חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם אופניים חשמליות יכולת להחליף רכב פרטי?

מאת: אופנים חשמליותאופניים25/02/20131197 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עם השנים התקבלו בעולם תקנים רבים שאימצו את האופניים ככלי תחבורה של ממש והסדירו את השימוש בו מבחינה חוקית, שכן עד אז לא היה לו מעמד של ממש.

גם בישראל אומץ לפני כ 3 שנים תקן מחייב שמתבסס על התקן האירופי הידוע ה EN-15194 והמשמעות היא שאופניים שעברו בדיקת מכון תקנים להתאמה לתקן, נחשבות מבחינה חוקית כאופניים לכל דבר – ומותר לנסוע עליהם.

אופניים שאינן עומדות בתקן, מהוות כלי תחבורה מנועי של ממש ומחייבות, לפי חוקי מדינת ישראל רישיון רכב וטסט.

מאמר זה אינו עוסק ואינו מתיימר להקיף את כלל העניינים החוקיים שקשורים באופניים חשמליות, אלא רק לציין את קיומו של התקן, וכן לעסוק בשאלה החשובה שמעניינת כלכלנים וגם הדיוטות – האם אופניים חשמליות יכולות להחליף רכב.

לפני שניכנס לעובי הקורה, כדי שנבין במה נציין שהתקן הישראלי (/אירופי) קובע כי באופניים חשמליות יהיה מנוע בגדול של עד 250 וואט, מהירות הנסיעה תגיע למקסימום של 25 קמ"ש, והפעלת המנוע תהיה באמצעות דיווש הפדלים והפעלת המנוע כמנוע עזר.

ראוי לציין כי קיימת מחלוקת בקרב היבואנים לגבי החוקיות של מצערת הפעלה ידנית, שכן שתי מדינות באירופה אימצו חריג לתקן שמאפשר הוספת מצערת הפעלה ידנית להתחלת נסיעה עד 6 קמ"ש, ולא ברור המעמד של חריג זה בישראל, מה גם שרוב המצערות בכבישי ארצנו אינן מגבילות את תנועת האופניים להתחלת נסיעה עד 6 קמ"ש כפי שהחריג קובע.

לאחר שהבנו את המטריה הכללית אפשר לעסוק בסוגייה העיקרית.

כדי להחליף רכב, צריך להבין מה השימושים העיקריים שעושים ברכב, ואילו משימושים אלו יכולים אופניים חשמליות להחליף. כמו כן נחשוב מה החסרונות העיקריים של רכב ואיפה יכול להיות לאופניים חשמליות יתרון במקום בו יש לרכב חיסרון.

שימושים עיקריים ברכב פרטי:

1. נסיעה עירונית לנהג בודד.

2. נסיעה עירונית ליותר מנהג אחד או למשפחה.

3. סידורים בעיר.

4. סידורים מחוץ לעיר.

5. סחיבת והובלת סחורות קטנות וקלות.

6. נסיעה אל ומתחבורה ציבורית.

7. נסיעה אל חניונים מהם יש הסעות "שאטלים" – למרכזי ערים או לעבודה.

8. חלוקת עיתונים, פלאיירים ודואר בחלק מהאזורים.

9. מתן שירותי דרך ותיקונים קלים.

10. הובלת בעלי מקצוע לפגישות וטיפולים.

חסרונות עיקריים לרכב פרטי:

1. עלויות תחזוקה.

2. זיהום אויר.

3. חניה.

4. פקקים.

5. ביטוחים.

בחינת האפשרות לשימוש באופניים במקום רכב

1. המקום הקל ביותר לבדוק האם אופניים חשמליים יכולים להחליף רכב הוא קודם כל במקום שבו אופניים רגילים משמשים כתחליף לרכב.

חלק גדול מהנוסעים על אופניים שמשתמשים בהם במקום לנסוע ברכב – אנשים שנוסעים לעבודה, נוסעים במושבים ובקיבוצים, רוכבי אופניים שמשתמשים בהם להקפצת הילדים לגן, לחלוקת דואר ועלונים, סידורים וכיוב'... אופניים חשמליים יכולים להגדיל את טווח השימושים הללו ולאפשר לאנשים שלא שקלו ברצינות להחליף את הרכב באופניים בגלל שיקולים של מרחק הנסיעה ו/או המאמץ הפיזי, לשקול ברצינות אופניים חשמליות כתחליף לרכב.

2. עבור אנשים מבוגרים או אנשים עם קשיים פיזיים שהיו מחליפים את הרכב באופניים אלמלא היו צריכים להתאמץ.

3. חלוקת דואר עלונים ופרסומים במדינות מזרח אסיה מתבצעת באחוזים הולכים וגדלים על ידי רוכבי אופניים חשמליות.

4. אפילו במדינת ישראל, בעלי עסקים רבים ונותני שירותים שונים רוכשים אופניים חשמליות כדי לנסוע לסידורים כמו בנק, דואר וכיוב' וגם כדי לתת שירות בבית הלקוח באזורים בעלי רדיוס נסיעה מתאים.

5. עבור הגעה לתחבורה ציבורית או לחניון אופניים חשמליות הן פיתרון אידיאלי ואופטימלי.

6. עבור נסיעה ליחיד באזורים עירוניים.

7. בעלי מקצוע קלים ברדיוס הנסיעה וסחיבת ציוד קל.

8. הובלת סחורות ומטענים קלים עד 25-35 ק"ג.

9. שליחים לדברי דואר, אוכל או סחורות קלות.

היכן אופניים חשמליות לא ייתנו מענה?

המקומות העיקריים בהם אופניים חשמליות לא יוכלו להחליף רכב, קשורים קשר ישיר לחסרונות הידועים של אופניים חשמליות שהן:

1. לא מוגנים מבחינת מזג אוויר או הגנה פיזית לרוכב.

2. מוגבלים בטווח הנסיעה לעשרות ק"מ בודדים.

3. כושר סחיבת משאות מוגבל.

4. היכולת לשאת מספר רוכבים.

5. נוחות (אם כי קיים מגוון גדול של דגמים, תצורות, גדולים ושל כיסאות ותנוחות ישיבה כך שזהו אינו חיסרון ממשי עבור הרוב המוחלט של האוכלוסיה).

כל מצב תחבורתי שאינו בעייתי מבחינת המגבלות שלעיל, יאפשר למעשה החלפת הרכב באופניים חשמליות.

דברי סיכום

סקירה כללית מלמדת שפרט למקומות בהם יש צורך בטווח ארוך, נשיאת משקל, הובלת נוסעים נוספים, והגנה מתנאי מזג אוויר או מהסביבה החיצונית, אופניים חשמליות יכולות להיות מענה הולם לצרכים התחבורתיים של המשתמש.

את המסקנה הזו יכולנו לגזור גם ממציאות החיים היות שרוב האוכלוסיה גם בארץ וגם בעולם מרוכזת בערים, וגם בארץ וגם בעולם אנו רואים עלייה הולכת וגוברת בפופולריות ובכמות של אופניים כאלו, כך שככל הנראה המסקנה שלנו תואמת את הממצאים בשטח.

על הכותבים

בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליות מתקפלות ועוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בית האופניים והממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים (כגון טרקטורונים לילדים, אופנועים לילדים , גי'פ ממונע לילדים ג'יפ ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן ועוד. ניתן להשיגנו בטלפון 052-3489218. מחסן החנות נמצא במושב צרופה. אנו מבצעים משלוחים לכל הארץ בזמנים קצרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופנים חשמליות

מאת: אופנים חשמליותאופניים10/03/141015 צפיות
יש הגיון רב בכתיבת מדריך לרכישת אופניים חשמליים שמיועד לנשים בלבד. יש שלוש עובדות יסודיות שתומכות בכך: א. אופניים חשמליים הופכים לכלי תחבורה פופולרי יותר ויותר והוא מתאים במיוחד לנשים עסוקות שרוצות לחסוך בזמן של חנייה, פקקים והתעסקות בתחזוקה רבה של כלי התחבורה שלהן. ב. יותר ויותר ישראלים מבצעים מחקר, ולפחות בסיסי

מאת: אופנים חשמליותייעוץ עסקי10/11/13847 צפיות
למה הכוונה בכלל בכותרת שלנו? כל מי שקרא ולמד קצת על שיווק יודע שבעבר חברות גדולות עשו טעויות גדולות בגלל שהם הסתמכו על סקרי לקוחות, קבוצות מיקוד ועוד כל מיני שיטות וכלים "מסורתיים" שמשום מה הביאו ל כ80% כישלון בהשקת מוצרים חדשים שמופיעים בשוק.

מאת: אופנים חשמליותאופניים10/11/131077 צפיות
המאמר הזה עוסק התחייסות לחדשות על שריפת דירה בגלל הטענה של סוללה של אופניים חשמליות. והנה העניין: לפני מספר שבועות קיבלתי מבול של טלפונים מלקוחות שרכשו אופניים חשמליות בעבר. ספקים וקולגות במקצוע דיווחו על חוויה דומה באותם ימים.

מאת: אופנים חשמליותאופניים25/02/131216 צפיות
אופניים חשמליות הן פופולריות מאד, ובאופן יחסי גם זולות, רבים מתעניינים באפשרויות להסבת אופניים, מאמר זה עוסק בנקודות והמלצות לתכנון הסבת אופניים רגילות לחשמליות.

מאת: אופנים חשמליותאופניים18/02/131124 צפיות
מאמר זה עוסק בהבדלים המשמעותיים שבין סוגי המערכות החשמליות באופניים החשמליות שאפשר לרכוש היום בשוק.

מאת: אופנים חשמליותאופניים23/12/12988 צפיות
מאמר זה עוסק בהגדרה ובהסבר על מה הם אופניים חשמליות וכן במידע נוסף שמאפשר להבין את כלי התחבורה הזה.

מאת: אופנים חשמליותאופניים23/12/12968 צפיות
מאמר זה הינו מאמר המשך למאמר " שאלות חששות ותשובות לגבי אופניים חשמליות" בו התחלנו לגעת בעיקרי השאלות שעולות אצל מתעניינים רבים באופניים חשמליות, שהפכו להיות כלי תחבורה פופולרי מאד בכבישי ארצנו.

מאמרים נוספים בנושא אופניים

מאת: nirאופניים30/05/213873 צפיות
תזונה לרוכבי אופניים - חשוב מאוד לדעת שאכילה לא נאותה במשך השבוע, לאלו הרוכבים בעיקר בסופי השבוע, לא מאפשרת הרזייה או הורדת אחוזי שומן ! עוד מידע >>

מאת: עידן אברהמיאופניים21/02/182349 צפיות
הטכנולוגיה העכשווית מאפשרת ליהנות מאינספור אפשרויות חיוביות ומעולות לשפר ולשדרג את איכות החיים של כל אדם ובכל מצב. הדבר המדהים אפילו יותר, הוא שניתן לעשות זאת גם תוך שמירה על איכות הסביבה ויצירת ערך רב גם לדורות הבאים. כל זה משתלב באופן מובהק ברכישת אופניים חשמליים בתור אמצעי התחבורה העיקרי בחיינו.

מאת: עידן אברהמיאופניים17/02/182012 צפיות
מנעולים לאופניים כל דבר בעל ערך דורש יחס עדין ומחושב – משום שאחרת אפשר לאבד אותו מהר מאוד. ולפיכך, כאשר רוכשים זוג אופניים, חשוב מאוד שלא להקל ראש בכל הקשור לבטיחות שלו ולדאוג לרכוש גם מנעול לאופניים שילווה אתכם נאמנה כל זמן שהאופניים נמצאים ברשותכם. לכן סקר שוק בתחום מנעולים לאופניים על מנת לבחור את האופציה הנוחה ביותר מצד אחד, אך גם כזאת שתשדר לגנבי האופניים הפוטנציאליים שאין להם מה לחפש כאן.

מאת: ענת אמראופניים16/07/152476 צפיות
בשביל רובנו, רכיבה על אופניים היא מקסימום תחביב. אך, בשביל עוד ועוד אנשים, אופניים הם ספורט ממכר. בכתבה פה נספק לכם כמה טיפים שאולי יעזרו לבחור ולקנות זוג אופניים איכותי.

מאת: ענת אמראופניים25/06/152135 צפיות
כולנו מכירים את האופניים הירוקות של תל אופן וכולנו רואים מדי יום אנשים רוכבים ברחובות על אופניים. בעיר, לרוב, אנו רואים אופניים פשוטות יחסית שנועדו לרכיבה יומיומית בתנאים נוחים סך הכל.

מאת: ענת אמראופניים28/04/152243 צפיות
הכל על רכיבה נכונה ושדרוג האופניים.

מאת: elichai rubinאופניים24/02/151897 צפיות
ם בעבר האופניים הרגילות היו מונעות על ידי כוח רגליו של האדם, כיום אופניים חשמליות מונעות על ידי מנוע עזר אשר נמצא על האופניים עצמם. שדרוג זה התאפשר בעיקר של התפתחות בשני תחומים עיקריים - תחום הסוללות אשר אפשר יצירת סוללה קלת משקל ובעלת קיבולת אנרגיה רבה ובתחום המנועים שאפשר לייצר מנוע חזק וקטן מספיק אשר יניע את האופניים, אך לא יצור עומס על הרוכב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica