חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמן זית בוטיק

מאת: SEOMANבישול ואפיה28/04/20183271 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו בית בד?

למעשה, השיטה שבה פעלו ופועלים בתי בד מסורתיים, משחר ההיסטוריה,  היא של עקלים ומכבשים. את השמן מפיקים מזיתים אותםמוסקים (אוספים), כשהם בשלים. הם מועברים מידית לבית הבד בכדי להפיק מהם את השמן. הזמן שחלף בין המסיק לבין הפקת השמן הינו גורם בעל משמעות רבה ביותר לאיכותו של שמן הזית..


בתי בד מודרניים פועלים בשיטה בת שתי פאזות,  שאינה כוללת חימום של רסק הזיתים, ואין החדרת מים בתהליך.

כדי לשמור על איכותו, נוצר שמן הזית בכבישה קרה, שבה שומרים על הטמפרטורה נמוכה לאורך כל התהליך.

בכבישה הקרה מפיקים את השמן על ידי לחיצה מכנית על הגרעין או על הפרי. כך אומנם מופק פחות שמן משיטות אחרות, אך הוא איכותי יותר, מכיוון שהערכים התזונתיים שלו נשמרים כך באופן הטוב ביותר.


האנרגיה הנדרשת  להנעת הלחיצה ואבני הריחיים נוצרה בעבר בעזרת אנרגיית מים, רוח, או בהמות אשר סובבו את האבנים.


נוהגים בדרך כלל להעביר את השמן שנוצר בבית הבד לאחסון במכלי נירוסטה. השמן נארז בבקבוקים או מאוחסן במכלים עד למכירתו.

בעבר שימשה קורת עץ כזרוע שהניעה את מכונה הסחיטה בבתי בד. אותה קורת עץ מכונה "בד", והיא מקור השם "בית בד".

כיום הפכה קורת העץ לסמל, ובמקומה נעשה שימוש במכונות ובטכנולוגיה מתקדמת, שחוסכות זמן ומשאבים ובהן ניתן להכניס בקצה האחד זיתים, ולקבל שמן בקצה השני.

בין אם מייצרים שמן זית ביתי בכמות זעירה, ובין אם מפיקים אותו לצרכנים רבים, התהליך זהה למעשה.

1. ניקוי הזיתים בעזרת מפוח מסימני השדה- בוץ, ושאריות ריסוס.

2. ריסוק הזיתים- בכדי להפריד את הגרעין מהזית, עד הפיכת הזיתים לעיסה.

3. ערבול הזיתים- שלב זה לוקח דקות ספורות,  טמפרטורת הערבול לא תהיה מעל 30 מעלות. במהלך הערבול נוצר תהליך שבו בועיות השמן מתחברות אחת לשנייה והופכות לבועיות גדולות ובשלב ההפרדה הן יהפכו את מיצוי השמן ליעיל יותר.


4. הפרדה בין שמן, מים ופסולת זיתים


5. אחסון- בכדי לאפשר למשקעי הזיתים שעוד נותרו בשמן -לשקוע, מאחסנים את השמן במכלי נירוסטה לחודש ימים. כל משקעי הזיתים שוקעים אל תחתית המכל והשמן הופך צלול. במהלך תקופה זו נמכר שמן ראשון המסיק, ובו כל משקעי הזית הנותרים, שמן זה מאד דומיננטי בטעמיו והא בריא מאד.


בסיום תהליך זה בבית הבד, נותרת פסולת הזיתים המכונה "גפת" ומי הזיתים המכונים "המוהל". אלו חומרים רעילים בעיקרם.

יצרני שמן זית איכותיים הם השילוב המוביל בין ידע וטכנולוגיה מתקדמת בינלאומית, לבין מאגר הניסיון שהועבר מדור לדור בארץ ישראל, כפי שנמצא והוכח בחפירות ארכאולוגיות ע"י מיטב החוקרים והמומחים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קידום אתרים, יעוץ לקידום עסקים באינטרנט
www.seoman.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת SEOMAN

מאת: SEOMANהסרת שיער14/04/184320 צפיות
אילו טכנולוגיות מתקדמות להסרת שיער יכולות לסייע לנו להיפטר מהשיער שאינו רצוי בימינו? המרכז לטכנולוגיה אסתטית מסייע לנו להבין, אילו מכשירי הסרת שיער קוסמטיקאיות צריכות להשתמש ומהן הסגולות של כל אחד מהמכשירים?

מאת: SEOMANמדיטציה27/02/181336 צפיות
מרגישים תקיעות בחיים? מרגישים לחוצים בעבודה? ייתכן ותרצו לדעת איך לזמן שפע אל חייכם אשר יוכל למלא אתכם באור ושמחה לאורך זמן?

מאת: SEOMANתעשייה26/02/181313 צפיות
מנוף הרמה הוא ללא ספק הכלי המקצועי ביותר עבור כל חברת בנייה אשר זקוקה למשאית מנוף הרמה לגובה.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/183528 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך להוריד במשקל ולהישאר רזה, עכשיו גם אתם תוכלו להכיר את השיטה החדשה לירידה במשקל אשר הצליחה להטריף אלפי ישראלים הודות לתוצאות היפות אשר הצליחה להציג עבור כל אלו אשר התחילו להשתמש בה.

מאת: SEOMANדיאטה25/02/182767 צפיות
האם נמצאה שיטה חדשה לירידה במשקל אשר הצליחה לעזור לאלפי ישראלים לרדת במשקל בדרך הטבעית? עכשיו גם אתם יכולים לדעת איך מורידים במשקל בלי דיאטה וספורט.

מאת: SEOMANרוחניות - כללי22/01/181429 צפיות
אם תמיד רציתם לדעת איך לאזן את הגוף בקלות ולהתחיל להכניס יותר שפע אל חייכם, הרי כי עכשיו גם אתם תוכלו לעשות זאת בעצמכם. כל שעליכם לעשות זה לאמץ לכם את אחת מהשיטות עתיקות היומין אשר הגיעו אלינו היישר מן המזרח. על מנת שאנרגיית הצ'י תוכלו לזרום בחייכם, תוכלו להתחיל ולהתאמן בטאי צ'י, צ'י קונג, סו ג'וק ,מדיטציות, רייקי, הילינג, יוגה ושיטות נוספות. היום נדבר על הדרכים האפקטיביות ביותר לריפוי הגוף והנפש אשר יתחילו לגרום לכם להרגיש שינוי משמעותי בחייכם ולאורך זמן.

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181563 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאמרים נוספים בנושא בישול ואפיה

מאת: אבי דוידיבישול ואפיה12/11/183897 צפיות
חולמים להגיש ארוחה ביתית ברמה של מסעדה אך אנכם יודעים לבשל? עם שירותי שף עד הבית תוכלו להגיש לאורחים שלכם ארוחה מדהימה מבלי לבלות אפילו שעה אחת במטבח.

מאת: דודישבישול ואפיה20/03/174498 צפיות
את המיתוס הגורס שעל מנת להכין פסטה טובה באמת צריך להיות נצר למשפחה איטלקית באתי לנפץ, למרות שאני האמנתי בו בכל ליבי במשך תקופה ארוכה מאוד.

מאת: דודישבישול ואפיה16/03/164070 צפיות
ידע זה כוח, וידע יאפשר לכם באמת להיות טבעונים. ללא הידע אתם עלולים להישבר מהר מאוד ולהרגיש אין לכם מה לאכול או אף לסבול מחסכים תזונתיים שממש אין סיבה שיהיו לכם

מאת: עידן שלומןבישול ואפיה21/10/152651 צפיות
העולם הקולינרי בישראל הופך להרבה יותר מקצועי ואיכותי כאשר בבתים ישראלים רבים כבר לא מסתפקים בסטים בסיסיים של כלי בישול, אפייה והגשה שלהם, אלא בציוד מודרני מעוצב שמוסיף לחוויה עצמה.

מאת: ענת אמרבישול ואפיה17/09/151998 צפיות
אנחנו מבינים ויודעים כמה קשה לתמרן בין זמן המשפחה, לעבודה לבין כל מה שמסיבת יום הולדת דורשת. אנחנו גם יודעים שאת רוצה מסיבה יפה, שילדך יהנה ממנה ותוכלו להיזכר בה בתמונות גם עוד שנים ארוכות.

מאת: ירון כהןבישול ואפיה29/12/142165 צפיות
אם אתם מוכשרים באפיה ורוצים להעשיר את המטבח שלכם במאפים נפלאים ללא גלוטן תמצאו באתר המאפים של תמר מגוון מתכונים ללא גלוטן למאכלים פשוט נפלאים. תוכלו למצוא באתר של המאפיה של תמר מגוון מתכונים אנינים ומעולים שכולם מתכונים ללא גלוטן ביניהם תמצאו מאפים מתוקים ללא גלוטן, מאפים מלוחים ללא גלוטן, עוגיות ללא גלוטן ועוגות ללא גלוטן. לקבל באתר ידע נרחב תמר עברה מסלול לימודים מכובד בקונדיטוריה והיא חולקת את הידע הנפלא הזה באתר.

מאת: רוני הכהןבישול ואפיה02/08/142843 צפיות
משלוחי פיצה בישנה הם הבחירה של המשפחות, הצעירים, המבוגרים וגם בעלי העסקים בעיר. זה מאוד פשוט, פיצה היא בחירה אידאלית, פיצה כולם אוהבים מאוד, נשאר רק לבחור תוספות ולהתקשר להזמין פיצה ביבנה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica