חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיזיותרפיה לרצפת האגן

במהלך תקופת ההריון והלידה או לחילופין עם ההגעה לגיל המעבר, מתרחשים בגופה של האישה שינויים רבים הבאים לידי ביטוי, בין השאר, בשרירי רצפת האגן. הבעיות השכיחות ברצפת האגן הן דליפות שתן, צניחת שלפוחית השתן ו/ או הרחם ודליפות צואה וגזים. נשים רבות גם מתלוננות על הליכה תכופה לשירותים וקושי בהתאפקות לשתן ו/או לצואה.

הפיתרון לכל הבעיות הנ"ל הוא טיפול פיזיותרפי לשיקום שרירי רצפת האגן. מטרת הטיפול הינה בראש ובראשונה לחזק את שרירי רצפת האגן במטרה לשפר את כח הכיווץ שלהם ואת תזמון עבודתם במטרה למנוע את דליפות השתן והצואה ולשפר את מערכת התמיכה באיברים הפנימיים ולמנוע צניחה של שלפוחית השתן ו/או רחם.

טיפולי הפיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן מתבססים ראשית על זיהוי השרירים. תהליך הזיהוי הינו חשוב ביותר שכן שרירי רצפת האגן, בשונה מהרבה שרירים אחרים בגוף, לא מזוהים עם תנועה הנראית לעין. כלומר, אין באפשרותנו לראות חיצונית את הפעולה המתרחשת בעת שיפעול שרירי רצפת אגן. עובדה זו מקשה על המטופלת בהבנת הפעולה וכיצד בדיוק עליה לפעול המטרה לגייס שרירים אלו. לצורך לימוד עבודה נכונה עם שרירי רצפת האגן, עומדות בפני המטופל מגוון טכניקות טיפוליות. בין השאר נעשה שימוש במערכת הביו-פידבק. מערכת הביו-פידבק מאפשרת למטופלת לצפות בזמן אמת בפעילות השרירים של רצפת האגן ובכך בעצם להבין האם היא מפעילה אותם בצורה נכונה ויעילה. המערכת הינה מערכת ממוחשבת אליה מתחברת המטופלת באמצעות אלקטרודה וגינאליתואז על גבי מסך מופיע תרגום של עבודת השריר בתצורה של גרף. צפייה בפעילות שרירי רצפת האגן בזמן אמת מאפשרת שיפור השליטה בתפקוד השרירים הללו וכך גם מושג שיפור בכח ובסיבולת המביאים כולם יחד להעלמות הסימפטומים. מדובר בטיפול קצר יחסית וללא תופעות לוואי. אולם יש לזכור כי הבסיס להצלחה טמון גם בתרגול אינטנסיבי בבית. תרגול זה מתבצע מידי יום באופן קבוע. תוצאות הטיפול תלויות, בין השאר, במועד תחילת הטיפול והתרגול. ככל שהאישה מקדימה לפנות לטיפול בבעיה בסמוך להופעתה הרי שתוצאות הטיפול תיהיינה טובות ומשמעותיות יותר. כמו כן קיימת חשיבות גדולה למניעה. בחורה צעירה אחרי לידה שאינה סובלת מהבעיות שצויינו לעיל יכולה למנוע מעצמה הופעה של בעיות בגיל המעבר אם תשכיל לפנות לטיפול מונע בסמוך למועד הלידה שעברה. אין ספק שלא פעם נמנעות נשים מלפנות ולדווח לרופא המטפל על בעיות מסוג זה בשל מחסום הבושה. ואולם המסר אותו אני מבקשת להעביר הוא שאין סיבה להתבייש. שירי רצפת האגן הינם שרירים ככל שריר אחר בגוף. כאשר הם חלשים הם לא מסוגלים לבצע את המוטל עליהם ואז מופיעה הבעיה. טיפול פיזיותרפי יכול בסופו של דבר למנוע את הצורך בהתערבות ניתוחית. ואם ישנה אופציה שכזו אזי מדוע לא למצותה עד תם? חבל שהמצב יחמיר, פני עוד היום לאבחון מצב שרירי רצפת האגן שלך ותחסכי מעצמך הרבה אי נעימות.

רפואה שלמה!!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אודי ביג

כתיבת מאמרים מקצועית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודי ביג

מאת: אודי ביגביטוח נסיעות03/04/163545 צפיות
ביטוח נסיעות לחול פספורט קארד אינו אמור להיות דבר מסובך מדי. רוכשים פוליסה, מבטחים את עצמנו על כל צרה שלא תבוא, ונוסעים בראש שקט. נפצענו? חלינו? זקוקים לחילוץ? אבדה המזוודה? נגנב הכסף? מרימים טלפון, ומייד מקבלים את סכום הכסף הדרוש לנו על פי הכיסויים שרכשנו בפוליסת הביטוח כדי לקנות את כל מה שצריך כדי שהטיול ימשיך כסדרו. זה הוא אולי המצב האופטימלי, אך עד היום זה לא היה כך. עד היום, היינו צריכים להגיש תביעה מסודרת לחברת הביטוח כדי לקבל את הפיצוי המגיע לנו, והיינו צריכים לעשות זאת רק לאחר שחזרנו לארץ. עם פספורט קארד זה כבר לגמרי אחרת.

מאת: אודי ביגבניין ואחזקה - כללי06/08/152209 צפיות
מהן הסיבות הנפוצות הדורשות תיקון מיני בר קיימות מספר תקלות או נזקים עיקריים הדורשים לתקן את המיני בר. תקלות אלה מתרחשות לפעמים כתוצאה מבלאי טבעי, אך לפעמים מתוך טיפול לקוי במכשיר ותחזוקה נמוכה שלו. מבין התקלות הנפוצות אפשר למצוא נזילה ממכשיר המיני בר. הנזילה יכולה לנבוע ממטהר המים, מהקולר או ממקום אחר במכשיר. תקלה נפוצה נוספת היא בר מים שלא מקרר מספיק את המים או לא מחמם מספיק את המים.

מאת: אודי ביגשיפוצים06/08/151314 צפיות
סדר בבית הוא סדר בראש: סדר בבית הוא שקט נפשי. את זה כל סבתא מלומדת מבית ספר החיים תוכל לומר לכם. ואכן החיים והמציאות מלמדים אותנו שבית מסודר והקפדה על ארגון הבית כאורח חיים הינם מתכון בטוח לארגון המחשבות, וארגונם של החיים בכלל.

מאת: אודי ביגתחבורה ורכב - כללי06/08/151366 צפיות
יש צירופי מלים שלא נעים לנו לשמוע ואחד מהם הוא מכון בדיקת רכב. מכונים לביצוע בדיקת רכב וכים ממוניטין שהוא מוטל בספק וזה בעיקר על רקע ניסיון העבר שבו מכונים לבדיקת רכבים היו הרבה פחות מקצועיים לעומת היום. אם לסבר את האוזן הרי שחשוב להבין שהתחום של מכוני בדיקת רכב התפתח מאד בשנים האחרונות ולצד מכשור וציוד מתקדם התפתחות מגמות של סטנדרטיזציה בתחום, שבעטיה יש כללים אחידים ונורמות שירות מוסכמות.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152093 צפיות
אנשים רבים אוהבים לטפל בכפות רגליהם באמצעות פדיקור. טיפוח כפות הרגליים חיוני מאוד לאנשים אשר משתמשים ברגליהם לאורך זמן. הם מפתחים במשך הזמן יבלות, ולעיתים, נוצרות שלפוחיות בכפות הרגליים ומשמעות כל אלו הינה חוסר נוחות לאורך זמן. פדיקור נועד לטפל בבעיות שוטפות. והטיפול של מומחיות המכון יכול להיות מקיף יותר בעת ביצוע פדיקור רפואי. פדיקור רפואי בראשון לציון מתאים לכל מי שסובל מבעיות רפואיות כמו סכרת, פטרת ציפורניים ועוד.

מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152030 צפיות
כל אחד היה רוצה להיראות תמיד צעיר ממה שהוא באמת, ונושא זה מעסיק אנשים רבים אשר אט אט מתבגרים ומזדקנים ומחפשים פתרונות להיראות טוב יותר ולהוריד לעצמם כמה שנים מהמראה. ענף הרפואה הקוסמטית והאסתטית נוגע בעצם לכולם וישנו עיסוק רב בו. ישנם טיפולים רבים אשר בזכותם אנשים יכולים להיראות צעירים יותר, כמו למשל ניתוחי אף ועפעפיים, מתיחת העור, הזרקת בוטוקס ו/או חומרים ממצקים אחרים וכמובן גם הטיפול הנפוץ שמכונה פיסול של הפנים.

מאת: אודי ביגהדברה06/08/151255 צפיות
עונת הקיץ מתקרבת ואתה יש לבצע כמה וכמה פעולות מקדימות כדי להבטיח לעצמנו קיץ נעים ככל שניתן. חלק מהפעולות הללו נוכל לבצע בעצמנו כמו למשל ניקוי המזגן והפילטרים שלו, ואחרות כמו זיפות הגג יאלצו אותנו לקרוא לבעל מקצוע. ישנן פעולות נוספות שחשוב לבצע לקראת עונת הקיץ ואחת מהן היא כמובן ריסוס הבית. ריסוס בקרבת הבית ובתוכו הוא פעולה חשוב למדי שיש לבצע כדי למנוע הופעה של תיקנים, עכבישים ושאר מזיקים באזור הבית.

מאמרים נוספים בנושא אורטופדיה ופיזותרפיה

מאת: simply smartאורטופדיה ופיזותרפיה02/03/212856 צפיות
ניתוח עמוד שדרה זעיר פולשני הוא האופציה הטובה ביותר, טיפול בכאב שאינו כירורגי או תרופה בעלת תופעות לוואי, מיקרוסקוטומיה אנדוסקופית היא ניתוח אנדוסקופי זעיר פולשני המאפשר הדמיה ישירה של הדיסק והעצבים. הליך זה משמש לדחיסה של שורשי עצבים שנפגעו על ידי דיסקי עמוד שדרה דחוסים.

מאת: רועי אראליאורטופדיה ופיזותרפיה23/08/201432 צפיות
כאבים הם סמן שמשהו אינו כשורה בגופנו. 80% מהאכולוסיה המבוגרת סובלת מכאבי גב תחתון וההתייחסות אליהן היא בדרך כלל בהבלגה.הפתרון הוא לתקן יציבה על ידי תרגול ייעודי שמתקן את נזקי הישיבה ומחדש את גופנו.

מאת: יצחק בכראורטופדיה ופיזותרפיה18/06/181332 צפיות
כאב בברכיים בעת עלייה במדרגות הם לרוב התסמין הראשון של דלקת פרקים ניוונית במפרקים הללו, יתר הסימנים והתסמינים יופיעו מאוחר יותר. בין יתר הסימנים והתסמינים של דלקת פרקים ניוונית בברכיים נכלול חוסר נוחות, נוקשות, כאבים וקשיי תנועה במגוון מצבים כולל הליכה, עמידה, ישיבה ולבסוף גם במצב של שכיבה במיטה. החוקרים הצביעו על הכאב בברכיים בגלל שימוש במדרגות כסימן ראשון לדלקת פרקים ניוונית לאחר שעקבו במשך 7 שנים אחר 4,600 חולים עם סיכון לחלות בדלקת פרקים ניוונית.

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה15/02/181363 צפיות
איך פועלים לשם שמירה על מצב בריאותי תקין גם על כסא גלגלים? קראו את הדברים החשובים הבאים.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה28/12/171463 צפיות
ישנם מטופלים, אשר סובלים מבעיות קשות בכף הרגל, כך שמטופלים אלה, יצטרכו הזמנת מדרסים בהתאמה אישית במכונים אורתופדיים מומחים. למשל, גם אלה שיש להם מנח ביו סימטרי לקוי, חוסר איזון מבני לקוי יזדקקו להזמנת המדרסים בהתאמה והזמנה אישית. מדרסים אלה, בטווח הרחוק יותר, יהיו יעילים וישפרו את התחושה של המטופלים. תחול ירידה בתסמינים, שיפור הפעילות היום יומית וכן ההתאוששות תהיה מהירה יותר.

מאת: orya peryאורטופדיה ופיזותרפיה20/07/172607 צפיות
גם אם כבר התייאשתם מפיזיותרפיה, אל תמהרו ללכת לניתוח, היום ניתן כבר לטפל באמצעות גלי הלם שיסייעו רבות בהקלת הכאבים.. ישנם כאבים ובעיות שונו שניתן לטפל באמצעות גלי ההלם

מאת: רוני הכהןאורטופדיה ופיזותרפיה04/04/171753 צפיות
ישבתם שעות ארוכות במשרד מול המחשב וכעת הגב מתחיל לסמן על מאמץ יתר של עומס הנוצר עליו בגין ישיבה ממושכת ללא פעילות יעילה לגוף?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica