא גלוטן, מאפים מלוחים ללא גלוטן, עוגיות ללא גלוטן ועוגות ללא גלוטן. לקבל באתר ידע נרחב תמר עברה מסלול לימודים מכובד בקונדיטוריה והיא חולקת את הידע הנפלא הזה באתר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica