חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נקודות והמלצות לתכנית להסבת אופניים לאופניים חשמליות.

מאת: אופנים חשמליותאופניים25/02/20131216 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אופניים חשמליות הן פופולריות מאד, ובאופן יחסי גם זולות, רבים מתעניינים באפשרויות להסבת אופניים, מאמר זה עוסק בנקודות והמלצות לתכנון הסבת אופניים רגילות לחשמליות.

מאז שממשלת ישראל אימצה את התקן האירופי תקן EN-15194 לפני כשלוש שנים, עלתה המודעות לאופניים חשמליות ומאז נמכרים בארץ אלפי כלים בכל שנה.

למרות המחירים הנוחים יחסים של האופניים החשמליות (נוחים בעיני המתבונן – תחשיב של עלויות התחבורה מול כל רכב אחר ואף תחבורה ציבורית מוציא את האופניים החשמליות ככלי התחבורה הזול ביותר הקיים כיום, פרט כמובן לאופניים רגילים), עדיין ישנם רבים אשר מעוניינים לקחת זוג אופניים ולהסב אותן להיות אופניים חשמליות במקום לרכוש אותן ככאלו מלכתחילה.

הסיבות לכך הן רבות ומגוונות.

ראשית, ישנם אנשים שיש להם דגם אהוב ומוצלח, ואיכותי יותר ממה שניתן למצוא בגזרת המכירות הסטנרטית.

שנית, ישנם אנשים שמעוניינים לחסוך כסף – ולרוב מגלים שאין חיסכון.

שלישית ישנם האנשים שרוצים אופניים חשמליות חזקות יותר מהאופניים החשמליות הסטנדרטיות.

לגבי הנקודה האחרונה יש להדגיש שכדי לקבל אופניים חשמליות חזקות יותר אין צורך בהכרח לבנות אופניים חשמליות לא חוקיות (כלומר כאלו בעלות הספק שגבוה ממה שנקבע בתקן), אלא מספיק שהמנוע יותקן כמנוע שרשרת ולא כמנוע בגלגל על מנת להעלות את הכוח והביצועים בכ 60%. במקרה כזה כנראה שהמהירות תהיה גבוה אבל ממה שנקבע בתקן ולכן מי שרוצה לשמוע על החוק צריך למצוא דרך להגביל את המהירות, ועדיין ליהנות מהכוח העודף שאופניים חשמליות עם מנוע שרשרת נותנים בהאצות ביניים, עליות והתמודדות עם משקלים.

כאשר אדם מתכנן להסב אופניים לאופניים חשמליות, כדאי שייקח בחשבון את הנקודות הבאות:

1. איכות האופניים – לא כל אופניים בנויות להתמודד עם המשקל העודף ועם העומס העודף שיש על הרכיבים השונים. שרשראות נקרעות ושפיצים שנשברים תדיר הם מחזה נפוץ במקרים כאלו וכדאי להסב זוג אופניים שהוא מראש עמיד וחזק.

2. אתה מקבל את מה שאתה משלם עליו. אם רכשת רכיבים זולים, יתכן ותסבול מבעיות במערכת החשמלית ולא יהיה ממי לקחת אחריות.

3. באותו הקשר אם רכשת סוללת V24 במקום סוללת V36 תקבל אופניים חלשות ולא בטוח שעדיפות על דגם V36 סטנדרטי שהיה עולה לך אותו הדבר.

4. עלות של הסבת אופניים חשמליות דומה לעלות של אופניים חשמליות תקניות רגילות בגלל הבדלי מס (מכס של 37% על קיטים להרכבה לעומת 7% על אופניים חשמליות שמגיעות לחשמליות) ובגלל עלויות הרכבה. אם לא תיקח הרכבה בדרך כלל לא תהיה לך אחריות על הקיט... לא מומלץ.

5. BMS – כדאי שלסוללה שאתה רוכש יהיה את הרכיב הזה שמחלק את הכוח בין התאים ולכן שומר על אורך חיי הסוללה לטווח הארוך.

6. ואם כבר מדברים על סוללה רצוי שזו תהיה סוללת ליתיום. אם היא סוללת ליתיום אז חשוב לטעון אותה טעינה מלאה לפחות אחד לחודש, גם אם לא השתמשת. לא משנה מאיזו נקודה אתה טוען. אם מדובר על סוללת עופרת, רצוי שלא לטעון אותה לפני ש"גמרת" את הסוללה כולה. אם לא תקשיב לעצה האחרונה, תגלה שתוך מספר חודשים טווח הנסיעה שלך התקצר משמעותית (גם לחצי או שליש בחלק מהמקרים).

7. באופניים בהם מרכיבים מנוע שרשרת אתה מבטל את כל ההילוכים הקדמיים.

8. באופניים שהיה בהם בולם רגל (טורפדו), תהיה חייב לבטל אותו ולהתקין בולם מסוג אחר (דיסק, V, או תוף).

9. אתה צריך שילדה יציבה ועמידה לעומסים שיופעלו עליה – במיוחד באופניים מתקפלות. אופניים חשמליות מתקפלות שנשברו במרכז האופניים (נקודת הקיפול), בגלל עומס הם בעייה ידועה. אם אתה מסב אופניים מתקפלות קח אופניים איכותיות וחזקות כמו פולדי או DIAMONDואחרות באיכות דומה.

9. חזק והחלף ברגים חלשים ורופפים, במיוחד בנקודות קיפול והיגוי.

10. בדוק את תקינות הבלמים והחלף כל חלק מתכלה בלוי (רפידות דיסק, פרסות V , כאבלים וכיוב').

11. חזק את המזלג.

12. אתה חייב בלמים בעוצמה מספקת כדי שיוכלו להתמודד עם המאסה והמהירות החדשים.

13. צמיגים וגלגלים – עדיף חישוק כפול שיעמוד בעומד, חשוב שיהיו צמיגים תקינים עם מספיק עובי, ולא בלויים ויבשים. זכור שיכולת הבלימה שלך יכולה לחיות או למות על איכות הצמיגים.

14. עדיף שתהיה לך רגלית באופנים, בפרט אם הם מתפלים, המשקל העודף מקשה על הקיפול באופניים חשמליות מתקפלות, ורגלית מסייעת מעד להפחית מהעומס הזה ולקפל יחסית בקלות.

15. בקר – המוח של האופניים. אל תחסוך ברכיב הזה. בקר חזק וטוב יכול לשפר את כלל המערכת החשמלית ולתת ביצועים טובים משל מערכת עם רכיבים טובים יותר, אבל בקר טוב פחות.

16. איך תפעיל את המערכת החשמלית. רצוי שתבחר בקיט (ובבקר) שמתחבר ומכיל את שתי שיטות ההפעלה הידועות – "פדל אסיסט" כמנוע עזר ומצערת הפעלה ידנית.

17. קיימות מצערות רבות – מצערות אגודל, מצערת "אופנוע" שהיא מלאה או מצערת חצי, ומצערת בטיחותית עם כפתור לחיצה להפעלה.

18. איכות חוטי החשמל – חשוב שוב, לא לחסוך ברכיבים אלו ולהבין בדיוק מה לחבר למה – ולא פחות חשוב לאטום ולבודד את החיבורים.

19. חיבור הסוללה לשלדה – מומלץ בדרך כלל לא לקדוח חורים בשלדה, זה מחליש אותה והיא גם ככה לא מיועדת לזה. מיותר לציין או חשוב מאד לציין שאם מדובר בשלדת קרבון או חומר מסוג זה – לעולם, אבל לעולם אל תחדש בשלדה. אם תעשה את זה  אתה חובר לעצמך בור, פשוטו כמשמעו.

20. תוספות – רצוי להוסיף פנס קדמי ופנס אחורי כמינימום של תוספות אם אין לך כאלו. רצוי לא לחבר אותם לבקר, כיוון שזה מוסיף מורכבות למערכת. ואז אם יש לך תקלה בפנס, לפעמים תמצא את עצמך מסתבך עם החלפת בקר או תיקון בקר – מיותר ודי מעצבן למען האמת.

21. אתה צריך סדנה ומקום כדי לבצע את העבודה הזו, ורצוי שיהיה לך מגוון רחב לא רק של כלים, אלא גם של פתרונות "פרוביזוריים" כמו ברגים מגדלים שונים וגם אומים, אזיקונים, כלי ריתוך והלחמה, מברגים ומפתחות אלן ושבדיים מכל הגדלים והסוגים וגם מלחציים טובים ומתלה לאופניים. כדאי שיהיו גם שעוני בדיקה חשמליים.

22. מבחינת התקנת המערכת סדר פעולות נכון יהיה להתקין את כל הרכיבים ואת כל החוטים שיובילו לתיבת הבקר ולהשאיר את הרכבת הבקר לסוף.

23. תיכנס לזה רק אם יש לך את היכולת הטכנית והניסיון – ואת/ה גם נהנים מזה שזה דבר מאד חשוב.

דברי סיום וסיכום

אופניים חשמליות הופכות לפופולריות, וכך גם ההתעניינות באפשרות להסב אופניים רגילות לאופניים חשמליות.

עם זאת, מדובר במבצע מורכב, וגם יקר, ויש דברים רבים שצריך לחשוב עליהם.

מומלץ לקחת בחשבון את הנקודות מראש ולחשוב טוב טוב האם זה מתאים לך. הרכבת מנוע חשמלי לאופניים, עם כלל המערכת החשמלית היא לא לכל אחד.

רוב האנשים עשויים למצוא את האופציה של רכישת אופניים חשמליות שתוכננו ונבנו מלכתחילה כאופניים חשמליות כאופציה עדיפה ונעימה יותר.

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות מתקפלות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליות מחיר ועוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים , גי'פ ממונע לילדים ג'יפ ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן ועוד. ניתן להשיגנו בטלפון 052-3489218. מחסן החנות נמצא במושב צרופה. אנו מבצעים משלוחים לכל הארץ בזמנים קצרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופנים חשמליות

מאת: אופנים חשמליותאופניים10/03/141015 צפיות
יש הגיון רב בכתיבת מדריך לרכישת אופניים חשמליים שמיועד לנשים בלבד. יש שלוש עובדות יסודיות שתומכות בכך: א. אופניים חשמליים הופכים לכלי תחבורה פופולרי יותר ויותר והוא מתאים במיוחד לנשים עסוקות שרוצות לחסוך בזמן של חנייה, פקקים והתעסקות בתחזוקה רבה של כלי התחבורה שלהן. ב. יותר ויותר ישראלים מבצעים מחקר, ולפחות בסיסי

מאת: אופנים חשמליותייעוץ עסקי10/11/13847 צפיות
למה הכוונה בכלל בכותרת שלנו? כל מי שקרא ולמד קצת על שיווק יודע שבעבר חברות גדולות עשו טעויות גדולות בגלל שהם הסתמכו על סקרי לקוחות, קבוצות מיקוד ועוד כל מיני שיטות וכלים "מסורתיים" שמשום מה הביאו ל כ80% כישלון בהשקת מוצרים חדשים שמופיעים בשוק.

מאת: אופנים חשמליותאופניים10/11/131077 צפיות
המאמר הזה עוסק התחייסות לחדשות על שריפת דירה בגלל הטענה של סוללה של אופניים חשמליות. והנה העניין: לפני מספר שבועות קיבלתי מבול של טלפונים מלקוחות שרכשו אופניים חשמליות בעבר. ספקים וקולגות במקצוע דיווחו על חוויה דומה באותם ימים.

מאת: אופנים חשמליותאופניים25/02/131198 צפיות
האופניים החשמליות הוצגו לעולם בתערוכה עולמית בסין בשנת 2003, על אף שהיו קיימות באופן פחות מסחרי ורשמי הן בסין והן במדינות שונות בעולם ואפילו בישראל.

מאת: אופנים חשמליותאופניים18/02/131125 צפיות
מאמר זה עוסק בהבדלים המשמעותיים שבין סוגי המערכות החשמליות באופניים החשמליות שאפשר לרכוש היום בשוק.

מאת: אופנים חשמליותאופניים23/12/12988 צפיות
מאמר זה עוסק בהגדרה ובהסבר על מה הם אופניים חשמליות וכן במידע נוסף שמאפשר להבין את כלי התחבורה הזה.

מאת: אופנים חשמליותאופניים23/12/12968 צפיות
מאמר זה הינו מאמר המשך למאמר " שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות" בו התחלנו לגעת בעיקרי השאלות שעולות אצל מתעניינים רבים באופניים חשמליות, שהפכו להיות כלי תחבורה פופולרי מאד בכבישי ארצנו.

מאמרים נוספים בנושא אופניים

מאת: nirאופניים30/05/213883 צפיות
תזונה לרוכבי אופניים - חשוב מאוד לדעת שאכילה לא נאותה במשך השבוע, לאלו הרוכבים בעיקר בסופי השבוע, לא מאפשרת הרזייה או הורדת אחוזי שומן ! עוד מידע >>

מאת: עידן אברהמיאופניים21/02/182349 צפיות
הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת ליהנות מאינספור אפשרויות חיוביות ומעולות לשפר ולשדרג את איכות החיים של כל אדם ובכל מצב. הדבר המדהים אפילו יותר, הוא שניתן לעשות זאת גם תוך שמירה על איכות הסביבה ויצירת ערך רב גם לדורות הבאים. כל זה משתלב באופן מובהק ברכישת אופניים חשמליים בתור אמצעי התחבורה העיקרי בחיינו.

מאת: עידן אברהמיאופניים17/02/182012 צפיות
מנעולים לאופניים כל דבר בעל ערך דורש יחס עדין ומחושב – משום שאחרת אפשר לאבד אותו מהר מאוד. ולפיכך, כאשר רוכשים זוג אופניים, חשוב מאוד שלא להקל ראש בכל הקשור לבטיחות שלו ולדאוג לרכוש גם מנעול לאופניים שילווה אתכם נאמנה כל זמן שהאופניים נמצאים ברשותכם. לכן סקר שוק בתחום מנעולים לאופניים על מנת לבחור את האופציה הנוחה ביותר מצד אחד, אך גם כזאת שתשדר לגנבי האופניים הפוטנציאליים שאין להם מה לחפש כאן.

מאת: ענת אמראופניים16/07/152477 צפיות
בשביל רובנו, רכיבה על אופניים היא מקסימום תחביב. אך, בשביל עוד ועוד אנשים, אופניים הם ספורט ממכר. בכתבה פה נספק לכם כמה טיפים שאולי יעזרו לבחור ולקנות זוג אופניים איכותי.

מאת: ענת אמראופניים25/06/152135 צפיות
כולנו מכירים את האופניים הירוקות של תל אופן וכולנו רואים מדי יום אנשים רוכבים ברחובות על אופניים. בעיר, לרוב, אנו רואים אופניים פשוטות יחסית שנועדו לרכיבה יומיומית בתנאים נוחים סך הכל.

מאת: ענת אמראופניים28/04/152243 צפיות
הכל על רכיבה נכונה ושדרוג האופניים.

מאת: elichai rubinאופניים24/02/151897 צפיות
ם בעבר האופניים הרגילות היו מונעות על ידי כוח רגליו של האדם, כיום אופניים חשמליות מונעות על ידי מנוע עזר אשר נמצא על האופניים עצמם. שדרוג זה התאפשר בעיקר של התפתחות בשני תחומים עיקריים - תחום הסוללות אשר אפשר יצירת סוללה קלת משקל ובעלת קיבולת אנרגיה רבה ובתחום המנועים שאפשר לייצר מנוע חזק וקטן מספיק אשר יניע את האופניים, אך לא יצור עומס על הרוכב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica